Vad är den största skillnaden...
.. mellan dig och din partner, personlighetsmässigt? :)
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor
Han är mycket mer social än mig… och "lägger allting överst" så hittar han det igen.
Jag behöver vara i fred mycket mer och tycker om ordning på saker.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
HAr ingen partner, men ville lägga ett svar i alla fall ;)
Han vill prata och stöta och blöta och diskutera allt i oändlighet, medans jag mest bara vill få min åsikt sagt, höra hans, komma till ett beslut och sen gå vidare.
Han har ett större socialt behov än mig.
Han är lika stökig (om inte stökigare) än mig, men har mindre tolerans för stökigheten själv :P
Hans otroliga energi.
Han håller alltid på med något. Grejar, städar, tvättar, bygger, ja vad som helst.
Jag är en riktig slappis.
/Maria
Svårt :S Vi är väldigt väldigt olika faktiskt.
Han är "folkskygg" medan jag gärna är bland folkmassor, ex. om man ska ut på något roligt (ex. fest) vill jag gärna lära känna nytt folk, medan han bara vill vara med dom han känner.
Han hatar att resa, jag älskar det.
Min sambo är lugn och sansad, medan jag kan lätt bli uppskruvad över saker. Fast vi kompleterar varandra bra med våra personligheter.
Han är min klippa som får mig lugn för det mesta, och jag hjälper honom att få fart på saker och ting eftersom det ibland kan ta lite väääl lång tid innan han får ändan ur vagnen och börjar på med det som skall göras..

Hans energi (har ADHD med hyperaktivitet och nej sånt växer inte bort med åldern ifall nån tror det, han är 48år och kan inte sitta stilla speciellt många minuter), jag är mycket lugnare
Att han är väldigt känslig, vill prata känslor och gulligulla, medan jag är en person som är rätt "kall" av mig och har svårt för att visa känslor samt att jag tycker gulligull är fånigt. Men han är underbar på alla sätt 
Jag blir även lätt stressad och panikslagen medan han är helt kollugn och orkar inte bry sig om "onödiga saker" som jag anser som väldigt viktiga 
Va lycklig och gör andra lyckliga<3
Ojoj.. jag tror det är att han är mer ordningsam, planerar och sparar pengar, jag är väldigt spontan, har ingen ordning och är dåligt på allt som heter ekonomi :P Men jag lär mig, precis som han lär sig lite av mig också ;)
#8 Där sa du något! Här är det också han som är så mycket mer känslosam och gulligullig, medans jag är "kall".
Han är nästintill patologiskt optimistisk medan jag är mer av en realist. Det är skönt med pepp för det mesta, men det händer att jag nästan får allvarliga bryt på den egenskapen :P
Han är en drömmare och har ofta femtioelva projekt på gång samtidigt - i tankarna och om de påbörjas är det inte alltid att de når i mål. Jag har väl iofs visioner jag med, men stannar lite mer här och nu. Han är väldigt familjekär och har starka rötter till sitt "hemma" medan jag är mer rotlös.
Paulina
Socialt sett så är han tystare än vad jag är, kommer inte på så mycket mer just nu. Vi är inte superlika heller utan jag tycker att vi kompletterar varandra jättebra. Och jag är mycket mer impulsiv medan han gärna vill tänka igenom saker.
/Christine
Min sambo är socialt tystare i nytt sällskap.
Mer försiktig och timid, eller vad det heter
Han är mer driven än vad jag är i projekt, men när jag väl har drivet har håller det i sig längre hos mig än vad det gör hos honom.
Han är ner orolig över t.ex. ekonomin än vad jag är..
Lite mer negativ, men absolut inget som stör egentligen.
Jag är väl mer spontan och har mer vilja att hitta på saker än vad han har i dte stora hela
Jag planerar alltid och min sambo planerar aldrig.
Som när vi åkte till England över jul och nyår… Han skulle fixa så att vi kunde sova hos en kompis första natten, och när vi hade 30 minuter kvar på tåget (efter en 12 timmar lång resa) så frågade jag vart och när vi skulle bli hämtade. "Jag vet inte", svarade min pojkvän. "Jag har inte ringt honom ännu." Sen tog han upp mobilen och utbrast: "Oj, jag har visst inte hans nummer!"
- Min kille pratar mycket om känslor / Jag är lite kallare på den fronten än så länge.
- Han planerar det mesta / Jag planerar sällan.
- Han håller inte tider så bra / Jag är mer nogrann med det.
- Han har en enorm tävlingsinstinkt / Jag har ingen.
- Han är mer social med okända / Inte jag.
- Han är en plugg-arbetsmyra / Jag gör det jag måste om det är något som inte är så roligt.
- Han gillar mest att vara inomhus / Jag utomhus.
- Han diskuterar mycket om allt möjligt / Jag säger min åsikt och vill höra hans, men klarar mig bra utan en jättediskussion. :P
Kommer inte på så mycket mer just nu. :)

Allt. Jag är självständig, driftig, politiskt aktiv, vegan, i behov av ensamtid etc, han är min raka motsats.
Jag är den som oroar mig för allt, medans han hela tiden är säker på att allt ordnar sig.
Jag vill prata om allt möjligt. Han brukar stå ut att lyssna, men bidrar oftast inte med så mycket prat haha.
Jag kan ligga och kramas en evighet. Han blir lätt rastlös.
Han kan behöva sitta mycket ensam, spela sina spel osv. Men jag vill gärna hitta på saker med honom.
Vi är väldigt olika på många sätt, men det funkar:)
#17 Lär man sig att uppskatta varandras olikheter så blir det inga problem. Det är jag och min man ett lysande exempel på efter 31 år
och så olika.
/Maria
#18 En jätteviktig poäng och efter det med bra kommunikation nog något av det viktigare i en relation i längden!
Och om man inte klarar att direkt uppskatta alla olikheter så i alla fall kunna vara ömsesidigt medvetna om olikheterna, acceptera, respektera och kunna skämta om (kommer alldrig uppskatta att leta efter verktygen för att mannen lagt den "överst" någonstans som jag inte hittar
)
#19 Håller med. Kommunikation kommer nog med säkerhet på första plats. Det är A och O så att säga.
/Maria

Han bor i Stockholm och jag i Norrköping;)
Ne men i alla mina seriösare relationer har vi varit natt och dag, svårare att hitta likheter.
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus
#21 Men vart man bor har inte med personligheten att göra 
Min Sambo gillar tillställningar med lite folk, medan jag är en som som älskar när det är mycket folk på en fest tillexempelt. Han tar dagen som den kommer medan jag är välldigt mycket för att planera, jag gillar att städa medan han inte lägger så stort intresse i det. Han är väldigt social mot nya människor medan jag kan vara tillbaka dragen och försiktig, har svårt att skämta med nytt folk.
Men på något vis kommer vi överens endå ^^
Han har jättelätt att prata med nya människor medans jag är jätteblyg!
Mvh Julia, Medarbetare på Akvariefisk
vi är väldigt olika och det märks mer och mer……….med årens rätt! och det kan innebära svårigheter att jag dras till mera sociala och nära personer och då får jag skuld………att det är som det är?! han är väldigt praktiskt och jag är lagom och gillar att umgås och prata mera…….jag menar det ena behöver inte utesluta det andra!! saknar bättre kommunikation…….
Vi brukar vara lika med det mesta, vi är ganska intelligenta och delar många åsikter. Det som kan vara lite tråkigt är väl att han tycker om att dra nazistiska och rasistiska skämt(ibland kan han vara lite nazistisk/rasistisk på skämt utan att man märker att det inte är på allvar), detta är något som kan göra mig riktigt arg inombords då jag är väldigt känslig över dessa ämnen.
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
Oj det var jättesvårt. Jag och min sambo är väldigt lika på många sätt, vilket inte alltid är bra.
Men en sak är väl att han ska ofta göra sig märkvärdig när han berättar saker, förstorar upp saker och få det att låta som han är den mest speciella personen i världen.
Jag är tvärtom. Jag har väldigt svårt för att överdriva historier eller göra något till mer än vad det är.
Jag stänger många gånger av känslor medans han gråter väldigt lätt. Dessutom är väl jag lite mer social kompetent än honom…

vi båda sitter hellre hemma än går ut, men jag är ändå den som ibland går ut med kompisar
jag är med rättfram med vad jag tycker och tänker. bryr mig heller inte lika mkt om vad andra tycker om mig. han är tvärtom.
han har längre tålamod och blir nästan aldrig arg. Jag har kort stubin och jobbar på att inte bli arg så ofta.
Han har lättare att bli känslosam, ledsen etc, än vad jag har.
hmm, då olikheter jag kom på nu. finns kanske mer?
Jag är lugn och avslappand, har koll på ekonomin vill ha det mesta planerat. Är inte så gulli gull av mig men är väldigt sexuell.
Han är över allt och ingenstans, har inte så bra koll på ekonomin ;) Är väldigt impulsiv. Gillar att gulla men är inte hälften så sexuell som mig.
Så vi väger nog upp varandra rätt bra. Även om jag vill ha mer sex XD
Plus då att han vill prata om allt, specillet känslor. Jag är tvärt i mot >.<
Har ingen partner nu men mitt ex så älskade han att fiska, angla och jaga. Jag är vegetarian och det där är inte alls mitt intresse, imot det, hängde med några gånger men gillade det inte alls att sitta ute och frysa, och döda djur. plus att hans familj var jägare och slaktare. Men vi funkade bra ihop ändå, jag förstog hans intresse och ville inte hindra han, och han brydde sig inte om att jag va vegetarian.
#31 Tänk om alla kunde vara så förstående :)