Tips på nätdejting
Undrar om folk vill dela med sig av sina tips om nätdejting.
Samt vad man skall undvika osv.
Är kass på att utrycka mig rätt och har lite svårt då att fånga någons intresse.

Sugen.nu är en självklar sajt som bör undvikas. Väldigt oseriös sajt med massa sexsnack hela tiden.
Happypancake och spraydate rekommenderar jag!
Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?
Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
motesplatsen.se verkade vara en ganska aktiv sajt, men min superfina pojkvän hittade jag på spraydate, eller han hittade mig rättare sagt :)
Sedan finns det ju match.com, matchaffinity, parship.se och säkert massa fler som jag inte kommer på nu.
Bara att skriva på med folk tills du blir mer bekväm och då går det säkert bättre, undvik att prata för mkt om sex med tjejer i början om du är på seriösa dejtingsajter (tkr jag iaf). Jag tyckte också att det var svårt o uttrycka sig rätt på dejtsidor, men jag antar att du bara måste träna lite, lycka till.

Har tyvärr inga råd att ge dig, skulle själv behöva veta men testar kanske spraydate som ni säger är bra och förhoppningsvis seriös
Tack för tipsen, är just nu på norrlandskontakten, men skall nog testa spraydate också (har hört en del gott om den).
Hoppas man hittar någon till sist. 
Hittar någon gör du alldeles säkert :)
Jodå du kommer säkerligen hitta någon, var bara tålmodig så att du hittar någon bra och inte vem som helst bara för att det känns bråttom.
#6, Jo skall försöka göra det dock är det lite svårt att vara tålmodig då man varit singel i 9 år.
Jag träffade min sambo och blivande man på spraydate =) Och jag tyckte den sidan funkade bra men visst, fick massa snusk meddelnaden om det ena och det andra där med..
Min sambos info på sidan var helt ointressant så jag tänkte inte skriva alls.. Men han såg att jag varit inne på hans sida och skrev till mig.. Vilket var tur
Hittade min pojkvän på shake (testade bara en månad där) men dejtade en del på spray och happy pancake
även passagen funkar bra, inte någon dejtingsite men community och man kan söka på singlar fick en del flörtar där med och inga snuskiga förslag.

Tror nog chansen är större att man hittar någon på dejtingsajter, bättre än krogen.
En kompis till mig är medlem på passagen, men hon säger att hon får många skamliga förslag där…
Min sambo och jag diskuterade det där med skamliga förslag på nätdejting sidorna när vi träffades. Han hade inte fått en ända.. Medan jag fick hela tiden.
Jag träffade min sambo på Mötesplatsen för 8 år sedan..
Men jag fick prata/träffa rätt många innan jag träffade rätt. Finns rätt mycke knäppgökar där ute så gå på magkänsla.Undvik sexsnacket och träffa personerna på en neutral plats första gången.Lämna inte ut telefonnr .Skaffa en mobil med oreggat kontantkort ifall du vill vara på den säkra sidan!Skaffa även en hotmail som inte går att spåra!
lycka till
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
#11 Som tjej kan man få skamliga förslag utan att man skriver något. Själv brukar jag använda en städad bild (=inga urringningar och liknande) inget smink eller något. Testade lägga ut enbart den bilden på en dejtingsite, ingen text eller något annat, lyckades få en del skamliga förslag ändå så det är svårt skydda sig helt mot sånt som tjej. Men man kan ju ändå tänka sig för vilken nick man använder, vilken typ av foton och vad man skriver.
Och mitt tips är får man napp träffas så snart som möjligt sitt inte i veckor/månader och snacka via datorn. Och när man väl träffas försök koncentrera dig på den personen och försöka lära känna den och se om det är rätt person, bli inte beroende av dejtingsiter och hela tiden sitta och titta om man kan hitta någon "bättre", man kan inte hitta någon ifakll man inte är villig försöka lära känna någon och man lär ofta inte lära känna någon på 1-2dejter utan ge det tid och stressa inte
Jag är inne på match och tycker att den fungerar bra. Har inte fått några skamliga förslag.
För mig går det bort med halvnakna män på profilbilderna, och att man poserar lite för mycket.
När det gäller profiltexten så är ett tips att "låna" lite av andra texter som du själv tycker låter bra, om det nu är så att du är dålig på att uttrycka dig.
Det bästa tipset är nog vara precis som du är på sajten för då kommer du också hitta någon som gillar just dig för den du är.
Lycka till!
Mötesplatsen är bra! Jag träffade min sambo där :) Och nu har vi snart bott ihop i 2år :) <3

Hej, ska ärligt säga att happypancake har aldrig gett riktigt något seriöst, norrlandskontakten är den som hittills har varit mestadels positiv och har precis börjat testa spraydate så där vågar jag inte uttala mig riktigt… men kanske är de precis likadant med mig som många andra att man inte uttrycker sig rätt och därför får inget resultat…
Träffade min sambo på mötesplatsen, fick vara medlem och träffa en del underliga varelser men tillslut träffade man rätt iaf så den kan jag rekommendera, fördel om man är villig att betala den månadskostnaden som gör att man kan prata med alla dock :)
http://gosmagen.wordpress.com
Var dig själv är det allra viktigaste tycker jag. Och att även detta framgår i din presentation. Jag tycker det kan vara väldig charmigt med killar som vågar vara sig själva.
Det jag inte tycker om är när killar verkar vara desperata. då känns det mer som att de tar första bästa eller att de är ute efter något annat. Det är viktigt att man visar intresse för personen och att man iaf har läst dess presentation.
Det är vad jag tycker.
Jag hoppas det går bra för dig:)
Jag träffade min senaste kille på Pancake. Hur i helskotta han lyckades med det är dock ett mysterium. Inte för att han inte är helt underbar men han är rätt värdelös att uttrycka sig i skrift. 
Fördelen med Pancake är ju att det är gratis, även Spraydate är ju gratis till viss del. Samtidigt känns det kanske lite seriösare på sidor där man måste betala.
Vad man ska skriva/undvika tycker jag är rätt svårt, det beror ju också på vem man vill skra skiva/svara. Personligen har jag svårt för killar utan presentation, hur tusan ska jag veta om vi har någonting gemensamt om jag inte får veta någonting alls, samt halvnakna bilder. Det är bara något som skriker desperation när killar står och visar överkroppen på nätet.
Ärligt och personligt är kanske de bästa råden, fast de gör det ju inte lättare att hitta på något att skriva. Killar rent generellt har väl dessutom rätt svårt att få svar på dejtingsidor har jag fått höra, fast å andra sidan räcker det ju att en enda svarar om personen är den rätta.
på spraydate prata jag med min man
visste vem han var o så lite innan men just att ta mig i kragen våga "flörta" med honom vart steget till träff o därefter vart vi ett par. 10 årsen
Så jag kan rek just den sidan för jag har goda minnen av den.
Jag har testat flera sajter.
Det beror på vad man är ute efter. Om det är sex så kan en sajt ses som seriös… medan en annan som bara bygger på vänskapsrelationer kan ses som oseriös.
Jag var med (för läääänge sen) på Mötesplatsen och gick ur efter en vecka. Fick bara en massa sexerbjudanden, vilket jag inte var intresserad av.
Det är nog viktigt att själv veta vad man är ute efter och beskriva detta mycket tydligt och konkret i sin beskrivning.
Sen är det bra att veta att rötägg finns överallt och att EN idiot inte ska skrämma bort dig. Jag tror också att tjejer/kvinnor får fler kontakter än vad män får.
Jag har uppfattat det som att bilden man har kan både locka och stöta bort personer. Fundera på om din bild verkligen framställer dig på ett bra sätt. Det är ganska sjukt men jag har verkligen blivit mailbombad ibland när jag valt en viss bild och när jag sedan byter bild igen så stillar det sig! Världen ÄR utseendefixerad!!!
Jag har fått många goda vänner via vildawebben.se och trivts där. Det en en salig blandning av folk och många som just bara söker VÄNNER även om några kanske även söker annat.
Jag har också träffat någon via spraydate som jag tyckt varit vettig. Annars tycker jag att föreningslivet är ett bra sätt att träffa personer. Då kan man lära känna varandra på ett neutralt och avslappnat sätt. Om man hittar någon som verkar intressant så kan man gå ut och fika eller något för att prata mer enskilt. Så länge man sitter inomhus vid en datorskärm blir det inte så lätt att träffa människor. Visst kan man skapa kontakter och ha en massa goda diskussioner men det är ändå en annan sak att se någons kroppsspråk, mimik och känna kroppskontakt som kramar och klappar.