Relationer iFokus

Relationer

Etikettallmänt
Läst 1242 ggr
Karmatarerskanise
2011-05-02 13:22
0

Bin Ladin död

Nu har det blivit allmänt känt att Bin Ladin har dödats, om man nu vågar tro på nyheten. Det går också rykten om att Al-Qaida har gömt en atombomb i Europa som de skulle spränga om deras ledare blev mördad, kan det vara sant eller är det bara för att skrämmas?

Hur kommer detta påverka världen och terrorismen?

http://hd.se/utrikes/2011/05/02/flash-obama-bekraftar-bin-ladins/

Destany
2011-05-02 19:43
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Personligen så tror jag detta var det dummaste man kunde gjort. klart de kommer att hämnas att deras ledare e död. Jag har svårt att se att det var nödvändigt att döda honom, hade varit bättre att fånga in honom och låta rättvisan ha sin gång.

Karmatarerskanise
2011-05-02 19:45
0

Det är ganska skrämmande vad som kan komma att ske. Fast jag litar inte helt på att han faktiskt är död..

Destany
2011-05-02 19:50
0

nej om jag var ärlig så trodde jag redan att han var död. ryktet har ju gått innan att han e död. så det e ju bara att vänta o se om det verkligen e han de dödat

Maria
2011-05-02 19:51
0

Jag tycker också att det är skrämmande.

Ingen sörjer väl Bin Laden men risken är att det genererar mer våld.Obestämd

/Maria

Karmatarerskanise
2011-05-02 19:52
0

Precis.. våld föder våld.

Jenahbella
2011-05-02 20:27
0

jag vet heller inte om jag tror på de, det jag undrar mest är hur lång (kort) tid de nu tar innan nästa storfilm kommer med just detta tema.. och vem som kommer få huvudrollen…… Skrikandes

Maria
2011-05-02 22:11
0

Detta blir lite OT men jag har alltid tyckt att Bin Laden på bilder har så vackra ögonSkämsTyst Jag har alltid undrat hur en man med så fina ögon kan vara så ond.

/Maria

hus-musen
2011-05-03 17:30
0

#7 Om ondska satt på utsidan så skulle det vara väldigt enkelt att identifiera den.. Synd att det inte är så! Fast ja, vissa människor ser man ju det på faktiskt.

Qui dormit, non peccat

Maria
2011-05-03 17:32
0

#8 Jo det är sant. Ibland ser man det tydligt men just hans ögon har jag alltid tyckt om. Det är knappt man vågar säga detTyst

/Maria

Dajmelina
2011-05-04 08:35
0

Förskräckligt att USA firar ett dödsfall!

Maria
2011-05-04 08:38
0

#10 Det är inte fösta gången i historien människor blir glada över att någon diktator/mördare/terrorist är död.

Så jag har förståelse för dessa känslor.

/Maria

pyromanen
2011-05-04 18:54
0

Det är nog inte så enkelt som att "han är ond".  Han har tvärtom sett sig själv som en som kämpar mot ondska. Och USA har ju gjort så mycket onda gärningar som de lyckats rättfärdiga på olika sätt. I alla olika krig de get sig in på i länder långt hemifrån. Jag tycker det är viktigt att försöka förstå hur andra männiksor, även "fienden" tänker och hur deras världsbild ser ut och även försköa se vårt västliga världsbild lite utifrån.  Vi är ju inte så neutrala som vi går o tror, vi är också inblandat i "någon part".

Jag håller med dig bomblebbo i att han hade vackra ögon och jag tror han ville gott men bara hade en anorlunda syn på vad som är gott än vad dom flesta i väst har.

Till stor del var det nog en prestigegrej att USA var tvungna att komma till skott.  Vore ett pinsamt nederlag om de som räknar sig som störst och starkast skulle gå bet.

Jag tor inte Bin Ladens död kommer göra någon större skillnad. De förhållanden som skapar terrorismen finns kvar.  Så länge man tror man kan bekämpa terrorism med krig och vål kommer terrorismen blomstra. Först när man börjar titta på: vad är det som kan få en människa att vilja göra dessa extrema gärningar och jobbar på allvar med dessa olika orättvisor och problemhärdar finns det hopp om att det ska skapas färre terroriter.

[scared666]
2011-05-05 21:14
0

Så kroppen (bevismaterialet) har snabbt dumpats i havet på en okänd plats enligt god Muslimsk sed? Och enda bilden vi har av kroppen är photoshoppad. Är det bara jag som tycker det är lite konstigt.

Maria
2011-05-05 21:17
0

Även om "vi" hade haft en bild så vad är det som säger att den skulle vara äkta. Vem ska bedöma det?

/Maria

Denna kommentar har tagits bort.
Karmatarerskanise
2011-05-05 21:22
0

Ja för mig spelar avsaknaden av bilder inte roll alls. En bild betyder ingenting längre när det är så lätt att fejka idag.

Men visst är det något skumt med det här..

pyromanen
2011-05-06 08:19
0

Jag tycker inte det är skumt.  Om man publicerade en massa skarpa tydliga biler skulle desa troligen kunna provocera fram ytterligare ilska och våld så det verkar vettigt att inte göra det.  Om han begravdes någonstans skulle det kunna bli nåt heligt ställe för hans anhängare och det förstår man att USA inte önskar sig.

Tror det är folk som skapar denna "skumhet" i sina huvuden för att det kan vara svårt att tro någon är död som nästan blivit "gud eller jävulen" i mångas medvetande inte bara en vanlig dödlig människa. Samma som med Elvis eller Michael Jackson, massa spekulationer om det nu verklig är sant.

Maria
2011-05-06 08:28
0

Det kommer givetvis att komma en massa konspirationsteorier om detta nu och det har väl redan startat….

#17 Precis som du skriver så finns det ju anhängare till "The King is alive" (Elvis)Skrattande

/Maria

Karmatarerskanise
2011-05-06 12:31
0

Problemet är ju att han varit "död" förr.

Maria
2011-05-06 12:32
0

#19 Ja, just detSkrattande

/Maria

Karmatarerskanise
2011-05-06 12:35
0

Sen kanske han inte ens fanns om man ska tro vissa teorier. Det var en av förre presidentens närmaste män som klädde ut sig ;)