Relationer iFokus

Relationer

Etikettkänslor
Läst 2412 ggr
jossan84
0

Att orka gå vidare...

Hur orkar ni gå vidare när ni blivit ensamma?

Jag och min pojkvän har gjort slut efter nästan 8 års förhållande. Det hade utvecklats mer till en djup vänskap men attraktionen saknades. Då och då kommer vågor av ångest, var det rätt? Alla drömmar om framtiden vi hade ihop… Var det bara en fas? Kanske hade det blivit bättre om vi stannat ihop? Kanske är det bara tryggheten om en framtid som gör att jag saknar honom. Vi kommer alltid vara vänner.

Någon som går igenom eller har gått igenom samma och är lycklig ändå? Behöver lite stöd.

Karmatarerskanise
0

Det du går igenom går de flesta igenom efter att ett förhållande tagit slut.
Det är självklart man känner sig ensam, och tankar på framtiden som man trodde man hade kommer. Men bara för att den man planerade inte blir som tänkt betyder det inte att den framtid man nu har inte kommer bli bra :)

Man ska inte heller säga aldrig, för vem vet, kanske hittar ni tillbaka till varandra igen efter ett par år som bara vänner. Attraktionen kan hitta tillbaka.
Eller så gör den inte det, men du har kvar din vän. Framtiden är spännande!

Men prova nu på att vara singel, även om det känns jobbigt ibland. Det kan vara riktigt skönt när man kommer förbi ensamheten och otryggkänslan.

Och kom ihåg, du är inte ensam om dessa känslor.

jossan84
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#! Tack :)

[scared666]
0

Om du har ekonomi(jobb) och någonstans att bo.är någosånär frisk,då har du en bra start att gå vidare,och ta en dag itaget,umgås mycket med  possitiva människor,sitt inte själv när ångesten kommer utan ring eller sök upp någon kompis,allt kommer att ordna sej.Glad