Relationer iFokus

Relationer

Etikettsex
Läst 12166 ggr
Meddo
2009-11-10 00:19
0

Sperma men inte orgasm ?

Jag och min pojkvän har ett toppen sexliv, om jag får säga det som jag känner det. Vi har sex relativt ofta, han brukar alltid se till så att jag kommer först med sina små knep, och sedan har vi samlag och där kommer problemet in. Det är superskönt och allting MEN, han kommer så himla fort hela tiden? Ibland går det i rasande tempo och ibland går det nästan i rasande tempo. Jag vet att många killar kommer fort, och att de skäms för detta,känner sig fåniga osv. Men vad finns det som man kan göra åt detta?
Dessutom kommer ju inte alla killars orgasm bara för att sperman kommer, och jag frågade min pojkvän för jag visste inte riktigt, han har alltid varit lite tystlåten vad det gäller sexlivet (vi har inte varit tillsammans i 100 år). Och han sa att det var olika, men för det mesta kom sperman men inte han. Jag i min tur frågade hur han kände då, om det gick att fortsätta och så, han sa att han ville fortsätta och att det gick men att det blev så kladdigt av sperman.
Jag bara undrar, är det någon här som har de här problemen?  Hur löser man dem? Kan man fortsätta samlaget trots att sperman kommit, hur fungerar det då? Slaknar han inte? Kommer det att produceras mer sperma som så att han kan komma på nytt så småningom? Jag vill ju för sjutton att min kille ska få uppleva lika många orgasmer som jag!
Snälla hjälp, tips, allt är välkommet :)

Aviendha
2009-11-10 00:29
0

Allt beror ju på din kille, jag vet en del som kan fortsätta direkt, och andra som måste återhämta sig ett dygn ;) Klart man kan fortsätta ha sex även efter en utlösning! Det enda hinder jag kan se är personliga preferenser, alltså om man själv ser problem med det hela eller inte, men även det kan ju gå att lösa på olika sätt.

Det finns ju en del knep som killen kan använda sig av för att fördröja utlösningen, har han testat det?

Sperma produceras med jämn takt, så en andra utlösning är inte alltid lika stor som den första, men kommer gör det ;) Och även om det inte skulle komma så är det ju så att killar kan få orgasm utan utlösning med.

Meddo
2009-11-10 00:32
0

Kanoners ! Äntligen någon som svarar, eller du svarade ganska fort, men har skrivit på ett annat ställe på nätet, förgäves.
Okej men då gör jag så att vi fortsätter att köra på då, och så ser vi hur det går helt enkelt ^^
nej han har inte testat några knep, vad finns det för knep och hur fungerar dem? (: Har hört talas om fördröjningskrämer, vet du hur dom fungerar ?

Aviendha
2009-11-10 00:37
1

Jag har aldrig testat fördröjningskrämer faktiskt så där har jag ingen aning alls, men de bedövar ju så att han inte ska känna lika mkt, vilket jag tycker verkar trist.

Tips: att han när det närmar sig drar sig ur och lugnar ner sig lite. Kanske småtrist som tjej, men det kan fungera, eller att bara sakta ner på tempot då. Det är en vanesak för en del, det kan bli bättre. Har även för mig att jag läst om att nypa om ollonet på ett visst sätt när mankänner att man är påväg. Minns dock bara inte hur. Fokusera på andra saker, ex rynkiga bibliotekarier? ;)

Gör som ni känner för, det är ju er det handlar om :) Vill ni köra på direkt efteråt? Go for it! Vill ni inte? Avstå. Testa er fram helt enkelt :)

Meddo
2009-11-10 00:45
0

Haha jag har heller ingen aning? Tycker också det verkar trist att behöva bedöva och minska ner känseln?

Haha fokusera på rynkiga biblotekarier xD Får säga det till honom och se vad jag får för svar ;) Jag vet bara att han inte haft samma problem med tidigare tjejer, (dock har han inte haft några långvariga förhållanden förut) istället talade han om i början när vi träffades att han typ aldrig kom överhuvudtaget när han varit med någon annan. Därför tyckte han att det var så underligt att det gick så fort med mig, men vi får helt enkelt testa oss fram tills vi hittar något som passar bra, inte mig emot så kan vi fortsätta haha (: Ibland går det ju så väldans snabbt annars.

chokladfudge
2009-11-10 10:03
0

Du kan också testa att ge honom orgasm efter samlaget med hjälp av tex din hand om han är med på det (typ runka av honom, men det låter inte så fint) Det går ju att torka av penisen med en handduk eller papper så blir den inte så kletig att hålla i.

Musiken
2009-11-10 15:46
0

Annars sa kan ju du ta kontroll :) Tycker att det ar jatteroligt att reta min pojkvan genom att lata honom narma sig orgasm och sen avbryta. Efter 15-20 minuter brukar han bona och be om att fa komma :P Jobba alltsa upp tills det narmar sig och avbryt. Jobba upp och avbryt. Dels sa tranar du upp hans formaga att halla sig, och dels sa far du ut mer av sexet :) Kan gora det bade vid oralsex och vanligt sex.

Och om han kan fortsatta efterat (min karl far ibland utlosning, men ingen orgasm och kan da fortsatta tills han far det) sa kanske han kan komma nagon annanstans an inuti dig? Lat honom komma pa dina brost eller i din mun eller vart ni kanner er bekvama med och fortsatt sedan med sexet tills dess att han far en riktig orgasm :)

guraknugen
2009-11-10 21:43
0

He he… tänk på stenåldern, när inga forum för sådant fanns. Då hade folk ingen aning om hur de skulle göra… eller…?

Tungan ute

Aviendha
2009-11-10 21:53
0

#7 Då tog man sin bisonfäll, påk och lägereld och knatade över till granngrottan för att fråga ;)

Karmatarerskanise
2009-11-11 21:21
1

Har aldrig hört att man kan komma utan orgasm? Inte killen heller.

Så detta var verkligen nytt.

Lenore
2009-11-11 21:33
0

Min kille kan också få utlösning ibland utan att han får orgasm, och ibland får han orgasm utan att få utlösning.
Vi har inte sett det som ett problem om han bara får utlösning för han kan ändå fortsätta och kan hålla ståndet uppe. Det är bara att torka av det värsta kladdet och fortsätta där man var tills orgasmen kommer. Kladdigt brukar det ju bli ändå. Tungan ute

Meddo
2009-11-11 22:02
0

#9 jaså? då har du lärt dig något nytt, vart var du på sex & samlevnads lektionerna på högstadiet?  ;)

#10 dåså Glad då är det bara att fortsätta då ! (:

Karmatarerskanise
2009-11-11 22:05
0

#11 Tro mig, jag var där ;) Något sådant fick vi inte lära oss.

Du kan ju alltid kolla upp det med ungdomsmottagningen.

Meddo
2009-11-11 22:10
0

#12 haha okej :) Jag har lärt mig att det kan vara så fast trodde inte att det var så så ofta, men nu visade det sig att denna sköna böna jag träffat får så ofta tydligen. Men av att döma vad både han och vissa i tråden har sagt här ska det gå bra att bara fortsätta, för han slaknar inte iallafall. :) Skulle kunna höra med ungdomsmottagningen också men jag tycker dom i min kommun inte är trevliga så jag undviker helst besök dit, hihi (:

Karmatarerskanise
2009-11-11 22:14
0

#13 Tråkigt att dom inte är trevliga :/ Men lycak till då :) Kör inte för hårt bara ;)

Meddo
2009-11-11 22:19
0

#14 Ganska jobbigt, men dom duger i nödfall ifall man skulle behöva gå dit. Haha tack :) nej, jag ska försöka undvika det xD ;)

Kairon
2011-03-16 21:37
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag har ofta kommit utan orgasm för att efter en stund komma igen med en intensiv orgasm. Det brukar hända när jag försöker hindra orgasmen genom andnings övning, för att min tjej ska få orgasm innan mig. Skulle jag komma med /eller utan orgasm innan min tjej kör jag på ändå tills det går för henne, ändå.

Även om penis slaknar fungerar pubisbenet som utmärkt klitoris stimulator, annars kan mycket trevligt uppnås genom att använda fingrar och mun…

Glad

Mattias

[Hilo]
2011-03-17 06:30
0

Min sambo har haft samma problem med att komma tidigt.
Fick tipset härifrån att testa pauser och att försöka hålla sig och sedan avbryta.. Nu funkar allt finfint och han kan hålla sig länge, utan att känna att han snart kommer..

Ang. sperma men ingen orgasm har jag hört att det är inte Helt ovanligt..
Såg något program där någon hade samma problem.
Jag har tyvärr inget svar på det, men tänkte säga att din kille är inte ensam.. Men du har ju fått flera bra tips redan, så det gör säkert inget Glad

[Mairah]
2011-03-17 09:58
0

Jag hade som Hera heller aldrig hört om detta fenomen förrän nu.

gatonegro
2011-03-17 15:34
0

Jag har inte heller hört om det här tidigare men man lär sig nya saker hela tiden *ler*.

[Wera]
2011-03-17 21:32
0

Precis som Hera, Mairah och Gatonegro har jag inte heller hört förut att man kan få utlösning utan orgasm :P

Min kille kommer också ganska så fort, vi brukar bara ha samlag i allt från en minut til 10 minuter… max? För han kommer så fort, och då det går längre än vanligt brukar jag vara så våt att jag inte känner något längre så jag lessnar… x) Jag har förövrigt aldrig lyckats få någon orgams… :/
Min kille brukar försöka lugna sig genom att antingen stanna helt, eller dra ut han en stund.. sen fortsätta. Ibland brukar vi kunna köra med att han kommer ganska så fort, utanför (så slipper man det rinnande kladdet) sedan kör vi en gång till och då brukar det kunna dröja lite längre innan han kommer. :)

KimE
2011-03-17 22:16
0

Ta en längre paus efter han smekt dig till orgasm låt han sedan smeka dig tills du är nära nästa innan han får stoppa in den.

hus-musen
2011-03-17 23:44
0

Har inte heller hört om manlig utlösning utan orgasm, frågade sambon och han hade inte heller hört eller känt något sånt. Däremot vet jag att killar kan få orgasm utan att få utlösning.

Men om din kille kan få orgasm så är de ju bara att han drar ut den när han känner att han får utlösning och spruta i en handduk eller nått. Sen kan han ju fortsätta sexet tills han kommer igen! Om han blir slak eller inte märks ju rätt fort, och blir han slak så är det ju bara att leka upp den igen.

Qui dormit, non peccat

Sara
2011-03-18 23:54
0

Kan han fortsätta efter sperman men tycker det blir för kladdigt så be honom komma utanför och sen fortsätta.

Sara

Denna kommentar har tagits bort.
[scared666]
2011-05-10 18:57
0

jaha då har man lärt sej nå nytt idag då,hade heller ingen aning om detta :-))