Hur ofta?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Ni som är sambo, hur ofta har ni sex? Hur länge har ni varit tillsammans?
Det är så olika. Allt ifrån 3-4 ggr / dag, till en gång i vekan. Beror alldles på med ork och tid. Jag och min sambo har levat ihop sedan urminnes tider, så vi kan varandra utan och innan. Men för det så respekterar vi varandras önskemål.

oj, det lät ju inte helt fel. Vi har sex typ 1 gång i månaden, ibland 2, ibland ingen. Jag tycker det är för sällan men min kille resonerar som så att om inte jag vill, dvs ligger beredd och säger att nu vill jag, så vill han inte tjata..
Tyvärr blir det väl bara runt 1 gång i månaden för oss, min sexlust har totalt försvunnit så det blir inte ofta alls nu för tiden. Vi har varit tillsammans i snart 7 år.
2-3 gånger i veckan tror jag, ibland tar det över en vecka innan det blir nåt. Detta beror främst på våra olika jobbtider som gör att vi ibland är lite osynkade, jag skulle gärna ha mer än så. Vi har varit tillsammans i 2,5 år och sambos drygt ett år.
Och #2, om du vill ha mer sex, varför inte säga till honom att "Kom så knullar vi!" Han skulle nog bli glatt överaskad och det kan vara positivt för er båda ;)
/Christine

Beror helt på, ibland något sexuellt 3-4 gånger i veckan, annars kanske 3-4 gånger i månaden. Beror helt på hur jag mår. Varit tillsammans i 7 år och sambos i 4 år.
Qui dormit, non peccat
I princip varje dag, ibland mer, ibland någon dag eller två mellan gångerna.

4: så gjorde ja de 2 första åren och det tyckte han var kanon, men jag är trött på att behöva be om sex. Dessutom har jag vant mig att vara utan så jag vill inte så ofta rent spontant, men jag vill gärna få chansen att vilja..
helt olika! kan va allt ifrån 1 gång varje helg till 2 gånger ibland varannan vecka eller mer eller mindre ;)
Vi har varit ihop och sambos i snart 2år :)
6 månader tillsammans - sex i snitt 5 dagar i veckan.
Men det beror ju lite på.. Ibland kan man få till 12 gånger på en vecka, ibland bara två..
När det faller in så att säga
Med mitt ex, som jag var tillsammans med i 5 år, fick vi i snitt kanske ihop 2-3 ggr i veckan på slutet.. I början var det metydligt mer.
Just ja glömde svara på hur länge vi varit tillsammans! 2 år och 3 månader har vi hållt ihop
Varit ihop sedan 25 år. Sex, kram, puss senast för 1,5 år sedan. 

Jag och min sambo har varit tillsammans i fem år och det kan variera. Vill ha mer, men känner att lusten inte alltid finns där. Men jag vill gärna ha 3-4 gånger i veckan. Tyvärr tar jag ofta intiativet vilket är liksom tråkigt i längden då det känns som bara jag vill ha sex och han bara hänger på… även om det inte är så.
Då är vi ju 50+ bägge två.
Tillsammans 3 år efter ett uppehåll på 30 så där!
Varandras ungdomskärlek.
Särbos.
Sex 3-4 gånger i veckan.
Måste säga att det var väldans vad många som har sex flera gånger i veckan. Trodde inte det var så.
Så är det inte bland folket jag känner. Efter flera år tillsammans är det sex någon gång per månad, ibland mindre.
För mig är det mer sex i början av ett förhållande, men det blir alltid mindre efter att man kommit in i vardagen. Men vi har väl alla olika behov.
Jag har svårt att förstå hur man inte kan ha sex ofta.. Även om det bara är en snabbis eller så, så är det ju fortfarande en närhet som jag tycker är väldigt viktig i ett förhållande. Att gå runt i en vardag utan den speciella närheten skulle få mig att bli galen! Fy tusan vad tråkigt! Och vad "stelt" det skulle bli känner jag sådär spontant. Går vi och lägger oss utan att ha lite sex, eller iaf smekningar så känns det som att vi är i obalans.
Men vi har som sagt olika behov :)
Jag behöver inte sex för att känna närhet. Det räcker med kramar, hålla om varandra, kyssar, massage, smekningar och ord.
Men som sagt, vissa har större behov av sex än andra :)

Det är knepigt såntdär. Rent psykiskt skulle jag gärna ha sex flera gånger i veckan, men det är inte alltid kroppen tycker lika. Sen gäller det ju att det ska finnas tid och ork. Det är ju helt normalt att man har mer sex i början/första 1-2 åren..
Vi har varit tillsammans 2 och ett halvt år och bott ihop 1 och ett halvt år och det går i perioder för oss. Ibland har vi sex 2 gånger i veckan och så kommer en period då vi inte har sex på en månad kanske.
Det mesta beror nog på mig om jag mår dåligt så försvinner lusten helt och såhär på våren så är jag oftast mycket gladare och då blir det betydligt oftare =)
Allt går i vågor. Ibland har man mer lust ibland mindre. Har en sambo som jobbar borta en vecka åt gången och det har ju självklart också betydelse för hur ofta det blir.
Sajtvärd på Iller.ifokus

Har sex väldigt ofta nu eftersom jag träffat en kille som det fungerar så bra med….helst flera ggr/dag när vi träffas.

Killen och jag bor inte ihop längre, men de första 1,5 åren vi bodde ihop var det flera gånger om dagen, sen funkade det inte att bo ihop längre och vi hamnade ganska snabbt på 1 gång i månaden… nu är vi särbos och det är bättre :)
#16 Håller med dig :) För mig räcker det ofta med massage, smekningar, kyssar och gos. Men oftast leder detta till sex…