Relationer iFokus

Relationer

Etikettvänskap
Läst 3970 ggr
Karmatarerskanise
0

Att bjuda till fest

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Suck.. Sitter här och vet inte hur jag sk göra.
Vill jättegärna bjuda till fest, men vet inte vilka jag ska bjuda.

Har så blandade kompisar, och det känns inte riktigt som att det går att blanda alla. Men om jag inte bjuder alla så undrar ju de som blir utanför varför. Och ska jag blanda alla blir det kanske för många som kommer.

Men bjuder jag för få kanske nästan ingen kommer?

Blä. Bjuder aldrig hme folk, så just nu skapar det mest ångest ;)

ChristineL
0

Äsch det är la bara att bjuda till :) En blandning kan mycket väl bli lyckad. Och trivs dom inte ihop med varandra så måste de ju inte sitta ihop. När jag är på fest blir det ändå uppdelningar, olika folk pratar om olika saker så man brukar sitta i olika rum. Jag tror säkert det kommer funka :)

Karmatarerskanise
0

FAst jag har inga olika rum ;) HAr bara ett hehe!
Men nu bjöd jag blandat ändå! Blir kul att se hur många som vill komma.

ChristineL
0

Men du kanske har ett kök några kan sitta i isf? ;)

Karmatarerskanise
0

Jo, kök har jag ju också :)
Du är välkommen om du har vägarna förbi ;;)

pyromanen
0

Det kan bli riktigt kul att blanda.  Överraskningar kan hända.  Minns med ett stort skratt när brorsans bästa kompis och min kusin (som vi brukade umgås med enbart på släktkalas) satt o hånglade hela kvällen Skrattande

ChristineL
0

Hihi, lite långt bara, krävs extra planering då ;)

Karmatarerskanise
0

#6 Jo jag vet :P

Gasoline
0

Har samma problem. Skulle vilja bjuda hem folk på middag eller liknande, tjejkväll och bara umgås. Men har så många olika kompisar som inte heller passar ihop med varanndra. Dock ogillar dom nog inte varanndra. Vad gör man i en sådan situation igentligen?

Karmatarerskanise
0

#8 Gör som jag och bjud alla ;)
Berättar sen hur det har gått om jag kommer ihåg.

Är ju ett tag till dess.

Gasoline
0

#9 Ja, gör det. Intresssant! Vad har du planerat och vad har du för förväntningar? Hur ska man bära sig åt för att alla ska känna sig välkommna och bekväma med varanndra trotts att dom knappt har något gemensamt?

Funderar lite på om man kanske skulle göra det och se vart det leder. De flesta kommer nog ändå inte ändå eftersom dom flesta bor över 10mil bort pga att jag flyttat.

Karmatarerskanise
0

Tja, jag kommer göra plockmat och bjuda på öl. Sedan kommer jag ha blandad musik. Mycket mer kommer jag inte göra. De flesta är väldigt sociala, så jag tror det går bra.. eller jag hoppas det.

Skulle det skitasig får jag väl ta fram TP eller ngt :P

Har inte tänkt att vi ska vara hos mig mer än 3-4 timmar. Utgång sen.

Nu blev jag nervös igen..
ÄH. Dom är ju vettiga människor allihop, det KOMMER går bra :)

Gasoline
0

Det kommer nog gå bra ska du se, om man sedan skall ut på krogen eller liknande brukar man ha större förutsättningar ;)

Sarah
0

Klart du ska bjuda från alla grupper, jag blandar mina vänner mer och mer numer och det är alltid kul.

[Wera]
0

När jag har fest bjder alla mina närmsta vänner + några jag känner som jag festat med tidigare sen får dom jag bjudit dra med nästan vilka dom vill! Det brukar bli 20-30 pers i min lägenhet haha :)
Och jag känner inte alla som kommer heller. Jag tycker det blir roligast om det är massa olika människor! :)

Karmatarerskanise
0

#14 Folk jag inte känner drar jag mig för att ta hem. Och jag hade aaaaldrig orkat ha så mycket folk hemma som du har :P

[Wera]
0

#15 Ne beror väl på vad för fest man har också! :)
Det är ju "tonårsfest" så att säga…

Om du ska bjuda på öl och göra plockmat som du skrivit i #11 kanske det är lite skönare med några färre såklart ;) När jag har "mindre fester" bjuder jag enbart med mina närmsta tjejkompisar - då blir vi kanske bara 5 stycken ^^ men då brukar vi oftast dra ut sen då.

[Mairah]
0

Jag har två helt olika erfarenheter av samma sorts fest, som du nu berättar om Hera, att man blir bjuden till en fest där det finns helt olika typer av människor. Den ena gången så blev det jättekul. Var till och med folk från Australien med minns jag och på den festen snackade alla med alla. Var hur skoj som helst. Glad

Den andra gången så blev det grupperingar, typ i två lag. Och de två grupperna snackade inte ett dugg med varandra. Minns att jag själv gjorde ett försök gå runt och att tala med de flesta, men det slutade med att jag hamnde i den ena gruppen där jag kände mig som mest "hemma". Obestämd (Kände mig väl lite bortskämd antar jag efter erfarenheten från den förra festen, där alla talade med alla på ett enkelt öppet sätt)

Fast jag önskar dig all lycka till med din fest Hera. Blir säkert skitbra Skrattande

Karmatarerskanise
0

#17 Jag har också varit på både lyckade mix fester och mindre lyckade :)

Tack för lyckönskandet!

Maria
0

Du måste bara skriva och berätta är festen har "gått av stapeln"

Ska bli så spännande att höra hur det gått.

/Maria

Karmatarerskanise
0

#19 Will do, will do :)

[Mairah]
0

Javisst! Självklart vill vi höra hur festen blev Glad

yoanna
0

En blandning av olika människor på en fest blir dom festerna man kommer ihåg längst… och dom som oftast är roligast :)

gatonegro
0

Tror också din fest blir lyckad med blandning av olika människorGlad

Karmatarerskanise
0

Verkar inte vara många som kan datumet jag satte. Får se om de blir ngt av det :P

Karmatarerskanise
0

Valde nog helt fel dag. Alla ska ha sin barn, träffa familjen osv på långfredagen.

Jag tyckte långfredan var perfekt. Alla är lediga, och sen trodde jag man firade påsk på påskafton :) Men tji fick jag :P

Kanske lika bra och dra tillbaka resterande inbjudningar och välja en annan dag?