Omogna, bortskämda människor
I början när jag började gymnasiet så tyckte jag att min klass va helt ok. Nu på senare tid har jag insett hur omogna en del är. Tex en tjej i klassen brukar säga till en mobbad kille i min klass att han är ett felknull osv och till och med skriva det på tavlan. Hallå! Vi går på gymnasiet, betee er som att ni skulle göra det oxå. Eller att par andra tjejer, först kommer dom försent och när dom väl kommer så sitter dom längst bak, fnittrar, snackar om vilket de liegat med osv. Hur moget är det igentligen?
Och nu en sak om helgons forum, inte för att helgon är omoget eller folket där men så fort man skriver ett inlägg eller en komentar där så blir det världens tjaffs. Det är precis som att dom letar efter bråk och tjaffs. Det är ju inte heller spec moget.
Och i stort sätt alla i min ålder dvs runt 17 gör inte ett skit hemma. Får sinna rum städade, får sin tvätt tvättad, får sin mat lagad. Ööö? Ok, det där med maten är till att överdriva och ifall man bor i lägenhet och har tvättid är det nog lättare om mamma/pappa tvättar. Men att dom städar deras rum?! Det är ju sjukt.. Själv sköter jag allt mitt själv, tvätt, mat, städning osv. Tvätten fick jag börja med redan när jag 10 år.
Och till på köpet, dom gör inte ett skit hemma, dom kan heller inte hålla rent i skolan. Det är snus på väggarna, klotter och skräpet får ABSOLUT INTE ligga i papperskorgen. Dom har det ju bara roligt och bekvämt, oj oj oj vilka problem dom kommer få när mamma och pappa dör! Det tycker jag är väldigt omoget, att man inte kan hjälpa till hemma eller sköta sin egna saker!
Sen alla dom där som aldrig har haft ett jobb/tänkt skaffa ett jobb i hela sitt liv men får allt de vill ha, de har aldrig funderat på att gjort sig förtjänta utav de som de har?
Minna kompisar frågar mig om jag vill hänga med hit och di - Nej, jag har inte råd, säger jag. - Usch vad du är snål, säger dom. Jag får inga pengar utav min mor och far mer än MITT studiebidrag, och det ska gå till allt jag behöver förutom mat, shampo, t-kräm och toapapper. Jag jobbade hela vintern för att få extra pengar men då var jag tråkig som aldrig hade tid, folk förstår helt enkelt inte att alla inte har det lika lätt som dom! Det är ju äckligt vad ungdommar ärmså otroligt omogna och bortskämda!!
Ok, jaja, alla är ju inte det, de förstår jag men rent generellt så är det så, iaf här omkring där jag bor.
Nu ska jag inte terrorisera er med fler exempel, ville bara skriva av mig min ilska

Ja, jag förstår det precis! Jag kände lika när jag gick på gymnasiet. Jag kände att jag inte befann mej på "samma nivå" som de flesta och kunde helt enkelt inte förmå mej vara med dessa människor, vilket iofs resulterade i att jag för det mesta var för mej själv! (jag hade "mina" vänner i parallelklassen så när dom inte hade rast samtidigt var jag hellre ensam)
Jag känner än idag, fast vi slutat gymnasiet för flera år sedan, att många i min ålder fortfarande är otroligt omogna. Men jag kan inte klandra dem för det, utan hoppas att de en dag ska bli vuxna även dem och börja ta ansvar för sej själva. Anledningen till att jag känner mej så mycket mognare än andra i min ålder beror på allt jag tvingats gå igenom i mitt, ändå hittills, korta liv! Kanske är det så för dej också?? "Det som inte dödar, stärker" Och av den anledning kan jag inte klandra andra för att vara omogna, då de kanske inte vet så mycket om livet än, vad livet egentligen handlar om. Till skillnad från dem, "vet" jag vad som är värt att lägga energi på! När det kommer till ouppfostran kan jag däremot inte ha samma överseende. Tyvärr är det ju föräldrarnas fel, helt och hållet, som, i sin välmening, lindat in sina barn i bomull. I själv verket gör de bara sina barn illa, för VAD ska dessa stackars varelse ta sej till när föräldrarna inte finns längre? Vem ska då ta hand om dem? Fast när det kommer till kritan är det upp till en själv hur man uppför sej! Är man snart vuxen, bör man kunna skilja på rätt och fel och förstå sej på etik och moral!! Eller?
Så mitt förslag till dej, Gasoline, är att umgås med människor som tillfredställer, inte irriterar. De andra må vara omogna men förhoppningsvis ska de också växa upp en dag och inse vad de håller på med. Kanske är det deras föräldras fel, som inte lärt dem hur de ska uppföra sej i umgänge med andra medmänniskor?!?! Så när det kommer till kritan är det SYND om dessa människor som skämmer ut sej på det där sättet, utan att själva vara medvetna om det! Alla andra ser ju ner på dem, när deras avsikt med sitt handlande förmodligen är det motsatta!
Hmm, ja, nu omgås jag ju faktiskt inte med dessa männsikor =P Vart bara så irriterad idag och ville skriva av mig någonstanns och det här var en bra plats. Det är ju som du säger, att föräldrarna hjälper inte sinna ungar genom att dalta med dom, det snarare skadar dom. Synd att inte vissa har haft det lite svårare..
#1 Sorry, det vart fel i första inlägget. Jag "umgås" med några av dom. Ett par st som jag har gått med i samma klass i hela mitt liv. Jag är med dom när det händer saker då jag är en ganska rädd och osäker person. För örvigt så umgås jag tyvärr inte med så många andra än min pojkvän och hans kompisar.

Ja, ibland kan jag faktiskt tänka så, att jag hoppas nästan det händer den där människan nått, bara för att få nere denne på jorden..
Är din pojkvän äldre? Min sambo är 7½ år äldre än mej, och det är förmodligen därför vi funkar så bra ihop! Och jag umgås mest med hans vänner och dom är ju i hans ålder, vilket passar mej utmärkt! =)
Hehe, nja. två år äldre, men hans kompisar är inte direkt mogna av sig men bättre det än att vara helt sticktjoo. Men min förra kille var 9 år äldre än mig och hans kompisa fungerade jag ganska bra ihop med. Doc´k inte hans halvbror som var några år äldre och en av hans bästa polare för dom beteede som små barn. Dessutom var hans halvbror otroligt bortskämd..

hmm.. jadu, det är inte lätt!!