ska jag eller inte?
Min kille gjorde slut med mig i fredags vi har haft det dåligt i ca en månads tid. Vi skulle inte höras av under helgen bestämde vi. Jag får i tisdags ett mejl av honom där han skriver sin saknad efter mig, att han inte tror han kommer kunna komma över mig och att han skulle kunna hugga av sin högra arm för att få vara med mig en kväll osv.. Jag ringer upp honom och vi pratar i telefonnen, han gråter nästan under hela samtalet över mig. Jag kan inte riktigt släppa detta och frågade om jag inte kan ta tåget till sthlm idag(igår) han skriver att han verkligen vill men det är ingen bra ide i längden och att vi ses ju på lördag(ska hämta sista grejerna hos honom då) Men att jag fotfarande har hans hjärta?! vilket jag inte har då hn inte vill vara tillsammans med mig.
Jag kunde inte sova inatt, tänkte om jag ska ta tåget till sthlm idag, stå utanför hans dörr och bara krama om honom och inte släppa tget. Vi hr inte setts på tre veckor nu o min kropp skriker efter honom:(
Släpp förhållandet det som var dåligt i fredags kan inte vara bra idag. Det blir bara jobbigt för er båda om ni prövar vara ihop igen.
jag åkr inte dit för att bli tillsammans igen utan för att krama om honom och få ett bra avslut. har inte sett honom på tre veckor, o han gjorde slut via telefonnen…
Eftersom han sa att han inte vill att du kommer så är det ingen bra ide att åka! Ni ska ju träffas igen, så ta avslutet då.
Ibland är det bäst att bara låta det vara.. "Bra avslut" ökar iaf för mig ångesten över valet och jag tänker hela tiden "gjorde jag rätt? Borde vi försöka igen?" osv, och leder till velande och ångest som sagt. Man slutar inte älska någon bara för att man gör slut. Man gör slut för att man tänkt och insett att förhållandet inte fungerar. Och när hjärnan väl har vunnit så blir det bara jobbigt om hjärtat ska vara där och trassla till det mer.
Ni ses ju som sagt på lördag, låt det vara.. Det sista du och han behöver nu är antagligen fler än ett avslut som bara kommer förvirra er och göra er mer ledsna.
Jag tycker han är rätt taskig som ger dig med ena handen och tar tillbaka med andra.
Han har gjort slut, han mår dåligt, han pratar med dig och säger som han gör, det gör att du mår sämre för att du vet att han har känslor men ändå inte vill ha dig. Han borde hålla tyst och låta dig gå vidare.
Sara
Fast där vet jag inte om jag håller med dig Sara… Det behöver ju inte alls vara av elakhet som han säger det! Han kan ju vara jätteledsen, men eftersom hon är det närmsta han har, så är det naturligt för honom att luta sig mot henne.
Dessutom kan det även vara ett litet rop och bejdan om bättring. I mitt förhållande så har det tagit slut ett antal gånger, men kärleken försvann ju inte för det, men däremot så fanns alltid en förhoppning om att förhållandet skulle kunna förbättras. Vi har alltid vara nära, och är fortfarande, och vi har alltid lutat oss mot varandra, även när vi ville ha tröst för att vi just gjort slut med varandra. Med det sagt så är avstånd och tid att tänka ensam väldigt viktigt. Det är ofta då vi varit som ärligast med varandra också och kunnat be om bättring.
Dessutom måste jag bara få säga, utan att vara elak, att du verkar vara väldigt negativ och hård mot dina medmänniskor! Jag har följt vad du skriver här ett bra tag, och även läst din blogg, och jag blir ibland lite mörkrädd över ditt svart-vita tänkande, speciellt gentemot män! Det känns som att du lever i en värld där ingen får fela, vela eller ångra sig. Och förnärmar någon dig det minsta, så smutskastar du dem direkt publikt på bloggen med hårda ord. Jag skulle vara rädd för att vara i ett förhållande med dig då du verkar ha så hårda regler och tankar om allt.
# 6 För det första, så nej, han gör det inte för att vara elak. Men utgången är ju att hon inte kan komma vidare. Att få höra att man är älskad men att man inte är önskvärd gör jädrigt ont. Och ja, jag tycker det är både egoistiskt och elakt att sätta sina egna känslor före den man har gjort slut med. Bättre att inte få höra nått alls då.
Angående min blogg så undrar jag hur du kan få det till att jag smutskastar folk.
Jag har namngett en enda person och det var efter han gick runt och sa till folk att det inte är hans barn. Han sa det inte till mig ens, bara till alla andra. Det var dessutom ingen smutskastning, det var ett försvar för att folk faktiskt trodde på honom. Jag bestred ryktet. Jag skrev dessutom inte att han var si och så, bara att det inte var sant och varför det inte var sant.
Den enda gången som skulle kunna vara anses som smutskastning är när jag skrev att min kille varit otrogen mot mig. Men då var jag väldigt väldigt ledsen och arg. Inte så konstigt att man reagerar.
Man får visst fela och ångra sig. Men man ska vara medveten om att de saker man gör och säger sårar andra människor. Man kanske ska tänka till en gång extra innan.
Jag tänker inte annorlunda om män. Jag tycker precis samma om Kvinnor. Jag accepterar aldrig otrohet eller elakheter från någon människa. Är det svartvitt tänkande så visst.
Jag förstår inte alls vilka jag skulle ha smutskastat på min blogg. Jag brukar inte ens skriva om specifika människor. Jag brukar skriva om hur jag mår och mina funderingar i allmänhet. Om du får det till smutskastning så måste du ha rejäla fördomar när du läser en text. Du kan ju pm:a mig de rubriker på inlägg som du tycker jag smutskastar folk i på min blogg. För jag har faktiskt ingen aning om vilka du syftar på.
Men jag måste ju vara en väldigt intressant människa om du följer mig både här inne och min blogg. Hade du tagit dig tid att prata med mig privat så hade du nog fått en helt annan bild av mig. Men det är klart att det är lättare att häva ur sig nått sånt här på iFokus och tro att man känner någon efter att ha läst kommentarer och en blogg. Snacka om att vara dömande och ha ett svartvitt tänkande.
Sara
Hej! Tack för era svar. Ja jag blir väldigt förvirrad då det var han sim lämnade mig o han vet att jag vill ha honom tillbaka. När han gjorde slut kunde jag inte ens tänka tanken att åka till honom men innerst inne känns det som båda två bara behöver krama varandra. Spec. När Hab var så ledsen igår o idag skrev han: jag har kollar min mobil 10000 ggr idag för jag vill att du skulle höra av dig. Grät hela kvällen igår. Detta händer inte:( min kära Helena osv…
Jag vill ju bara finnas där framför honom när han skriver så. Min kropp känner ju av hans smärta. Jag är på väg nu redan men kan sova hos min tjejkompis ikväll om jag ej vågar ringa på hans dörr.
Ibland när två människor är ledsna över att det är slut kan de bästa som kan hända att man ses o kramas, inga ord behövs…
# 8 Du ska göra vad du känner är bäst. Är det att åka upp så gör du helt rätt. Försök bara tänka på dina egna känslor lite också.
Det är väldigt lätt att man sätter sig själv sist när man älskar någon.
Sara
# 8 Ja, gör som du känner själv, vad som känns bäst för dig.
Har själv varit i en liknande sits som dig en gång i tiden, och vi träffades till och från ändå fast det tog slut. Var precis som att vi inte kunde skiljas åt riktigt, fast vi var överrens om att bryta upp med varandra.
Hur har det gått?
Sara
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag undrar också hur det har gått Helena?
Hej! ja vad kan jag säga, jag åkte dit och stod utanför hans dörr, men vågade inte gå in sen öppnade en granne dörren så jag kom in till svalen då hör jag hans röst i tvättstugan, och jag får liksom lite panik och springer och ställer mig längst ner i källaren. Då kommer givetvis han ner dit och jag råkar skrämma honom så han blir livrädd och trodde först han såg i syne. Jag följde med honom till lgh och vi pratade o allting och kom överens om att det fort är slut. Vi låg och kramades och hade sex men det kändes ändå så bra.
Jag har just nu inte tid att ha ett förhållande måste verkligen fokusera på mig själv, känns som jag lurat mig själv för länge men nu är det slut med det. Vi tog en promenad i gbg i lördags när jag hämtade mina sista saker och verkligej pratade och fick ett bra avslut.
framtiden får utvisa…
Bra att du känner att du fick ett avslut.