Relationer iFokus

Relationer

Etikettkänslor
Läst 4689 ggr
everythingg
2011-04-18 22:29
0

Kärlek

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Skulle gärna vilja att ni svarar på några frågor. Skriver lite om kärlek för att underhålla mig själv och det är ett ämne som är väldigt intressant.

• Beskriv känslan kär och förälskad. Hur känns det, vad är skillnaden?
  • När var du kär första gången?
  • Är du vän med dina gamla partner?
  • Vad är det viktigaste hos din partner?
  • Beskriv ordet kärlek med ett ord.

Vore snällt om någon ville svara, det är helt anonymt och ingen kommer att läsa detta mer än jag.

Karmatarerskanise
2011-04-18 22:33
0

• Beskriv känslorna kär och förälskad. Hur känns det, vad är skillnaden?

JAg vet faktiskt inte riktigt vad skillnaden är.

Jag var 12 tror jag och fruktansvärt olyckligt kär i min kompis bror.

De som jag haft långa förhållanden med ja.

Jag har ingen partner.

Det går inte.

hus-musen
2011-04-18 23:09
0

Kär och förälskad är samma sak för mig, möjligtvis är förälskad lite flyktigare. Kär eller förälskad känns som bubblor i magen och fnitter, tillsammans med flum och nervositet om det är en lycklig förälskelse.

Oj, jag var nog 13 år då första lite småkär.. Men ordentligt kär blev jag först vid 16.

Nix

stabilitet

• Beskriv ordet kärlek med ett ord.

dröm

Qui dormit, non peccat

Aviendha
2011-04-19 10:07
0
  1. Förälskelse är för mig förstadiet till kär, vilket i sin tur är förstadiet till att älska. En förälskelse är fåniga leenden, magen hissnar, kinder som hettar och allt är vackert oavsett om det är regnbågar eller regelrätt storm som råder (tex.)
  2. Småförälskad har jag väl varit till och från men första stora kärleken hade jag när jag var 15.
  3. Nja. Den ena hejjar jag på om jag möter, den andra hör av sig någon gång ibland. Ingen vänskap på det sättet, men ingen ovänskap heller. Det är avslutade kapitel helt enkelt.
  4. Personlighetsmässig mångsidighet
  5. Värme
moa88
2011-04-19 17:22
0
    Kär; när man känner inom sig att man hör ihop, förälskad; när det pirrar lite men man har ingen direkt själslig kontakt
    Hmm.. när jag var ungefär 14
    Nej
    Trygghet och värme,
    Trygghet
[Mairah]
2011-04-19 18:23
0

Kärlek är något som sitter på djupet. Man kan känna kärlek för ett djur eller en annan människa. En plats eller ja i stort sett vad som helst. Sen så har ju vissa människor en stor egenkärlek till sig själva också. Men det är något helt annat. Då blir kärleken negativ. ( kanske..)

Förälskelse kan man känna när man just fattat tycke för något eller någon.

Ja, jag är vän med min gamla partner.

Blev kär första gången på riktigt då jag var 16 bast. Blev en olycklig kärlek som inte slutade lyckligt direkt..

Kärlek för mig är tillit och respekt för varandra. (Hade lite svårt att hålla mig till just ett ord)

Maria
2011-04-19 20:18
0
  • Beskriv känslan kär och förälskad. Hur känns det, vad är skillnaden? Förälskad är när det är alldeles nytt och man varken vet ut eller in. Det pirrar och man kan knappt äta eller sova.
  • Kär är man när man "landat" och man blir mer trygg i förhållandet och kan slappna av på ett annat sätt.
  • När var du kär första gången? Första gången var i min man. Innan dess hade jag bara varit förälskad
  • Är du vän med dina gamla partner? Jag har en gammal partner som vi träffar då och då på kalas.
  • Vad är det viktigaste hos din partner? Det viktigaste med honom är att vi har så roligt tillsammans och skrattar mycket.
  • Beskriv ordet kärlek med ett ord. Jättesvårt med bara ett ord. Det närmaste jag kommer är ordet "tillit"

/Maria

everythingg
2011-04-19 22:43
0

Tusen tack för alla svar!

DinJejja
2011-04-19 22:53
0
    Förälskad är nog mer påtaligt att man gillar någon och kan komma lika fort som det kan försvinna men det kan även vara det som händer innan man blir kär. Det pirriga varma och roliga som gör att man vill vara med en person hela tiden i början.
    Kär, är ju när man inte är förälskelsen lagt sig lite. När man kommit in i en vardag och tsm men ändå fortfarande tycker om personen. Det som gör att man klarar upp och ner gångar.
    I mitt ex. Men trots de så är det en annan kärlek till min nuvarande pojkvän.
    Nej, vill inte det heller.
    Att han bryr sig och att han kan visa känslor.
  • **Beskriv ordet kärlek med ett ord.
    **Mysigt.