Pensionärs varning?
Finns det saker som bara hör ålderdomen till?
Har själv börjat spela bingolotto, och har fått lite pikar här o där 
Tittar ibland längtansfullt på shoppingvagnar. Sådana där man släpar efter sig. 
Min f d make hotade ibland med att köpa en sådan åt mig. Jag hutade alltid åt honom när han kom med det.
Cykelkorg på styret är väl panschisvarning i kubik???
Jag har både cykelkorg och "dramaten" men tänker inte på det som tantvarning faktiskt.
T.om min son har en sådan väska OCH cykelkorg
Stavar däremot vägrar jag införskaffa om jag ska promenera. Det är tantvarning om något tycker jag.
/Maria
Dramaten använder jag gärna, fast killen skäms när jag gör de ;) Va tusan, dom är ju praktiska.
Likadant med cykelkorg, mycket bekvämt :)
Roligt att se hur folk tänker :)
#2 HA HA HA!!!
Du anar inte hur mycket stavgång jag ägnat mig åt. Vansinnigt jobbigt om man gör det på rätt sätt. Som skidåkarna!
Försök småspringa uppför en backe med stavarna - eller i en sanddyn - eller på en myr, som Per Elofsson. Huuu.
#4 Nästa gång vi träffas så får jag ha min dragväska och du dina stavar så är vi några riktiga "kärringar, haha
/Maria
haha jag drar runt med min shoppingvagn när jag ska handla, känner mig verkligen som en 70 åring då 
Cykelkorg tycker jag det är på var och varannan cykel idag, ingen varning där inte.
Bingolotto.. Njae, men bingohallar är väldigt varning. Och när man gnäller över att allt var minsann bättre för och fy för dagens ungdom. Då lyser det rött så det skriker om det. 
Sara
#5 Ha ha ha! Och sedan byter vi hi hi hi. 
#8 Det tål att tänkas på

/Maria
Jag har en shoppingvagn, jag ser på underhållningsprogram på tv som Sommarpratarna, Så mycket bättre, Dobidoo, Allsång på skansen, Let's dance, alla möjliga bröstcancer- rädda barnen-galor, jag tycker melodifestivalen var bättre förr. Och jag tänker ofta att jag ska köpa en bingolott men jag glömmer bort det. Jag gillar pensionärer!
/Christine
När jag får ryggskott utanför ica och inte kan gå därifrån det är tantvarning haha ^^
Vad är dramaten föressten?
#11 "En väska på hjul för att "dra maten" i
/Maria
För ca 2 år sedan fick min sambo och jag (vi var 22 och 19) hem reklam om eldrivna rullstolar - i våra namn t.o.m! Det var lite pensionärsvarning i förtid.
Äsch då! Jag fyllde nog tant vid 21 :P Mycket trevligare att ha det avklarat så jag slipper nojja över det senare ;) Virkjunta, tekvällar och syjunta är finfina saker. Dagens ungdom är hopplös. Cykelkorg är super och rabattcheckar åtrås. En rullator vore underbart, man kan både förflytta saker med den OCH sätta sig om man blir trött! ;)
Paulina

Jag ar tant! :P
Cykelkorg, handarbetar pa all min fritid, stickade koftor och andra tantklader i garderoben (som jag dock tycker ar valdigt fina och retro snarare an sunkig panchis), tycker om att sondagshandla och ga pa promenader och forstar mig inte riktigt pa unga manniskor :P Bingo ar ocksa jattekul!
// Amanda

Löser korsord, virkar, syr, går på långpromenader, dricker te iställte för sprit på helgerna. Jag tror jag föddes som tant.
Fast idag är det ju lite modernt att vara "retro" och gilla tantiga-saker och inget är väl så inne som att virka just nu!
Jag är själv en total sucker för gamla prylar och här hemma har vi prydnader i form av gamla dragspel, snygga rostiga saxar och gamla resväskor. Ofta spelar sambon sina älskade LP-skivor och vi sover i en säng som är gjord av en gammal kökssoffa :)
Sajtvärd på Iller.ifokus

Jag är nog också rätt tantig… Gör korsord och dricker te på kvällarna (samt hemmafikar för ofta..), önskar mig en fin röd damcykel med cykelkorg i födelsedagspresent, skulle tycka att en dramaten vore ursmart om jag storhandlade lite mer, och avundas folk som kan virka/sticka/sy ordentligt (jag lär mig till och från, missar en vecka med det och har sen glömt hur man gör igen…), sen älskar jag second hand-affärer och att bara gå och kika på grejer i allmänhet, och rabattkuponger och dylikt är en liten vardagslycka.
Är väl inget fel på att vara "tant". I själva verket måste tanten ha ett himla bra liv! Tänk att ohämmat få dra på shoppingvagnen, ha en sketen bjäfsare vid sin sida, få virka, sy, lösa korsord, fika med 7 sorters kakor, ha all tid i världen.
Nackdelen är väl att med stigande ålder börjar kroppen säga ifrån, man går inte så raskt, och inga män kollar in en … Man räknas liksom inte. Blir "osynlig".

"19 Nej i min vänkrets benämner vi varandra som tant dagligen=) Men den där stigande åldern med kropp som säger ifrån börjar tidigt tycker jag nog=P
#20 Haha, ja! Det har gått så långt så att om jag hör ordet "tant" om jag är på ex. ica så reagerar jag som om jag hade blivit tilltalad :P
Paulina
ha ha ha ..Jag hade en dramaten (skitroligt namn) som 14åring (är idag 52) när jag gick på högstadiet bara för att vi hade alla böcker med oss och inga skåp i skolan..Har ingen idag men det skulle nog inte vara så dumt..Stickade och virkade till jag var 22 år men hinner inte idag
. Kollade mycket på bingolotto när det va alldeles nytt men har tröttnat..Bakade 7 sorters kakor som tonåring…hinner inte det nu heller ..så jag är nog lite bakofram
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
Du körde baklänges hehe
Hmmm då får jag erkänna att också jag stickade och virkade och sydde mycket fram tills jag var ca 22. Började baka kakor och bullar när jag var 16.
Bakandet har jag fortsatt med, men handarbete låter jag numera bli, har lite dålig finmotorik har det visat sig… inte mycket för riktigt fint och petigt arbete.

Tja man kan alltid bli som den nya serien på femman, pensionärs djävlar hehehe =)
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z
Började gilla (och odla) pelargoner för ett par år sedan (som jag avskydde förr) och har nu haft verandan full i två somrar. = tantvarning!
Jag är 25 och har seriösa planer på att köpa en dramaten! Älskar att spela bingo när jag har möjlighet till det. Bingolottos juluppesittarkväll är ett måste varje år! Att spela bingo med pensionärer är jätteskoj också! Det gjorde jag under lite mer än ett år när jag arbetade inom hemvården
Hjälpte en vårdtagare att spela och det var fantastiskt skoj
Nu sitter jag ofta och spelar Bingo island på Facebook.
Klagar över dagens hopplösa ungdom gör jag också! Och det var bättre förr!
Jennie

tantvarning är när alla andra ser "tantvarningen" hos en men man själv tycker det är helt normalt eller t.o.m. ungdomligt
Medarbetare på Hundar.ifokus
Jag har oxå en shoppingvagn o det bästa av allt är att den är köpt beg så den är rutig äldre model Älskar den då den blir supercool med :) Jätte bra o dra hem tunga matvaror.
När jag tänker Tantvarning är det med dessa toffler som bara tanter har, små nätta fula inneskor eller de som tar med klackskor överallt för att ha inne. Typist sak alla äldre gör är gasar in *** med bilden så den slirar på lamellerna o sen kryper i väg i fart i 10 km h fast det låter som ett flygplan. :)
Paniks varning är väl Boule för mig.
#30 Hi hi, jag har jämt tofflor inomhus för jag hatar att gå barfota inomhus eller i strumplästen och få skit och boss under fotsulorna!

31, jo jag med har tofflor men det finns tanttofflor de är lite som de man ser på svartvitafilmer men fjädrar/päls/ludd på nätta tofflor. Jag har innetofflor och vanliga fårtofflor :) frysna fötter är ingen höjdare.
Ah du menar svandunstofflor och sånt skit. Som ser ut som fluffiga pudlar! Ja tantvarning på dem, det håller jag med om haha!
33 japp dom är stor tantvarning på :)
De där bruna lädertofflorna med kork under foten är det pensionärsvarning på också haha De där Docksta (om jag minns namnet rätt)
Jennie
Bingolotto, Dramaten (visste inte ens att de hette så), Allsång på Skansen… Det nämns mkt i denna tråd som jag tycker att det är pensionärsvarning på.
Personligen har jag nog inte ett enda pensionärspoäng isf. Det mest "pensionärsaktiga" jag har för mig, är att jag syr om min klädesplagg för att de skall passa bättre, men vete tusan om jag anser att det är särskilt pensionärsaktigt egentligen. Det är bara… praktiskt. ;)
#35 Pissetofflor kallad i folkmun i mina trakter då dom förr bars av dom äldre på hemmet och ofta var nerpissade*L*
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
#35, 37
Dessa tofflor blev jättepoppis bland min son och hans kompisar en period på gymnasiet
(han är 26 nu)
Jag höll på att skratta ihjäl mig när han hade köpt ett par sådana i storlek 45
/Maria
haha då var jag tant när jag var 14 år :) för jag hade sådana korkskor ^^ mest för jag hade ont i ryggen av att gå barfota, hehe.
Medarbetare på Hundar.ifokus

Min sambo höll på att skratta ihjäl sig när jag kom hem och hade köpt broddar till stövlarna på apoteket.
Kan väl säga att skrattar bäst som skrattar sist, när vi skulle ut till bilen sedan drog han på ändan på en isfläck och jag gick stadigt med mina broddar. 
mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar
det finns ju skitsnygga "dramaten" väskor nuförtiden har själv en sån blå jättestor som man kan knöla ner både det ena och det andra o tredje o fjärde i 
jag föddes nog som tant jag oxå själv längtar jag mer och mer efter en stadig rollator hade vart underbart o ha nåt o hålla sig i när man är ute och går
jag älskar att baka och jag älskar att sy men te nja det är väl sådär
broddar det ska införskaffas snarast möjligen här oxå är så less på att halka runt i snön nu
41, tycker du låter smart, och du r duktig på baka ser inte sånt som tantvarning. Väskan du pratar om är ju "inne" stor så man slipper hänga in jackan på pubben
tja det ryms väl lite öl med i den 
Min killes polare spelar bingolotto med ett par vänner varje söndag och dom tycker det är skiiit kul!! och dom är typ runt 20? :)
Jag känner inte några i min ålder som tycker om att laga och handla mat… men jag själv (17 år) tycker det är roligt, bra tidsfördriv osv. :) hehe älskar att kolla på matprogram (Gordon Ramsey och Jamie Oliver ex).
Men gubbvarning då?? Haha min pojkvän har ett par världens fulaste bruna träskor som han går runt i här hemma på gården!! Haha så jävla fult så jag vill bara elda upp dom! Hemskt. Men han säger bara att det är världens bästa skor. Haha! Jag ber honom att använda foppatofflor istället men :P Går inge vidare, och dom är dessutom trasiga med hål i och man kan dra bort träbitar och stift från dom.
Jag köpte en Dramaten i Tisdags! ÄNTLIGEN!
Tog tag i det nu eftersom jag kan ha fått något ur led i ena axeln eller skuldran förra måndagen och kunde knappt använda högerarmen förra veckan
Jennie
Kul fråga! Jag tycker att vissa saker fått stämpeln att tillhöra pensionärer och äldre men vissa intressen som bingo, boule osv finns ju även bland yngre. Däremot finns det ju vissa aktviteter som är speciellt anpassade för äldre pga handikapp som sämre rörlighet, sämre syn, hörsel etc och just sådana aktiviteter anser jag är mer uttalade pensionärsaktiviteter. Annars hänger nog det mesta på ens egna intressen, inte att man är i en viss ålder.
Ännu mer pensionärsvarning: Jag har köpt en käpp! Mina knän, fotleder och höfter har sina stunder som gör att jag knappt kan gå eller lättare tappar balansen. Så nu har jag alltså köpt mig en käpp! När jag inte behöver den för att gå så kan man ju alltid använda den för att knacka på element eller golv om grannarna är för högljudda
Jennie
För tillfället går jag med rollator och då känner jag mig verkligen gammal. Men som sagt detta SKA bara vara tillfälligt.
Någon annat som jag tänkt på är att jag blivit mer kvällstrött. Tantvarning kanske?
/Maria
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
47 tantvarningen kommer mer tycker jag när man är uppe tidigt på morgonen då man inte kan sova. Så där runt 05 på söndagsmorgon är lite väl tidigt. Kvällsvarning nja jag tycker har man familj o jobb så för man mycket väl pusta ut i soffan 
#48 Tack, då kan jag pusta ut
/Maria
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Tantvarning var ett mycket roligt uttryck
Pensionärvarning kanske man kan kalla det ifall man slutar vara artig ute bland folk, och tror att bara man själv har företräde för att man är till åren kommen…
Fast nu är ju inte alla pensionärer på det viset, men en del är det.