Relationer iFokus

Relationer

Etikettkriser
Läst 4953 ggr
Jennymig
2011-05-07 22:48
0

Bedragen...

Det har varit många trådar om otrohet på sistone men jag känner bara att jag måste få skriva av mig och kanske få lite råd.

Jag har varit sambo med en kille i snart 6 år. vi är båda 35 år

För ett år sedan fick jag reda på att han hade en affär med en kvinna på sitt jobb. Det var han själv som berättade, han hade då avslutat förhållandet med henne och sa att han ångrade sig och nu ville satsa på sin familj. (vi har en dotter som nu är 3 år)

Jag blev självklart helt förstörd, ledsen, arg, sårad. Jag hade verkligen inte märkt några tecken på att något var fel.

Vi gick i parterapi länge vilket inte hjälpt mig ett dugg. Visst, skönt att prata med någon utomstående om alla mina känslor, men problemet finns ju kvar. Jag kan inte lita på min sambo längre!

Hur gör man för att kunna lita på någon man älskat djupt som sviker en såhär?

Hur gör man för att återfå ett sexliv? Vi har inte haft sex sedan det hände nu. Han får inte ens röra mig eller krama mig. Jag klarar det inte. Han försöker att komma mig nära och jag knuffar bort honom.   Han har varit jättegullig under detta år men jag kan inte förlåta.

Normalt är jag en kramig person men jag är oerhört kylig efter hans handlande.

Är det någon av er som blivit bedragen men ändå lyckats rädda förhållandet och har det bra? Hur gjorde ni för att kunna lita på er partner igen?  Ni kanske inte ser så allvarligt på otrohet som jag?

Karmatarerskanise
2011-05-07 23:07
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag är en person som aldrig kan lita igen på en person som varit otrogen mot mig, så jag hoppas någon annan här kan ge dig råd. Vet att vi har någon medlem som är tillsammans med en partner som varit otrogen.

Sarah
2011-05-07 23:17
0

Låter jobbigt. Nej jag ser inte så hårt på otrohet och har inte heller blivit bedragen.

Men, alla relationer bygger ju på tillit och vill du ha kvar relationen så måste du nog göra ett aktivt val att lita på honom igen. Visst måste sår få ta sin tid att läka, men är det så illa att han inte ens får röra vid dig efter ett år så är ju det väldigt lång tid. Båda du och han skulle ju må så mycket bättre av fysisk kontakt.

Jag har haft andra typer av problem med fysisk kontakt och det har lett till perioder av väldigt lite sex. Men, mer och mer har jag nästan tvingat mig själv, även om tvingat är fel ord, men bestämt mig för att inte agera så som jag gjort. Jag har planerat redan på morgonen, idag ska jag ha sex etc, då har jag blivit förbered mentalt och allt har kännts väldigt bra sen. Mer och mer har jag planerat in sex och et har lett till att sexlivet blivit riktigt bra igen. Och spontant.

Kanske brister även din damm om du tvingar dig över tröskeln. Har ni verkligen pratat ut själva? På riktigt helt ordentligt? Om du är så kall så undrar jag om ni gjort det. Då menar jag på det sätt där man är nära varandra mentalt i samtalet. Kanske kan de samtalen födas ur att du bestämmer dig för att krama honom ordentligt och slappna av i kramen.

Sarah
2011-05-07 23:21
0

Annars kanske det är dags att göra slut…

Den dag du valde att stanna kvar gjorde du ju ett val att förlåta, om du inte har gjort det ändå så måste du göra det för att ha kvar relationen.

Vet du varför han valde att vara otrogen?

Låter ju som att han kämpar för att fixa relationen igen, då ligger ju tyvärr allt hos dig. Antingen bestämmer du dig för att fixa eller så får du gå.

[_annaH]
2011-05-07 23:22
0

Mitt ex va otrogen mot mig, dock va vi inte tsm så länge, men ändå. Jag dumpa honom direkt. Jag tycker inte det är värt o va i ett förhållande om man inte kan lita på sin kille igen, man går bara runt i ständig oro.

Det kommer nog ta ett bra tag till innan du kan lita på honom igen, det tar inte bara några månader, utan man bygger upp tilliten. Förhoppningsvis så kommer tilliten :) Kram på dig.

lemuu
2011-05-08 14:38
0

jag hade stuckit.. det skulle bara kommit upp i mitt huvud om och om igen och vad de gjort etc, och hade aldrig kunnat lita på honom igen ändå.. så ser ingen direkt mening o vara kvar i nåt sånt o säger som andra gör.. har de gått 1 år så ser det ju inte så bra ut direkt :/

Jennymig
2011-05-08 15:13
0

Hade vi inte haft barn skulle jag nog gjort slut direkt. Man tänker på minnen, allt man gjort tillsammans, resor, upplevelser. Ville inte bara kasta bort det.

Jag har hoppats att min kärlek och tillit till honom ska infinna sig igen. Men jag känner bara hat hämnd irritation ilska även fast jag ser att han anstränger sig att rätta till allt. Otrohet är ett stort svek för mig. Inte bara nåt litet misstag som alla gör ibland

Jag kommer nog snart att göra slut känns det som.

Karmatarerskanise
2011-05-08 15:22
0

#6 Det är ett stort och hemskt svek, speciellt om man har barn med i bilden. Men eftersom du fortfarande känner som du gör, kanske det inte blir bättre.

KAnske testa att bo isär?

Sarah
2011-05-08 17:36
0

Man ska inte hålla ihop för barnens skull, de märker ju ändå att ngt är fel. Ingen blir lycklig av en bitter person i famlijen :(

[swiss]
2011-05-08 19:46
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Eftersom det har gått såpass lång tid och du fortfarande känner så skulle det kanske vara bättre att skiljas. Jag förstår att det är oerhört jobbigt med tanke på att ni har barn, men barnet kommer ju ändå inte må som bäst om ni fortsätter hålla ihop och inte mår bra tillsammans. Jag ser lika hårt på otrohet som du gör och skulle vara precis lika kall mot han som gjorde en sådan handling och inte kunna lita på honom mer.