Extremt olika behov av kontakt?
För ganska exakt tre månader sedan blev jag och min nuvarande pojkvän "oficiellt ihop", och allt var frid, fröjd och gulligt, mysigt och fint och jag var överlycklig som äntligen träffat en snäll kille (Mitt ex var bipolär och tog ut all sin ilska, sorg och besvikelse i sin depression på mig och fullkomligt utplånade mitt självförtroende, det tog mig fjorton nånader och min nuvarande kille för att inse det).
Nu till själva problemet, min kille är underbar och fin på de flesta sätt, men vi har lite olika syn på hur ofta man ska höra av sig till varandra och hur man ska prioritera varann. Vi har ett distansförhållande (ca 15 mil emellan, och jag har inte körkort, så det blir inga spontanbesök direkt) och ses i snitt varannan helg.
Jag tycker gott att ett par sms och en stund på skype på kvällen kan man begära när man inte träffas speciellt ofta, medan han inte alls tycker det är så viktigt att höra av sig så ofta, och är fullständigt värdelös på att kolla sina sms. Det kan dröja upp till ett dygn innan man får svar, även om det är nåt viktigt, och då är det tillslut jag som ringer honom och frågar om han fått smset. Jag får ju min stund på skype, men det brukar vara 10-15 minuter, sen måste han lägga på för att han ska raida (han spelar WOW, vilket jag visserligen också gör ibland, men jag prioriterar att svara honom framför att döda monster), och han förstår inte riktigt att jag blir sårad över att fem dagar i veckan bli dissad för ett datorspel, för "han har ju pratat med mig" anser han. Tilläggas skall dock att han inte spelar när jag är hos honom, det hade jag inte gått med på utan blivit skitförbannad över, och det respekterar han.
Hur hanterar man ett förhållande där parterna har så extremt olika behov av att ha kontakt? Ska jag bara vänja mig vid det, eller kan jag begära att han priorieterar mig lite mer också så att jag slipper känna mig lika efterhängsen och sårad? Nån som varit i en liknande situation eller har nån tanke?
Man kan ju inte "begära" att ens partner ska höra av sig oftare. Man kan önska det.
Vissa människor är ju inte så glada för att prata i tele, och då kan jag förstå att man inte vill prata varje dag. Även om jag skulle föredra det.
Kanske är det så att han tänker så mycket på sitt spelande att han glömmer bort kontakten med dig?
Jag tycker att man i ett så tidigt stadie i ett förhållande bör vilja prata hela tiden med sin partner.
Du får berätta att det sårar dig då han inte vill ha kontakt med dig, och att du känner dig efterhängsen. Fråga varför han inte vill ha mer kontakt, om det beror på att han inte har något att säga eller på att han inte har tid.
Prata prata prata :)
Det brukar lösa sig på ett eller annat sätt genom kommunikation.
Hör av dig när du känner för det, skicka meddelanden, men vänta inte på svar. O fråga inte om han har fått det. Jag tycker inte att du ska lägga så mycket energi på huruvida hur mycket ni ska höra av varandra. Utan ta kontakt när du vill, om han inte har tid just då, ta kontakt lite senare.
Utan i så fall berätta för varandra då och då hur det känns o om det finns något ni kan utveckla i er relation.
Om det känns som att du vill utveckla er kontakt med varandra, så kanske du ska ge uttryck för att du vill ha en utveckling i just er kommunikation till varandra.
Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.
"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"
Är man riktigt nykära så vill man ju som sagt vara tillsammans, eller prata med varandra så ofta man bara kan. Fast alla människor är olika och har olika förväntningar på saker och ting. Kan vara jobbigt, men jag säger ochså att prata öppet med varandra om det, utan att ställa för mycket krav och förväntningar på varandra. Då brukar det lösa sig i slutändan. Förhoppningsvis.
Det är ju heller inte bra om bara en i ett förhållande skall vika sig hela tiden. Hoppas det löser sig för er.