Relationer iFokus

Relationer

Etikettleva-tillsammans
Läst 5703 ggr
nanne0
2011-04-17 12:56
0

Menar han allvar?

Hej

Jag är en tjej 30 år som för ett halvår sen träffade en kille jag blev riktigt kär i. Vi träffades via en kontaktsajt på nätet och första gången vi träffades på riktigt var det hemma i hans lägenhet. Jag vet att det inte är att föredra. Man ska ses på en neutral plats första gången och bland folk. Men han ville inte det. Han ville absolut laga middag till mig hemma hos sig.

Iaf så blev det faktiskt en jättelyckad kväll. Han hade dukat fint och verkligen ansträngt sig, Vi såg film och hade det mysigt. Det klickade direkt mellan oss kan man säga. Allt sedan detta första möte så har vi fortsatt att träffas antingen i hans lägenhet eller i min. Ca 2-3 dagar i veckan blir det. Vi bor ca en mil ifrån varann bara. Ofta lagar vi mat tillsammans, ser nån film och pratar massor.

Jag känner dock ett litet orosmoln på min himmel. Alla gånger jag föreslagit att göra något utanför våra respektive hem så har han backat. Jag har aldrig någonsin träffat honom där någon annan ser oss. Han vill inte gå på restaurang eftersom han tycker det är så roligt att laga mat tillsammans säger han. Ta en fika på stan? nej det är onödigt tycker han. Gå på bio? nej bättre se en film hemma tycker han. Ta en promenad, gå ut och bowla, gå på något uteställe ihop. Nej, inget som passar.

Det handlar inte om pengar och snålhet. Han är verkligen gullig då det gäller små spontana presenter. Om jag sagt i förbiförten att jag gillar en viss sak så kan han nästa vecka ha köpt just det till mig.

Däremot har jag alltmer fått en gnagande känsla av att han kanske träffar fler samtidigt. Inget speciellt tyder på det förutom det faktum att vi aldrig vistas bland andra människor.

När jag frågar varför vi aldrig kan göra något ute svarar han bara svävande att det hinner vi nog sen och att vi har det väl trevligt när vi ses på tu man hand då kan man rå om varann riktigt.

Han är ju en jättego kille och jag kan ju inte göra slut för att vi inte gått på bio eller restaurang än. Vi har samma typ av humor och många intressanta samtal när vi ses

Är det bara jag som är löjlig? Jag har aldrig träffat en kille som varit såhär

Har ni några synpunkter?

[Mairah]
2011-04-17 15:03
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

När jag läser vad du skrivit så blir jag också direkt misstänksam. Antingen är det som du säger, att han träffar flera samtidigt, eller också så har han social fobi? Han kansker får panikångest ute bland för mycket folk? Vem vet, sånt kan vara svårt och jobbigt att berätta för någon man nyss träffat och "klickat" med.

En gissning från mig bara. Kanske berättar han så småningom om du ger det lite tid. Men skulle det gå för länge och han du märker att han blir mer och mer konstig och aldrig vill gå ut tillsammans, ja då skulle nog jag dra öronen åt mig ifall jag var du. Nu menar jag OM det skulle vara så du misstänker att andra finns med i bilden. Annars får du fråga honom rätt ut vad som är felet, om tiden har gått långt alltså, och inget mera händer.

Lycka till!

ettlitetalias
2011-04-17 15:19
0

Varför inte "glömma" att handla till middagen någon dag, och föreslå att ni går till affären tillsammans, eller äter ute istället? Att gå till affären borde inte vara något problem kan man ju tycka.

Annars får du nog helt enkelt säga att du verkligen vill gå på bio som omväxling och fråga varför han är så anti.

artdesiu
2011-04-17 15:28
0

Testa att inte föreslå bio eller dylikt, överraska istället med ett par biobiljetter bokade till en kväll ni bestämt att ni ska ses (så att du vet att han är ledig och inte kan komma med "undanflykter").

Karmatarerskanise
2011-04-17 20:06
0

Låter onekligen skumt.

Kanske har han ett annat förhållande (fast då borde han ju inte våga vara med en annan tjej i sin lägenhet) eller så kanske han har social fobi.

Jag hade sagt precis vad jag känner, och sagt att jag tycker han beter sig konstigt.

MoaL
2011-04-17 23:14
1

Social fobi kan vara fruktansvärt jobbigt, och det finns de som överhuvudtaget inte klarar av att gå utanför dörren. Fråga honom om han har det - framförallt innan du i princip försöker tvinga ut honom med hjälp av handling eller biobiljetter. Det låter onekligen väldigt skumt och jag skulle dra öronen åt mig om jag var du, om det INTE skulle bero på social fobi eller liknande psykiska problem.

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

nanne0
2011-04-18 08:24
0

Tack för era svar

Jag har lite svårt att tro att det skulle vara social fobi då han är en högt uppsatt chef som ägnar mycket tid åt jobbet, tjänsteresor osv. Men jag får väl försöka luska lite…

gatonegro
2011-04-18 08:58
0

Jag tycker att det verkar jättekonstigt, om han nu är ute mycket i jobbet kan han väl inte ha social fobiFörvånadLycka till, hoppas allt ordnar sig.

hus-musen
2011-04-18 13:14
0

Eller så är det så att eftersom han är ute så mycket så vill han vara hemma och ta det lugnt istäkket för att var aute bland folk. Inte helt otroligt i mina ögon.

Eller så har han en eller flera andra partners till som inte vet om varandra och därför smyger han runt med dig.

Qui dormit, non peccat

[Mairah]
2011-04-18 15:06
0

# 6 Ja det lät ju onekligen konstigt isåfall.. Foten i munnen Nå´t mysko verkar det vara.

gatonegro
2011-04-18 19:48
0

Jag har själv träffat en kille på en dejtingsajt, vi träffades första gången på restaurang, jag kan inte förstå varför han inte vill gå utFörvånadmen hoppas att det löser sig för dig…