Relationer iFokus

Relationer

Etikettallmänt
Läst 1044 ggr
[iurochskur]
2011-04-30 13:13
0

Spelberoende?

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Om man kommer på sin andra hälft med att ha gjort 15 insättningar på en spelsajt på en månad, på en summa runt 2000:- utan din vetskap…visst är det ett spelberoende?

Hur tycker ni i denna frågan?

Maria
2011-04-30 17:32
0

Oj, det var mycket tycker jag.

Beroende är svårt att svara på men jag tycker absolut att detta får ni prata om. Är det något nytt? Har han spelat ofta tidigare?

Som vanligt så är kommunikation A och OFlört

/Maria

[iurochskur]
2011-04-30 17:50
0

Jag har kommit på honom med att spela innan…men inte så stora summor under kort period. Och så säger han inte till mig att han spelar. Det är nåt jag får luska fram.

Karmatarerskanise
2011-04-30 21:15
0

Du måste prata med honom om det. Är det ett beroende så finns det hjälp att få.

Karmatarerskanise
2011-05-01 20:30
0

Hur har det gått?

[iurochskur]
2011-05-02 07:42
0

Jag pratade med honom igår på morgonen. Frågade rätt ut hur mycket han spelat för denna månad. Han ljög mig rätt upp i ansiktet och sa att det bara rörde sig om ca 150:-!! Jag blev besviken och arg. Jag sa att jag visste att det var en bit mer än så, att det faktiskt var 2300:-. Då sa han att han faktiskt vunnit med, så allt har inte gått förlorat. Han vann 1800:- och alltså är det då ca 500:- vi förlorat. Jag frågade varför han spelar bort våra pengar när chansen att vinna är minimal. Han sa att det är kul och att han ju vinner. Typiskt spelberoende svar? Ja jag tycker det.

Jag förbjöd honom att spela mera, men om han kan sluta får vi se….

Maria
2011-05-02 07:50
0

Ja, det låter lurigt när han inte vill erkänna och dessutom räknar av vinsten som ett försvar.Obestämd

Har ni gemensam ekonomi så kan man ju ställa ordentliga krav annars blir det svårare men givetvis så är detta ett problem.

Även om summorna nu kanske är hanterbara så är det lätt att det flyger iväg så visst är detta allvarligt.

Frågan är bara om ditt förbud stoppar honom? Hoppas det.

Kanske är det så nytt att stoppar han i tid så hinner det inte gå så långt.

Ge dig inte…och lycka tillGlad

/Maria

[iurochskur]
2011-05-02 08:04
0

#6 Eftersom vi är gifta så har jag en hel del att säga till om när det gäller våran ekonomi. Jag hoppas med att jag stoppar honom utan att behöva ta korten från honom….Jag ger mig inte i denna fråga eftersom vi även har två små barn att tänka på och dom betyder allt för mig. Så slutar han inte spela så kan det sluta med att man går skilda vägar, för barnen ska inte bli lidande.

Jag har ingen som helst erfarenhet hur man går tillväga med en människa som är spelberoende….och jag vet att han spelat nåt på datorn i flera år. Kan ju förklara vissa månader när det varit kärvt. För han tjänar bra, så jag har inte kunnat förstå hur pengar bara försvinner.

Karmatarerskanise
2011-05-02 11:15
0

Usch vad tråkigt! Jag hoppas det löser sig.
Du kan ju googla på spelberoenden så kanske du hittar lite tips, eller prova skriv på beroenden.ifokus.

Crowone
2011-05-07 12:31
0

Håller med #6 fullständigt….Tar man en vinst som försvar, så är det inte riktigt sunt.

Varit ihop med en som det gick runt för, om du förstår vad jag menar. Denna man skrek i snåltarmen om det skulle läggas ut på nåt kul för hans 2 barn vid semestertider men spela poker på internet var aldrig nån snålhet med, suuuuck!

Tack o lov hade jag aldrig problem ekonomiskt för detta men visst tycker jag det är osunt beteende. Tänk dig en man som skrek rakt ut, slog sönder ett skrivbord och hade allmän frustration om det inte gick som han ville vid pokerförlust! Inte ens det sociala fungerade pga detta. Han ville bara umgås med andra spelare som var lika "nördiga" som han.

Nä stoppa beteendet i tid och eller säg en summa han kan leka med varje månad som villkor. Du ska naturligtvis ha samma summa att lattja med på det du tycker är kul.

Lycka till! Mvh Crowone

Sweelin
2011-05-07 17:02
0

Påminner om lyxfällan som jag såg för ett tag sen Förvånad Killen spelade som f*n och hade spelberoende och han fick välja mellan sin familj och spelandet, så han fick inte alls gå in igen på en spelsida och ta bort alla sina konton!

Jag skulle inte acceptera det

Va lycklig och gör andra lyckliga<3