Sex efter gräl
Hur länge känner ni att ni måste vänta innan ni kan ha sex efter att ni grälat med er partner? Då menar jag ett vanligt vardagsgräl och inte att någon varit otrogen t.ex.
Jag känner ofta att det måste redas ut ordentligt. Efter ett par dagar kan jag ställa honom mot väggen för saker som han sagt under grälet. Minst fem dagar måste det gå innan jag kan vara som vanligt och kan börja tänka på sex igen. Jag har svårt att bara släppa det vi tjafsat om.
Kan ni bara skaka av er när ni grälat och t.o.m ha sex samma dag eller är det samma för er?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Bror helt på vad det gäller. Är ju iunte så att jag måste låta det gå 5 dagar efter varje gräl.

Försoningsex direkt efter är inte helt fel. 
Jag vill gärna älta och vara sur i någon timme eller så, medans min partner är mer av typen som tycker "nu har vi rett ut det här, då kan vi ha försoningssex!", och han lyckas förföra mig de flesta gångerna måste erkännas. Känns ganska bra att kunna ta udden av grälet genom att visa kärlek och uppskattning (och kanske "straffa" den andre lite
)

Jag fattar inte grejen med försoningssex alls. Exakt vad är det som blir bättre bara för att man har haft sex?
Jag kan inte ha sex när jag är sur, irriterad eller ledsen, har inget tidsperspektiv på hur lång tid det tar dock.
Qui dormit, non peccat

#4 Har man försonats efetr grälet blir det som en bekräftelse på att dte är över och inte kommer ältas om senare.
Sen säger jag som #3, man kanske får sig ett straff. 

#5 Haha ja då förstår jag tanken bakom iaf
Qui dormit, non peccat
Jag kan inte ha sex på minst någon eller ett par timmar, kanske t.o.m en dag, om jag är sur, ledsen, haft en jobbig diskussion eller liknande.
Men min kille är helt tvärtom. :P
Jag kan bara ha bra sex om förhållandet i övrigt känns bra, som ett sätt att toppa en redan bra känsla. Försoningssex eller substitutssex fungerar inte alls, för då får jag bara ångest efteråt.
Det var på just den punkten ett förhållande stupade för mig för fem år sedan. Vi hade haft det lite kämpigt i några månader med att få våra viljor att gå ihop. Hon frågade "Men … känns det inte ens bra när vi har sex?", precis som att hon skulle ha kunnat vara nöjd med ett samliv där bara sexet och ingenting annat fungerade. Jag kunde inte annat än att svara "Nej", och därmed var vårt förhållande slut.
raphanus
sajtvärd på Språk iFokus
medarbeider på Karbohydrater iFokus
Så länge det inte är utrett kan jag inte ha sex. Men när grälet/diskussionen är över och vi går vidare kan jag ha sex efter 5 min. Jag är inte speciellt långsint. =)
Sara
Vi brukar lösa tjaffsen på en gång och komma till någon slags lösning. Jag kan ha sex direkt efter då.
Har vi grälat har vi ofta sex direkt efter.. Så behöver inte vänta speciellt länge.. Om det nu bara gällde smågräl.. Några stora gräl har vi aldrig haft.
Det har varit olika. Någon gång har vi haft sex direkt efter och andra gånger så har vi väntat ett par dagar tills "orosmolnet" lagt sig…Jag kan ju vara småsur i flera dagar.
Undrar vad min kille skulle säga om jag sa att jag ville ha ilskesex med honom….hihi..
Jag släpper det fort, vi har väl aldrig haft storgräl heller, oftast blir det mer diskussioner om hur jag känner/tycker.
Där emot om jag är surig då vi går och lägger oss blir det inte sex, då blir det väl dagen efter om vi nu ska ha sex, för som sagt jag släpper saker och ting fort. Hinner väl "sova bort det". Oftast är det jag som blir lite sur på saker, men när min kille väl blir sur på mig måste han ha ett eller två dygn på sig för att ens kunna prata med mig. Han har svårt att släppa saker.
Det har hänt endast en gång att vi haft sex samma kväll/natt som jag varit sur men då har inte min kille varit det :P ("försoningssex") Snacka om att jag fick ångest då. Kan inte ha sex när jag är arg/sur på honom. Men han förförde mig väl haha. Försoningssex funkar inte på mig, jag släpper det med tiden, dock behöver det inte alls vara mycket tid!
Räcker med några timmar.
Forsoningssex är inte helt fel.
Är bland det bästa sexet man kan ha, förutsatt att man löst sina problem ordentligt tillsammans.
Håller med #14.