Relationer iFokus

Relationer

Etikettallmänt
Läst 2039 ggr
tvättäkta bybo
2011-06-05 22:20
0

komplicerat!!

för nån dag sedan var jag och en kille på samma fest, jag har länge varit intresserad men har som förträngt honom för han hade inte visat något intresse, det hade blivit väldigt krångligt m.m. men igår hände något, han ville abolut ha mig på sitt lag, han la armen om mig, gav mig mycket uppmärksamhet, skröt om mig, stod väldigt nära, ville inte att jag skulle gå, försökte hålla mig kvar på festen m.m.

jag känner mig förvirrad och allt känns väldigt komplicerat, han är i ett annat förhållande (som verkar hålla ihop med nöd och näppe), tror att han är ganska mkt äldre än mig, han var inte nykter…

kan han vara intresserad? eller ville han bara roa sig för tillfället?

har inte träffat honom efter det… innan har jag nästan varit som luft, ska bli intressant att se om det har förändrats…

vad ska jag göra? för jag är intresserad, men som sagt har han ett förhållande, och är troligtvis mkt äldre än mig…

Karmatarerskanise
2011-06-06 13:53
0

Om han redan har ett förhållande är mitt råd att glömma honom.
Säger ganska mycket om en människa om de börjar ragga då de har en partner.

tvättäkta bybo
2011-06-06 14:57
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

träffade honom idag nykter, vi bytte några ord, inget speciellt sådär, pratade bara helt allmänt. men det var inte som innan den kvällen, nå var det förändrat… jag verkar inte vara "bara luft" nåmer… lite väl många blickar från honom känndes det som…  

"säger ganska mkt om en människa on de börjar ragga då de har en partner" kan du utveckla lite…

jag vet ju att det är fel när han har en partner och så, men det är ju SÅ SVÅRT ATT GLÖMMA honom, speciellt efter den kvällen…

satan oxå!

Karmatarerskanise
2011-06-06 15:02
0

#2 Om en människa raggar på andra trots att de har partner, säger det ju att denne inte respekterar sin partner tillräckligt. Vad är det då som säger att personen kommer respektera dig i ett förhållande?

Jag hade slutat träffa honom för min egen skull. Det finns fler män där ute, som kör med raka kort, som är lediga. Men det är jag det. Jag kan inte lita på någon som redan innan ett förhållande visar en sida som den.

tvättäkta bybo
2011-06-06 15:32
0

på ett sätt håller jag med dig…  men det känns ju som att det inte finns någon annan som känns lika bra/perfekt som honom… men egentligen är han ju allt annat än perfekt! han är absolut inte perfekt! men ändå om man tänker bort allt annat än bara honom så är han det, men egentligen inte det heller… för att han är så mkt äldre… det känns så himla rätt men ändå så föbannat fel!

jag är ung och har aldrig haft ett förhållande och ingen har precis raggat på mig. och sen när någon gör det (som jag dessutom är/har varit intresserad av) så blir det: wow, shit! vad är det här?  och det känns så förbannat bra!

Varför blir jag intresserad av fel personer hela tiden? jag blir så less på mig själv och på allt det här!! och varför ska den dumme jäveln välja ut mig av alla som var där på festen!? jag som NÄSTAN förträngt allt det där, men nu kanske jag inte ens kan skylla på att han inte är intresserad…

just nu så vill jag allt annat än bara glömma honom! dessutom känner jag hans partner! vi byter några ord ibland… jag vill bara banka ut skallen på mig själv! jag blir tokig!

Karmatarerskanise
2011-06-06 16:17
0

Hur gammal är du?

Förstår att man bli charmad om man får uppmärksamhet.
Men som sagt, jag hade slutat träffa honom. Gör man inte det blir det ju svårare att glömma och gå vidare.

tvättäkta bybo
2011-06-06 16:39
0

typ 17…

jag kommer inte ens slippa se honom, varje fest mm jag kommer gå på så kommer han att var där… fa an!

pyromanen
2011-06-06 16:43
0

Man kan ju faktiskt få vibbar för nån annan även om man inte gjort slut i en mindre bra relation. Nu vet vi ju inte alls om det är så i dethär fallet, men att tolka hans intresse som att han är en dålig person tycker jag är helt orimligt.

Däremot är det nog smart att inte hoppas för mycket förrän han eventuellt framöver blir singel. För sin egen skull, för att inte bli för besviken.

Karmatarerskanise
2011-06-06 16:54
0

#7 Skriver hur jag känner om detta. Tycker du mina känslor är orimliga så får det vara så. Jag hade aldrig accepterat om min partner gick runt och tog i andra tjejer och öppet visade intresse. Hemskt respektlöst mot partnern och det säger som sagt en del om personen. Men nu känner inte alla som jag, vissa kanske till och med finner en sådan person som något bra. Men jag vill ha respekt, och det får jag inte av en person som gör så.

Blir man intresserad av någon annan och inte trivs i sitt nuvarande förhållande gör man slut. Man går inte runt och raggar. (om det nu inte är något man kommit överens om i sitt förhållande)

TS kanske har missuppfattat saken, och han inte alls är intresserad utan bara trevlig. Men det kan vi inte veta. Alltså kommenterar jag det som skrivs och det hon känner/tror.

tvättäkta bybo
2011-06-06 17:04
0

kan ju vara så att han bara är trevlig oxå, men hur jag tolkade det så känns inte som det, det är som för mkt för "bara vara trevlig"

tvättäkta bybo
2011-06-06 17:17
0

det kan ju vara smart att göra som #7 föreslår, att vänta tills han eventuellt blir singel framöver. men om jag känner honom rätt så tror jag att han (om det nu är så att han är intresserad) inte tycker att det känns HELT rätt, eftersom jag tror att han vet att jag är mkt yngre, och jag tror inte han känner sig helt bekväm med det. och att han har partner redan. och jag tror att han tänker lite på vad de andra, som vi båda känner ska tycka… (pga åldersskillnaden) och han håller sig nog tillbaka lite.. han verkar annars oxå vara en sådan person som inte hetsar förrän han är helt säker..

det är så jag upplever det, OM han nu är intresserad. eller så har jag helt fel och han vill bara vara trevlig.

Karmatarerskanise
2011-06-06 17:25
0

#10 Ja, du bör absolut vänta till han blir singel i alla fall.

pyromanen
2011-06-06 19:55
0

#7 Ja du skriver hur du känner om det och jag skriver att jag inte alls  kulle tolka killens betteende på det sättet som du gör.  Är nog bra för TS att få olika svar på sin fårga, när man kan se så olika på saker.

[Wera]
2011-06-06 21:26
0

Jag väntade innan jag "slog till" när jag träffade min nuvarande kille, efterom han var i ett förhållande som höll på att ta slut verkade det som. Mina vänner tyckte jag skulle köra på även om han var i ett förhållande, eftersom han var "less" på sin dåvarande tjej och det hade varit lite dåligt mellan dom ett tag. Men jag tyckte det kändes lite fel att "ragga" på honom medan han var i ett annat förhållande.

När vi började träffas (som vänner, med gemensamma vänner) hade hans dåvarande tjej och han tagit en s.k "paus" för att tänka på vad dom verkligen ville, och en vecka senare var det slut, eftersom han började få upp intresset för mig. (Precis som #8 skrivit, är man i ett dåligt förhållande och får upp ögonen för en annan, brukar man göra slut). Då började jag umgås mer med honom. :) Men vi tog det sakta men säkert i och med att det just tagit slut mellan han och hans dåvarande tjej.

Så för respekt mot nuvarande tjejen, vänta tills det tagit slut.
Men sedan får man kanske tänka på att han faktiskt raggade och var på dig trots att han redan är i ett förhållande, respektlöst mot hans nuvarande tjej och han kan lika gärna göra om det mot dig om ni två skulle bli tsm, men det finns ju två sidor, han kanske raggade på dig för att det är dåligt i hans nuvarande förhållande och att det kanske är nära på att ta slut.

Karmatarerskanise
2011-06-06 21:50
0

#12 Sant.

tvättäkta bybo
2011-06-06 21:54
0

#13 ja om det över huvetaget blir något mellan oss så blir det absolut när/om han blir singel. känner att jag inte kan göra så mot hans partner eftersom det är riktigt taskigt, och för att jag känner henne dessutom!  

men det är inte det enda, jag och han hade isf behövt ett lååångt samtal om det över huvetaget blir något…

enda nackdelen (för min del) är väll (om det håller så länge) att han kommer dö när jag är typ 70… :P

Karmatarerskanise
2011-06-06 21:58
0

#15 Man vet aldrig hur länge man lever.
Får man fråga hur gammal han är?

tvättäkta bybo
2011-06-06 22:44
0

vet faktiskt inte… säkert nånstans i 30 års åldern…

h-vete, det låter ju för fasen sjukt!

jag vet, ni kommer oxå tycka att det är sjukt med sådan åldersskillnad, särskillt i våran ålder… 

men jag tycker om honom, det kan inte hjälpas… och jag vet, jag borde inte, men det gör jag…

Karmatarerskanise
2011-06-06 22:51
0

Jag tycker det är mycket, eftersom du är så ung. Men det spelar ingen roll vad andra tycker, det är inte vi som upplever de där känslorna.

Det är inte åldern som oroar mig Glad Men bra att du i alla fall tänker vänta till han gjort slut med tjejen.

tvättäkta bybo
2011-06-06 23:02
0

yes… det är förbannad skillnad i siffror men inte så stor skillnad annars, han är väldigt "ung i sinnet" och jag är ganska mogen.

och jag ser nog äldre ut än vad jag är. hehe, på festen trodde fotografen att jag och min farsa var ett par! och sa: jag har ju inte tagit bild när ni pussas! snacka piinsamt!! xO jag höll ju på dö! farsan är ju för fasen typ 50!