Relationer iFokus

Relationer

Etikettleva-tillsammans
Läst 630 ggr
Blirknäpp
0

Jag är så villrådig

Jag har varit ihop med samma man i 25 år, och det har i stort sett alltid varit samma visa. Han säger nedsättande ord, ilska och så fort han blir arg för något, då kan jag flytta så han slipper se mig. Varje dag får jag höra att han är så jävla trött på mig. Vill aldrig diskutera något, då när svaren börjar tryta, då är jag en idiot, en jävla nolla. Om barnet vi har, inte sköter sig, och jag börjar tjata, då ska jag hålla käften och inte tjata, och barnet slipper därmed undan.

Nu börjar jag bli trött på det här. Ska jag behöva höra varje dag hur dum i huvet och lat jag är? Är hemma varje dag på grund av sjukdom. Men han tycker att jag kan göra allt på dagarna.

Intimitet existerar inte på något plan. Inte ens kramar. Det är väl snart två års sedan sist. Om det går en hel dag utan att vi tjafsar, då har vi troligen suttit i varsitt rum större delen av dagen.

När jag läser vad jag skrivit, så börjar jag ju fundera på vad jag håller på med egentligen. Någon som har samma situation?

ettlitetalias
0

Du ska absolut inte behöva ha det så! Vore jag du så skulle jag flytta. Eran relation verkar redan utdöd, och han verkar inte ha något intresse av att förbättra den så som jag ser det..

hus-musen
0

Lämna honom.. Det verkar på din text som att ni inte har något förhållande kvar, och man ska inte behöva ta att bli kallad sånna saker!

Qui dormit, non peccat

Maria
0

Ja, det låter inte som det finns någon kärlek kvar överhuvudtaget.

Så varför stanna?

Kan inte vara bra för ert barn heller att leva med olyckliga föräldrar.

/Maria

Blirknäpp
0

Ni ger samma råd som jag tänker, därför så har jag börjat ställa mig i kö på bostäder, och kommer även att få ett erbjudande nästa vecka. Har lovat mig själv att om han får ett utbrott till (obs,EJ fysiska) så beställer vi tid på banken och han får ta över lånen.Varför jag ej gjort något tidigare har med omständigheter att göra,vilka jag intekan gå in på här för barnets skull.
Jag tycker att det skulle vara härligtatt kunna känna närhet med någon,mysa med någon och framförallt kunna ha långa trevliga konversationer. utan påhopp om något inte passar.

Maria
0

#4 Det låter som du är på rätt väg.Glad

Det är både du och ert barn värda.

/Maria

Blirknäpp
0

Ja jag tycker att jag är värd bättre.När vi umgås med andra så blir jag behandlad på ett annat vis, då är jag någon. jag är väldigt social,inte den andre.