Relationer iFokus

Relationer

Etikettkänslor
Läst 2580 ggr
Mia
0

Hur ska jag göra?

Hej alla!

Behöver era kloka råd och åsikter nu igen..

Jag har en bästa vän som har varit kär i mig i några år och nu har även jag blivit det efter senaste gången vi träffades. Vi pratade jättemycket på msn och smsade, och han sa även "jag älskar dig" och kallade mig älskling och mycket annat, dock har vi inte blivit tillsammans.

Allting har verkligen varit jättebra fram tills för en vecka sen då han var lite nere över sin mormor som antagligen ska dö, och han har nyss fått kontakt med henne. Då sa jag att jag beklagar men att han kan vara tacksam över att han fått kontakt med henne, då blev han jättearg på mig istället och slutade att prata med mig. Jag bad om ursäkt flera gånger och sa att jag inte menade att göra honom arg, han sa att han förlät mig men att han fortfarande var arg.. Jag försökte att ha tålamod och låta honom vara ifred, ibland har jag försökt skriva på msn men då har han mest varit elak och dryg mot mig. Han har bland annat skrivit att han har börjat umgås mycket med en tjej, som han dessutom har fått veta är intresserad av honom.. Vilket gör mig enormt ledsen och många funderingar.. Nu har det gått en vecka och han är fortfarande arg på mig och vi har inte pratat på flera dagar..

Jag vet inte alls vad jag ska göra, vad tycker ni?

/ Mia, sajtvärd för Självkänsla och Psykologi.

hus-musen
0

Ja han kan ju börja med att växa upp faktiskt.. klart han ska vara glad över att han har fått kontakt med sin mormor under den tid hon har kvar! Väldigt omoget beteende.

Men ja du har bett om ursäkt, jag hade väntat ut honom då faktiskt. Man kan inte göra så mycket om någon bestämt sig för att vara arg. Eller så kan du träffa honom och säga att du vill reda ut saken ordentligt.

Qui dormit, non peccat

Mia
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#1 Flera av mina vänner tycker också att han är omogen och att han egentligen inte har något att vara arg över. Han loggade in på msn nu ikväll och då försökte jag prata med honom igen, frågade ifall han fortfarande var arg och det var han. Frågade ifall han saknade mig och då sa han att "jag är förbannad, saknad är inget jag tänker på då". Jag frågade även ifall det fanns något jag kunde göra, men det fanns inget.. Han sa att han måste smälta det men att det blir svårare för varje dag som går eftersom han ser sin mormor bli sämre och sämre..

Tyvärr kan jag inte träffa honom då vi bor fem timmar ifrån varandra.. Jag blir bara så himla ledsen av allt det här då jag verkligen är kär i honom..

Karmatarerskanise
0

Efter att ha läst det du skriver så säger jag skit i honom!!
Vad är han förbannad på? Är det ditt fel att hon kommer gå bort? Är det ditt fel att dom inte haft kontakt innan?

Nej, visst kan man i sorg reagera på konstiga sätt, men förlorar man respekten för andra finns där inte mycket att hurra för..

Maria
0

Ni har ju varit bästa vänner i några år skriver du. Har han varit sån här förut? Du borde ju känna honom ganska väl.

Jag tycker också att det är en konstig reaktion.

/Maria

Mia
0

#3 Jag vet att jag borde släppa honom eftersom det inte är mitt fel, men det är så svårt att verkligen göra det. Jag gillar ju verkligen honom och sen har vi ju varit bästa vänner i några år, det är så svårt.. Och jag blir så ledsen, för jag kan inget göra förutom det jag redan har gjort..

#4 Nej, han har inte reagerat såhär mot mig innan. Visst har jag gjort honom arg någon enstaka gång, men det har inte varat såhär länge..

Karmatarerskanise
0

#5 Kanske har ni växt ifrån varandra, kanske vill han gå vidare?
Jag vet faktiskt inte varför man gör som han gjort. Du kan inte ha det lätt.

Men eftersom han håller på på detta viset, bör du släppa honom helt för din egen skull!

hus-musen
0

#2 Förstår hur de känns men lägg ner honom. Det måste ligga något mer bakom för sådär knasigt beteer man sig inte bara ändå.Och om han är upprörd över att hans mormor snart är död så har han iaf inget rätt att ta ut det på dig. Och om ni var bästa vänner tidigare så är hans beteende ännu konstigare.

Strunta i honom och låt honom komma till dig om han vill något, det känns inte som att det är något du kan göra för att han ska skärpa sig. Han surar ju som en barnunge.

Qui dormit, non peccat

Mia
0

#6 Jadu, jag vet inte iheller och jag kan inte direkt fråga honom eftersom han bara säger att han fortfarande är arg och knappt vill prata.. Om han vill gå vidare så hade han väl inte behövt berätta att han är kär i mig, älskar mig och kalla mig sin älskling? Men jag vet inte.. Mycket kanske kan förändras på en vecka? Jag vet varken ut eller in, bara att han är arg på mig och att jag mår dåligt tack vare det.. Suck.

Jo, antagligen så borde jag väl det, men jag vill verkligen inte.. Det är svårt att släppa taget om någon som man verkligen är kär i, gillar och bryr sig om.. Jag kan ju vänta och se ifall han slutar vara arg, men jag vet ju inte hur lång tid det kan ta om det redan har gått en vecka och han fortfarande är arg..

Karmatarerskanise
0

FAst vad hjälper det om han slutar vara arg? Dett går ju inte obemärkt förbi. Du kommer inte glömma hans illa beteende mot dig. Du har blivit sårad, och får du inte en bra förklaring (om nu det kan finnas), så har du väl alltid detta i bakhuvudet "tänk om det händer igen?".

[Mairah]
0

Jag tycker också med tanke på vad du skriver här, att detta var en konstig reaktion. Visst kan man som Hera säger få en reaktion när man vet att någon som står en nära är på väg att dö. Men för det så behöver man inte reagera på det där viset som han gjorde på din kommentar om kontakten med hans mormor. Den var ju inte elak på något sätt, utan bara tänkvärd.

Så nej, jag tycker inte heller detta verkar vara en sund relation att satsa på. Kanske räcker det att ni är bara vänner helt enkelt.

Mia
0

Tack för era svar! Jag ska försöka att inte höra av mig till honom alls och se hur det slutar.

[MittNamn]
0

Kan det vara så att han kanske tappat intresset o försöker finna ett lättare sätt att få slut på det.. Vissa är ju bara intresserade av de som de inte kan få, och om han sen kan få personen så svalnar intresset.. Nu vet ju inte jag vem den här killen är så det kanske inte alls stämmer (vill ju inte skrämma dig) men det var bara en tanke jag fick..

Mia
0

#12 Jag har också tänkt så men jag frågade honom ifall han fortfarande var kär i mig och då sa han ja. Jag gav honom chansen att säga nej, men det gjorde han inte. Han tillade att han fortfarande är arg och behöver tid, så jag sa att jag skulle sluta höra av mig och att han kunde höra av sig när han inte var arg längre. Det är oerhört svårt att bara gå omkring och vänta på att han ska höra av sig och sluta vara arg, men jag ser inget annat alternativ. Det får helt enkelt ta den tid det tar känns det som..