Att ta kritik
Är du bra på att ta negativ respektive positiv kritik?
Vissa kan ta det till sig direkt, medans andra kanske behöver lite tid och en del har inte förmågan att ta den till sig.
bra kritik - ja!
negativ - beror på hur kritiken är given, men säger man de på ett bra sätt så tar ja de till mig.
Kritik….
konstruktiv och välmenande kan jag ta till mig men jag flippar för att jag gjort fel.
Negativ… extremt svårt att ta negativ kritik. Jag reagerar som om nån står och slår mig med en piska
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Jag har svårt för att ta till mig kritik och känner mig ofta påhoppad och ouppskattad eftersom jag inte gjort fel med mening. Men får jag bara lämnas ifred så tar jag till mig det så småning om. Jag är nog ganska mycket som Allamej.
Negativ kritik hanterar jag helt olika beroende på vilket humör jag är på och vilken dag det är. Och självklart på hur den framförs och vem som framför den.
Ofta kan jag ta den till mig om den är befogad och är given till mig på ett sansat och hyffsat sätt.
Positiv kritik har jag blivit mycket bättre på att ta emot än för ett par år sedan. Då visste jag inte hur jag skulle bete mig och jag skämdes. Nu tackar jag och blir uppriktigt glad.

Oftast, även om jag ibland behöver lite tid för att fundera över negativ kritik. Men, jag brukar veta med mig innan om jag har betett mig illa och redan funderat över saker jag senare kan kritiseras för.
All konstruktiv kritik mottages, bearbetas och sollas. Jag tar åt mig av det jag tycker är något att ha. Som jag själv även kan förstå och instämma i. Resten flyter av.

Ja är superdålig på att ta emot positiv kritik. Vet inte vad jag ska säga och försöker ofta komma med "motargument". Dåligt, jag vet.
När jag får negativ kritik blir jag ofta förnärmad och ledsen. Dålig på det också. När jag vet att jag gjort något riktigt fel så får jag skuldkänslor bara av att konstatera det själv och om någon annan dessutom noterar min miss så känner jag mig som en usel människa.
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler
Jag vet inte hur bra jag är på att ta negativ kritik, det varierar nog. Positiv kritik är jag dock hemskt dålig på att ta emot.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#7 Haha, motsatsen till mig då. :P
Slukar possitiv respons i ett nafs. "Jag vet" brukar det bli, istället för motargument. ;)
Vet jag med mig att jag gjort något galet så tar jag till mig kritiken utan att gnälla. Men är den helt obefogad, så blir jag snudd på skitförbannad..Ha ha ha..
Jag menar om min egen baktanke med min handling inte var dålig, utan jag försökte att göra något najs - och det blev fel i uppfattningen hos omgiviningen, ja då blir jag mycket ledsen eller arg.
Annars så beror det helt och hållet på vilket humör jag är på när jag får kritik. Oavsett om den är positiv eller negativ. Ibland så rinner det bara av en, och ibland blir man jättenere för lilla minsta kritik. Särskilt när man haft goda intentioner själv med det man blivit kritiserad för… 
Får jag bra kritik brukar jag tacka och le tillbaka :-) Innan försökte jag byta ämne eller fråga om de drev med mig :-/
Dålig kritik är jag fruktansvärt dålig på att ta emot IRL, jag går direkt i försvar. Fast det gäller samtal överlag, troligen pga min AS. Däremot óm folk ger mig kritik och sedan låter mig vara så jag får fundera i lugn och ro brukar jag ta den bra om den är befogad. Trivs bäst på forum för då kan jag fundera i lugn och ro innan jag svarar.
Ofta är jag dock redan mycket medveten om alla mina fel och blir inte längre särskilt förvånad över dålig kritik eftersom jag redan gett mig själv den flera gånger innan, även om ingen annan har sagt något
Konstruktiv kritik är jag rätt bra på att ta, ren och skär kritik tar jag nog rätt hårt och personligt. Positiv kritik är jag tyvärr urusel på att ta.
Paulina
Varför är ni så fega med att ta emot bra kritik? =)
#13 För att jag själv sällan tycker att kritiken är rättvis och kan därför inte riktigt ta åt mig av den.
Tänk att någon säger att ex din middag på korv och makaroner var det godaste peronen någonsin ätit och att du därför borde arbeta som kock fast att du överkokade makaronerna, brände korven å det grövsta och serverade på skitiga tallrikar. Skulle du kunna ta åt dig av den kritiken eller skulle du ta det som att personen sade så för att vara snäll? Nu överdriver jag en hel del för att visa poängen, men det är lite så jag upplever det. Att om det kan göras bättre så tar man inte cred för det. Och allt kan för det mesta göras bättre.
Av den anledningen har jag inte kommit på något vettigt att skriva i "vad är du bra på?"-tråden. Jag är rätt övertygad om att det finns folk som tycker att jag är duktig på något och att jag har gjort bra ifrån mig i vissa fall. Men jag har svårt att ge mig själv det erkännandet.
Paulina
De gånger jag får negativ kritik så är den oftast befogad och då får jag, och kan ta det.
Positiv kritik bara älskar jag
/Maria
#14 Haha, fattar nog vad du menar. :P
Fast jag kan inte hålla med dig. Allt kan inte alltid göras bättre. Är jag nöjd, så är jag nöjd och då förtjänar man bra respons! ;)
Men man kanske inte kan se det bra med det man gjort alltid. Kan ju bero på det kanske.
#16 I min värld är det extremt få saker som går att göra till fulländning av en normal dödlig och skillnaden mellan mig och dig är väl just den som du säger; att se det bra med det man gjort och vara nöjd med det.
Paulina