Relationer iFokus

Relationer

Etikettskilsmässa
Läst 5417 ggr
M0A
0

Hur kan man göra så?

Jag har varit tillsammans med min kille i 5 år. Vi har bott ihop i över 4 år.  Vi bodde först i lägenhet men köpte hus för 1,5 år sedan.

För 2 veckor sen kom han hem en dag som vanligt från jobbet och sa att han ville separera och jag fattade ingenting! Hur kan man bara komma på en sådan sak helt plötsligt utan att jag märkt något. Vi har haft ett helt vanligt förhållande, inte bråkat mer än andra, vi har ganska lika intressen, vi hade sex 3 dagar innan han släppte bomben och då verkade han helt som vanligt.

Hans enda förklaring är att han inte älskar mig längre. När jag frågar varför så vet han inte utan "det bara är så"säger han. Han säger att han inte träffat någon annan.

Jag vill att vi söker proffessionell hjälp men han vägrar. "Jag har bestämt mig" låter det bara.

Jag fattar inte varför man inte pratar med varann när det  börjar kännas fel i förhållandet. För det låter väldigt underligt om han ena dagen älskar mig och nästa vill  separera.

Jag mår så dåligt av det här och bara grubblar. Han är helt inne nu på att sälja huset. Han har flyttat till en kompis. Jag kan inte nå honom, han bara går undan när jag vill ha svar på mina frågor. Jag förstår inte hur han kunnat bli så kall så plötsligt. Vi har ju kunnat prata så bra  förut om saker.Gråter

MimmieM
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Låter som han träffat någon annan.

Carpe Diem

pyromanen
0

Tänker som MimmieM

Karmatarerskanise
0

Ja, det känns ju som han har varit oärlig ett tag, för det brukar inte ändras över en natt. Men har han bestämt sig så finns det tyvärr inte mycket du kan göra.

Förstår att det måste kännas jobbigt när allt ändras över en natt. Och det är underligt att han inte vill prata med dig. Kanske behöver han bara lite ensamtid?

Allamej
0

Låter som en norrlänning… inte bara en kille som sagt " Jag älskar dig och jag meddelar om det blir nån förändring"

Klart det känns osm från klar himmel men antagligen så har han funderat ett tag och inte velat visa det, kanske hoppats att det skulle bli bättre.

Har dom varit otrogna så är dom oftast inte så plötsliga i sitt beslut och du skulle ha märkt något eller åtminstone känt det på dig.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

MimmieM
0

#4 Nej, inte otrogna nödvändigtvis, men han kan ju ha fått känslor för någon annan.

Min kära sambo och jag hade ett par uppehåll tidigare i vår relation, för flera år sedan. Ena gången avslutade han på följande vis;

Han var uppe med kompisar i fjällen, han skickade ett meddelande där det stod att han älskade mig för evigt på tisdagen och hörde inte sedan ett ljud. Så kom han hem i slutet av veckan, inte meddelat mig om att vilken tid han skulle komma hem eller någonting. Dagen efter så väcks jag av beskedet att han vill göra slut, skyllde på alla möjliga konstiga saker som lägenheten och våra djur etc, men bedyrade i det heligaste att han absolut inte träffat någon annan. Han skulle flytta samma dag! Ville inte prata om det, fanns ingenting att prata om eftersom vårt förhållande varit dött länge (hade jag själv ingen aning om eftersom vi nyligen förlovat oss). Men ingen ny, nej nej!!
Han stannade en natt till och jag letade igenom hans telefon och där stod det svart på vitt att han träffat en annan som han fått känslor för, de hade inte gjort någonting med varandra men han ville sköta det snyggt sas. Slut med det gamla innan man plockar in det nya!

Tyckte beteendet var väldigt lika, därför jag drog upp min egna lilla historia. I dag har vi hus, barn och ett barn påväg och är lyckligare än någonsin!

Carpe Diem

ChristineL
0

Tycker att det låter väldigt märkligt, det är ju inte bara över en natt man kommer på att man inte älskar någon längre. Har du inte märkt något alls? Alltså karlar och prata känslor brukar ju inte gå så bra ihop, men det är verkligen viktigt att man gör det i ett förhållande.

Du får helt enkelt kämpa på, du kommer klara det utan honom!

LitenPyssling
0

#4 Vadå som en norrlänning? =S

-.::Mvh Evve::.-  Medarbetare på Kanin.Ifokus
----------------------------------------------------
Hoppas på det bästa, var beredd på det värsta!
www.evveesbjornsson.blogg.se <--- Min blogg

Allamej
0

Killarna som jag varit tillsammans med har antingen varit väldigt kärvänliga och sagt att dom älskar mig i tid och otid, samtidigt som dom har legat med mina kompisar. Eller så har dom sagt det en gång och sagt att dom informerar om det ändras och jag är norrlänning, alla killarna har varit det så jag tar för givet att det är så norrländska killar är.

Är dom för på så kollar dom efter nån annan att ligga med också eller så är dom i det närmaste ogiltiga när det kommer till kärleksbetygelser men trogna

Detta är mina erfarenheter av 22 år av dejtande

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

[Wera]
0

Tycker också det låter märkligt :/ tycker man helt klart borde prata igenom det och försöka lösa "problemet" innan man bara bestämmer sig att separera här och nu, iaf. Särskilt när man varit tsm så pass länge.

Men jag tycker det kan vara så som #1 skrivit. Dock inte att han just varit "otrogen" och gjort något, utan isf bara fått upp ögonen för någon annan som han börjat få känslor för? Som #5 skrev.

Förstår att det måste kännas jätte jobbigt just nu verkligen, usch :(

LitenPyssling
0

#8 Hm, skumt. Är norrlänning själv, därför reagerade jag! =P

Du måste ha träffat idioter om jag får säga så, visserligen har jag bara haft en pojkvän men alla mina vänner samt mina släktningar har aldrig råkat ut för en sådan kille =S.
Oavsett vad tycker jag inte man ska dra alla över en kant, det finns godingar överallt likaså det finns idioter överallt.
Jag brukar kalla detta beteende (som TS råkat ut för) för typisk stockholmare, då detta är den bild jag fått av de. Ligger runt och så, men det finns guldkorn även där då min kompis syster bor där och kan intyga detta. Samt har jag släktingar där med! =)
Så in uppfattning har ändrats till: Det finns idioter överallt och ingenstans. De finns aldrig på enbart ett ställe =P

-.::Mvh Evve::.-  Medarbetare på Kanin.Ifokus
Hoppas på det bästa, var beredd på det värsta!
www.evveesbjornsson.blogg.se <--- Min blogg

MesserCrazy
0

håller med #1 han har säkert träffat någon annan!

-------------------------------------------------------------------------------

"kvinnor skiljer sig när de hittat sig själv, män när de hittat en annan"

-------------------------------------------------------------------------------

[Mairah]
0

Låter märkligt. Konstigt att han spelat så bra, så du inte märkte något på slutet. Väldigt otrevligt, så jag kan fatta att du fick en smärre chock av hans handling.

Hoppas det ordnar sig för dig och at du hittar kärleken på nytt.

Salladshataren
0

Låter som mitt ex, hans känslor försvann över en natt (han är också en norrlänning). Och då hade han och jag varit tillsammans mer än ett år. Sen bara en månad efter att han hade gjort slut, så hade han en ny tjej. Jag tyckte om honom fortfarande och jag stod inte ut med att se att han har en ny så jag bröt kontakten. Något som verkar har gjort honom ledsen… Men det skiter jag i.

Kan kännas så otroligt frustrerande när det händer sånt. Samtidigt så vägrar de försöka lösa utan de vill gå vidare direkt.

Det över ett halvår sen jag bröt kontakten, och överväger om jag ska förlåta mitt ex eller låta det vara!

Jag hoppas också att du hittar kärleken igen, eller att han inser vad han har förlorat.

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet