Bio, ta ut sin partner?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag måste bara fråga i ren frustration.
Är det någon här inne (eller någon/några ni känner) som inte brukar fråga sin partner om dom vill med på bio om ni själva har tänkt gå på bio en kväll? Ex. med ett gäng vänner?
Om jag ska på bio frågar jag alltid min partner om han vill med. Om han inte vill med drar jag med en vän istället. Eller också om jag bestämmer med en grupp vänner talar jag alltid om till min parner att jag iaf. ska på bio, och samtidigt frågar jag om han vill hänga med tsm med mina vänner.
Självklart frågar jag min sambo om han vill hänga, om det inte är tänkt att det ska vara tjejkväll. Men jag talar naturlkigtvis om var jag ska, skulle kännas väldigt konstigt om inte han talade om för mig var han skulle.
/Christine
När jag har partner frågar jag alltid den. Om det inte gäller tjejkväll.

Beror på, är det tjejkväll/killkväll så delar vi ju upp oss. Men annars så frågar vi om den andre vill hänga med.
Qui dormit, non peccat
#3 Jag tycker också så, om ens vänner kommit överens om att det ska vara en "tjejkväll" eller en "killkväll" då accepterar jag såklart det. :)
Blev bara lite irriterad/frustrerad på något sätt, jag och min kille (varit tsm drygt ett år) bor inte ihop men han sover hos mig i princip varje kväll, vardagar och jag hos han helger.
Igår kväll skulle han komma hem till mig, han brukar komma runt 20-22.00. (Ibland senare). Så jag sms:ar och hör tidigare på kvällen och frågar om han vet när han har tänkt komma ikväll. Han svarar då att han inte vet alls.
Någon timme senare ringer jag honom, inget svar (konstigt tyckte jag), ringer igen efter en stund, inget svar. En timme senare ringer jag igen, inget svar. Sms:ar honom strax efter 22.00 och ber honom svara. Då ringer han upp och säger att han inte kunnat svara för han suttit på bio!? Gissa om jag blev förvånad. Han hade inte sagt ett ord om det till mig? Visserligen var det ingen film jag skulle vilja sett men han hade inte ens sagt något om det? Och förövrigt kan man ju åtminstone fråga anser jag… Blev aningen irriterad.
Och det här hade han planerat dagen innan, så han visste ju redan att han antagligen skulle komma strax efter bion (dvs runt 22.00). Man ändå sa han att han inte alls visste…
Kan tilläggas att han gick på bio (som ligger bakom min lägenhet) ihop med hans killkompis och hennes tjej (som går i min klass).
Mja hur skulle ni tycka/tänka/reagera kring den här situationen? (Vill bara höra av ren nyfikenhet, skulle vara intressant) 
Jag håller me #1, att det skulle vara konstigt för mig att inte ens berätta…

Ja isåfall visste han, då kan man iaf säga att näe jag ska på bio, den slutar vid 22, så efter det någon gång kommer jag. De är ju vanligt hyfs liksom.
Qui dormit, non peccat
jag frågar inte alltid min sambo, ibland vill ja faktiskt bara va med mina vänner, och tror inte mina vänner skulle gilla att ja hade honom med mig hela tiden heller, men självklart säger ja till vart ja ska och när ja kommer va hemma på ett ungefär :) dock hade jag nog inte berättat allt om vi inte hade bott ihop, då hade de känts konstigt att ringa å rapportera så fort jag hade bestämmt nåt me nån :P
#4 de kanske är så enkelt att han bara ville va me sin kompis själv och att han inte visste att hans kompis skulle ta me sin tjej? :)
har du frågat honom om varför han inte sa något?
#6 Ja menar inte att han ska "rapportera" precis allt han gör (för det gör ju inte jag heller) men man kan ju meddela det ex. elr ja som när jag frågade honom när han skulle komma, som #5 skrivit att han bara kan berätta att han faktiskt har planer på att gå på bio. För det gör mig ingenting att han gör något enbart med sina vänner (det gör han ofta) :) Blev bara lite fundersam till vrf han inte ens nämnt något. :P
Han visste att hans kompis skulle ha med sin tjej eftersom dom två gör precis allt tsm (min kille, hans kompis + hans tjej gör jätte mycket saker ihop konstant, de har umgåtts jätte ofta de senaste åren typ) så om min kille planerar något med sin kompis, då blir det alltid sin kompis+hans tjej :P (Då menar jag också i princip alltid). ;)
Nej jag frågade honom inte om det igår eftersom jag då trodde att det var något spontant som dom åkte på så att han "glömde av" eller inte alls tänkte på det. Så jag brydde mig inte först. Men fick reda på det i efterhand att de hade planerat det någon dag innan och det var då jag funderade ^^
#7 hehe ne rapportera var väl fel ord, skulle bara vara lite övertydlig
okej :) ja tycker du ska fråga honom iaf, så du slipper tänka på de :)

Nej, vi tar inte med varandra jämt, jag hatar par som ska göra allt ihop jämt ;) man vill umgås med andra utan partnern ibland.
#9 Åh du är inte ensam om att tycka så :)
Jag tycker inte om att umgås med ett par som konstant ska vara med varandra och göra precis allt ihop! Nästan gå på toa tsm. Om man vill hitta på något med den ena, måste man räkna med att den andre också måste hänga med, annars går det inte mer än jätte korta stunder typ (känner flera sådana par, super tråkigt, det tycker deras andra vänner också).
Jag bor tsm med min pojkvän. Om jag vill göra något med mina kompisar så kollar jag först med dom om det är OK. Är det okej så frågar jag pojkvännen. Då är det te x att åka ner till stan eller något sånt.
Men när det gäller fester så följer vi med varann.(Jag är väldigt sträng när det finns tjejer på en fest, då måste jag med så inget händer, fast ja litar på min kille extremt mycket, men dagens tjejer går inte att lita på :/) Ifall pojkvännens kompis ringer o frågar ifall han ska med på fest så frågar han mig först, han har ALDRIG tackat ja till något utan att fråga mig innan.
Jag har dock en väldigt orolig själ och jag vill verkligen att han ska kunna träffa kompisar utan att jag ska va med hela tiden :P Men det jobbar vi på :)

#11 Du litar på din kille men inte på tjejerna? Han är väl inget mähäsom inte kan stå för sin åsikt om vad som är rätt och fel? En tjej kan inte tvinga en kille att vara otrogen, det väljer han sj.
Qui dormit, non peccat
#11 JAg får inte det att gå ihop riktigt, tror du tjejerna på fester anfaller honom och skulle tvinga honom att vara otrogen? :)
Mena inte att va otrogen, men vilken tjej som helst kan liksom börja flörta med han osv. Liksom en full tjej kan ju gå fram till en kille o börja hålla på (har vart med om det en gång, slutade med att killen slängde iväg tjejen) Men jag vill inte att någon annan stöter på min kille helt enkelt.
Såjag mena inte att någon skulle tvinga honom att va otrogen 
#14 Okey :) Tyvärr är det ganska svårt att undvika. Någon gång kommer det hända. Du borde se det som något positivt istället. Att någon finner din partner så intressant.
KAn bli ganska sjukligt om man ska ha kontroll hela tiden.

#11 det skulle jag kalla ett riktigt otrevligt kontrollbehov… jag skulle dumpa en kille direkt som höll på som du säger att du gör.
#11. Jag förstår dig. Det handlar inte om att du har kontrollbehov, jag tror du är osäker precis som mig :)
Mvh Julia, Medarbetare på Akvariefisk
När jag har haft partner, har jag sällan frågat om han vill med på bio när jag bestämt att jag skall gå med någon kompis - och detsamma gäller för hans del.
Ser inget underligt med detta.
Har varit på bio én gång på 10 år tror jag och det var med barnen
. Ser filmer hemma med mannen på duk/datakanon. Bor långt ute i skogen och då blir bio ett projekt. Dessutom är jag lite kräsen/har en konstig filmsmak och dom filmer jag vill se finns sällan/inte i på bio här i en småstad.
Tycker inte det är minsta konstig att gå på bio utan sin partner däremot. går ibland på klassiska koncerter, körmusik mm men då följer mannen alldrig med, för han gillar inte sån musik. Och om han vill göra saker med kompisar tycker jag det är helt naturligt att han gör det utan att bjuda med mig (fast han vet jag bara blir nöjd o glad för jag tycker om att få vara ensam hemma ibland :-))