Relationer iFokus

Relationer

Etikettkänslor
Läst 2868 ggr
gatonegro
2011-04-09 14:49
0

Så besviken!

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag gick för ett tag sedan in på en dejtingsajt där jag fick kontakt med en jättetrevlig kille. Vi skrev till varandra varje dag, både meddelanden och gulliga saker i gästboken. Vi pratade också på msn varje dag men upptäckte att han blev så svartsjuk o arg om jag fått gästbokinlägg från någon annan.

Jag brukar vara livrädd för att lämna ut mitt telefonnummer men för några dagar sedan började vi också prata i telefon. Igår kväll pratade vi i telefon ganska sent, vi sa då godnatt till varandra o bestämde att vi skulle sova.

I morse när jag gick in på killens sida upptäckte jag att han suttit uppe till kl.02.00 inatt och skrivit till en annan tjej, såg hennes inlägg i hans gästbok. Skrev därför till honom att jag nu raderat hans tel,nr och fick då till svar bara ett varför.

Ska nu lämna denna sajt, känner mig så lessen o besviken, varför träffar jag bara denna typ av killarGråter

Karmatarerskanise
2011-04-09 14:59
0

Fast om han redan visa svartsjuka innan ni ens har träffat var han väl ändå inget att satsa på?

Det är inte så lätt att hitta guldkornen alltid, men de finns där.

hus-musen
2011-04-09 15:09
0

Håller med Hera, nån som uppför sig svartsjukt och blir arg för att andra pratar med dig är inget att satsa på i mina ögon. O du får fler meddelanden på sajten, så stanna där, efter hundra idioter så kommer alltid ett guldkorn =)

Qui dormit, non peccat

gatonegro
2011-04-09 15:14
0

Jag stannar kanske där men han ska hela tiden ha koll på mig som det kännsRynkar på näsanHan är alltid på min besökslista…

hus-musen
2011-04-09 15:18
0

På typ alla communitysajter så kan man ju blocka folk, kan man inte göra det där oxå?

Har du talat om varför du inte vill prata med honom? Han kanske upplever saken helt annorlunda.

Qui dormit, non peccat

gatonegro
2011-04-09 15:26
0

Det var kanske fel av mig reagera om jag gjorde men trodde att han var att lita på, vill helst inte blockera honom. Måste väl skriva till honom och förklara.

Tror jag går i kloster, börjar kanske bli manshatareRynkar på näsan

KimE
2011-04-09 15:37
0

Om du inte vill ha kontakt med honom är det bättre att låta bli att skriva.

gatonegro
2011-04-09 15:58
0

#6 Ja men han har inte haft en chans förklara, mitt heta temperament tog över…vill kanske avsluta på ett bra sätt om det går.

hus-musen
2011-04-09 16:09
0

Fast om man är på en dejtingsajt så får man väl räkna med att man pratar med många olika människor samtidigt. Det är ju inte som att man är tillsammans. Du pratade ju oxå med andra?

Skriv till honom tycker jag, har har ju inte haft en chans att förklara som du skriver.

Qui dormit, non peccat

gatonegro
2011-04-09 16:37
0

#8 Du har rätt ska gå in nu o se om han skrivit något, har inte varit in där på hela dan. Det som störde mig var dom gulliga inläggen från den andra tjejen, jag har pratat med andra men bara allmännt.

Åsa S
2011-04-09 18:06
0

Och jag säger vill man verkligen misslyckas i dejting sitter man i evighet och snackar via msn och liknande. Jag har vägrat göra sånt säger träffas på en gång istället, logga ut från datorn, mötas IRL folk är annorlunda IRL än bakom datorn. Och det finns massor av killar som mest verkar vilja ha ett internetförhållande istället för ett i verkligheten, ställer man kraven att ses snabbt så märker man på en gång om det är en sån man fått kontakt med. +Det är ju svårare "bedra" någon man känner IRL än när personen bara är någon odefinierbar person i cyberrymden man pratat med

hus-musen
2011-04-09 19:07
0

#10 Fast de där beror ju på. Man ska vara försiktig när det gäller att träffa personer man bara pratat med via internet tidigare.Man vet aldrig vad det är för puckon som dyker upp. Man kan lika gärna stöta på en eventuell våldtäcktsman/kvinna eller liknande som en trevlig person. Känner till flera som träffat nätdejter och blivit bestulna, drogade och våldtagna. Ska man träffa nån så ska det vara på ett ställe med folk och gärna sånna man känner.

Qui dormit, non peccat

Åsa S
2011-04-09 19:33
0

Jo man bör träffas på offentlig plats även om jag inte gjorde det med min nuvarande pojkvän, han kom och hämtade mig hemma och så åkte vi bil till vår första dejt (vi bor nära, men vi hade ju bara fått kontakt ett par dagar tidigare och vi pratade i tel någon timme kvällen innan vi träffades kanske inte så intelligent med tanke på att jag bor ensligt till men det gick ju bra ändå.)

gatonegro
2011-04-10 08:12
0

Jag pratade med killen igår på msn, han blev glad över min reaktion, sa att han trodde jag var förälskad i honom. Svarade att det var jag inte. Lite skum är han, visade sig som offline på msnFörvånadDet har aldrig hänt tidigare, han vill nog sitta o ragga med den andra tjejen också som det verkar.

[Mairah]
2011-04-10 11:43
0

Instämmer med många inlägg här i tråden. Blir man snabbt utsatt för svartsjuketendenser från någon man träffat, redan innan man träffats, så vet man ju inte alls hur den människan heller betér sig, kanske träffar eller skriver till andra också samtidigt?

Visst kan människor vara på ett vis bakom tagentbordet på ett forum, för att sedan IRL vara totalt annorlunda. Det har jag också erfarenhet av, även fast det bara gällde kompisrelation.

gatonegro
2011-04-10 11:57
0

Var inne o kollade meddelanden i morse, hade fått 6 nya meddelanden från en tjej som är lesbisk, jag har inget emot lesbiska men har inte själv den läggningen. Henne måste jag nog blockera, man råkar då ut för allt möjligt på denna sajtFörvånad

Åsa S
2011-04-10 12:09
0

Är det inte fånigt blockera ifall det bara är något sånt, det är väl bara att förklara man inte är intresserad. Har testat flera dejtingsiter och faktiskt bara blockerat några stycken och då har det varit riktigt otrevliga saker och folk som inte fattar ett nej ex. en arab som ville köpa mig som fru som inte fattade vad ett nej var utan återkom ideligen,  men annars behöver man ju inte blockera det känns lite barnsligt men förstått många tjejer gör så.

gatonegro
2011-04-10 12:23
0

Jag är inte intresserad av tjejer och inte av hennes kärleksförklaringar heller, hon är ganska fräck i munnen. Pratar sex. Varför skulle jag inte blockera henne. Jag har inte blockerat någon tidigare men det känns obehagligtRynkar på näsan

[Mairah]
2011-04-10 13:08
0

# 17 Självklart ska du göra vad som känns rätt för dig gatonegro.  Kan inte vara roligt att känna sig förföljd på det viset.

gatonegro
2011-04-10 13:17
0

Tack Mairah. Ja det känns verkligen obehagligt.

KenKaniff
2011-04-10 14:44
0

Hej TS!

Det e väl tyvärr ofta så att opposites attract,och när man väl hittat sin motsats så brukar det tyvärr inte hålla för evigt,inte i mina fall varje fall..Nånstans hoppas jag att jag lärt mig nåt av dom erfarenheterna och inte gör om samma misstag igen..E bara rädd att den riktiga passionen inte ska finnas där med någon helt annan typ än dom man blivit kär i innan..Men jag hoppas att jag e rädd i onödan..

gatonegro
2011-04-11 11:44
0

Just nu pågår det krig i min gästbok, killen jag berättade om är så arg för att jag fått andra inlägg . Skriver jätteelaka saker till killen som skrivit till mig. i min gästbok. Tror dom blivit tokigaFörvånad

Karmatarerskanise
2011-04-11 14:26
0

SOm sagt, det k8unde man räkna ut redan innan.

hus-musen
2011-04-11 20:23
0

#21 isåfall är han inte riktig i huvudet, blocka honom. Han har inte ensamrätt på dig, ni är inte tillsammans. Hans beteende verkar bli bara mer och mer skruvat.

Är du inte intrressarad av tjejen så skicka tillbaka att du inte är det och blocka sen. Det är inget konstigt att blockera folk man inte är intresserad av! Funktionen finns ju av en anledningGlad

Angående msn så är jag jämt offline, men de beror på att jag inte orkar prata med alla tex. Så just det behöver man ju inte läsa in alltför mycket i.

Qui dormit, non peccat

gatonegro
2011-04-12 09:54
0

#23 Ja nog är han skruvad alltid, han är nu utomlands men var in på min sida igår och tyckte jag skulle söka psykologhjälp, det är han som behöver det tror jag. Ska blocka honom.

Ang den lesbiska tjejen, så har jag blockat henne, för hon förstod tydligen inte mitt meddelande att jag inte var intresserad.

Ja har man många på msn kan jag förstå att man vill vara offline, men man kan väl stå som upptagen också om man vill….

hus-musen
2011-04-12 10:16
0

#24 Haha vilket pucko! Han om någon behöver ju söka hjälp för sitt beteende. Det visar ju bara ännu mer att han är skräp. Den andra killen som blev utskälld då, har han försvunnit? nyfiken*

Qui dormit, non peccat

Denna kommentar har tagits bort.
[Mairah]
2011-04-12 13:19
0

Jag tycker det verkar snudd på läskigt sånt här som du gatonegro berättar om Foten i munnen Är så jäkla trist att folk inte kan respektera ett nej, eller att man inte är intresserad helt enkelt.

thilda-
2011-04-12 18:33
0

Foten i munnen

gatonegro
2011-04-13 15:35
0

hus-musen: jag har inte blockat honom än men han har slutat skriva nu, fattar kanske att jag menar allvar. Men kommer alltid in på min sida o kollarRynkar på näsan Den andra killen verkar trevlig, vi har pratat på msn några kvällar nu, men vet inte riktigt hur han är än. Det lär visa sig.

mariah: ja det finns alla möjliga konstiga människor på sajten men man får sållaGlad

[Hazelnut87]
2011-04-13 21:48
0

Sen kanske man inte ska förvänta sig ALLT för mycket på datingsajter. Det går ju inte riktigt att läsa av någon genom telefon eller dator, mycket mycket kan missförstås och verka HELT annorlunda.

Men hoppas du hittar någon bättre snart :)

Karmatarerskanise
2011-04-13 21:50
0

Och det är lätt man får en bild av personen när man chattar och pratar i tele. Sen när man verkligen träffas irl så är det in alls en sån person som man byggt upp i huvudet.

gatonegro
2011-04-16 09:10
0

Håll tummarna för mig ikväll, ska träffa killen jag berättade om. Han ska bjuda mig på middag, känns pirrigtGlad

Karmatarerskanise
2011-04-16 14:24
0

#32 Ooooh vad spännande Skrattande Berätta hur det gick sen! Och lycka till!!

gatonegro
2011-04-16 15:42
0

Hera: Är jättenervös, håller på o provar kläder. Har vänt ut o in på garderobenTungan uteTack för att du önskar mig lycka till, självklart berättar jag senGlad

hus-musen
2011-04-16 19:21
0

lycka till =)

Qui dormit, non peccat

[Mairah]
2011-04-16 21:05
0

Oj, nu väntar vi alla med stooor späning på hur det kommer att gå för gatonegro ikväll!!! SkrattandeCool

Hoppas allt gått bra för dig!!

gatonegro
2011-04-17 12:11
0

Måste berätta om gårdagskvällen, den blev verkligen lyckad. Han var så trevlig o mycket snyggare irl än på sin bild på dejtingsajten. Blev bjuden på en jättegod middag o fick t om rosorGlad Han var artig o hade humor, det klickade faktiskt.

Vi ska träffas idag igen innan han åker hem, han bor 18 mil härifrån, det är väl enda problemet. Men man ska kanske inte se det som ett problem.

Det blev sent igår, vi satt o pratade långt in på småtimmarna o en kyss blev det också men inge mer och det är jag glad över.Skrattande

Jenahbella
2011-04-17 12:59
0

va kul att de gick bra och att ni klickade :D lycka till :D

[Mairah]
2011-04-17 14:49
0

Vad häftigt gatonegro! Låter som en riktig gentleman tycker jag.

Lycka till Skrattande

Karmatarerskanise
2011-04-17 20:07
0

Vad kul :)

gatonegro
2011-04-18 07:10
0

Tack till er alla goa människorGladJa det känns onekligen bra, . Vi ska träffas nu till påsken också.

[Mairah]
2011-04-18 15:18
0

# 41 Åhh så spännande. Man blir nästan uppspelt för din skull ju. Skrattande

Då förväntar vi oss en rapport efter påskhelgen Flört Ha så trevligt!!

Maria
2011-04-18 16:02
0

Jag följer också detta med förväntanFlört

/Maria

gatonegro
2011-04-18 19:44
0

Tack Mariah o bumbleboo, lovar skriva o rapportera efter påskhelgenGlad

Har pratat med honom i tel en timme nu ikväll, känns som vi har massor prata om, svårt avsluta samtaletTungan ute

[Mairah]
2011-04-19 09:36
0

# 44 Hi hi, ja sånt minns man med glädje. Skrattande (Fast jag och min sambo har hur mycket som helst att tala om nu också, efter alla år tillsammans )Cool

gatonegro
2011-04-19 10:32
0

Härligt Mariah, att det fungerar så bra mellan er trots att det gått några år. Det är ju så det ska varaGlad

[Mairah]
2011-04-19 17:58
0

# 46 Ja, det tycker jag med. Var tidigare i ett förhållande där vi inte alls kunde tala med varandra överhuvudtaget om nånting utan att gräla, så jag är så tacksam över att ha hittat denne underbare man som är på samma våglängd när det gäller att kommunicera Glad

Hoppas det kommer att hålla i sig för er också gatonegro. (Håller alla tummar jag har för din skull  Flört)

Maria
2011-04-19 19:55
0

Denna tråden är så rolig för den stämmer verkligen inte längre med rubrikenSkrattande

/Maria

gatonegro
2011-04-19 19:58
0

Mariah: Måste kännas underbart träffat den rätte, tack för att du håller tummarna. Får hoppas jag har samma tur som du haftGlad

bumbleboo: Du har rätt, ska kanske starta en ny tråd där jag inte är besviken utan lyckligSkrattande

[Mairah]
2011-04-20 09:39
0

Håller med dig bumbleboo Glad Nu blev ju detta en glad tråd istället för hur den började.

jag tycker också du ska starta en ny glad och lycklig tråd gatonegro Skrattande

nanne0
2011-04-20 14:14
0

…kanske jag kan ta över den här tråden då. För jag är verkligen så besviken över killen jag träffade, som började så lyckligt…Gråter

Karmatarerskanise
2011-04-20 15:29
0

#51 Starta gärna en egen tråd. Annars blir det svårt att förstå vad tråden handlar om.

gatonegro
2011-04-20 21:17
0

Ska starta en ny tråd efter påsken o förhoppningsvis, en lycklig tråd GladVet inte än, ska träffa killen i morgon o långfredagen, kanske längre…vet  inteTungan ute