Relationer iFokus

Relationer

Etikettallmänt
Läst 1048 ggr
Lyan
0

Hur ska jag göra?

Var precis och hämtade grönsaker till marsvinen och då sa en som jobbar där att det var en kille som är intresserad av mig och frågade om jag var singel. Jag är singel men är inte intresserad av att ha ett förhållande tills jag har fått ordning på mig själv först, men det hann jag inte säga. Hon frågade om han fick lägga till mig på facebook (han är väldigt blyg) och jag sa ja.

Jag blir så jäkla ställd så fort jag får frågor jag behöver svara fort på, jag kan inte svara fort, jag måste få tänka! 

Jag vill inte göra honom ledsen, men eftersom jag inte hann säga att jag inte var intresserad så kommer ju han tro att jag är det!

Jag tycker det är jättejättesvårt med nya människor! Eftersom han är så blyg har han aldrig pratat med mig som de andra som jobbar på pizzerian gör så jag "känner" inte honom som de andra. Han talar dessutom inte så bra svenska och jag har verkligen svårt att förstå om folk bryter, det är tillräckligt svårt att hänga med i ett "vanligt" samtal

Vet inte hur jag ska göra för jag vill inte göra någon ledsen :-(

Karmatarerskanise
0

Jag hade tänkt som så att han blir mindre ledsen om han får veta hur det ligger till direkt än om han går runt och tror saker som inte stämmer.

Lyan
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#1 Fast jag sa ju inget direkt :-( Hade jag gjort det så hade han ju inte blivit men nu kommer han ju tro att jag är intresserad och bli mycket mer ledsen :-(

Varför kan jag inte bara vara normal och sluta ställa till allt!

Karmatarerskanise
0

#2 Fast du har inte lovat något eller sagt att du är intresserad heller.
Du bara sa att han fick lägga till dig.

Lyan
0

#3 Jo det förstås, men ändå :-( 

Han har skickat vänförfrågan nu och jag har sån panik att tårarna rinner, jag vet inte hur jag ska göra, jag vill inte ha såna här förändringar! Jag vill vara kvar i min egen värld!

Karmatarerskanise
0

#4 Kan tänka mig hur du känner, jag vill inte heller att min vardagsrytm ska rubbas på det viset.

Men jag tycker att du ska acceptera, sen vänta och se om han skriver något. Han kanske inte ens vågar det. Skriver han något aom antyder på romantik så skriver du rätt och slätt att du inte är intresserad av honom på det viset.

Ju längre du drar ut på det ju längre kommer du må dåligt.

Lyan
0

#5 Ok, ska göra det. Hoppas han inte skriver! Eller att han märker hur puckad jag är så han märker att jag inte är redo för någon pojkvän…

Känns skönt att inte vara ensam om att inte gilla såna här förändringar iallafall, känns som jag blir lite mer normal då :-)

Karmatarerskanise
0

#6 Javisst är det skönt att veta att man inte är ensam Glad

Lyan
0

#7 Ja :-) Fast samtidigt blir det fel för jag vill inte att andra ska må dåligt eller ha det jobbigt! Både bra och dåligt att inte vara ensam

Karmatarerskanise
0

#8 Nej, självklart vill man inte att andra ska må dåligt.

Glömde skriva att trots att du tycker situatiónen är jobbig så borde du tänka på att han är intresserad, och det är ju lite kul, att man är intressant nog för att någon ska känna något för en Glad

Och jag kan nästan lova dig att han jord inte kommer gå under för att du inte känner likadant!

Lyan
0

#9 Haha, ja det är roligt när folk visar intresse :-D Jättemånga som visat intresse faktiskt (jag är van vid att folk springer för jag är annorlunda) bara det att 3 av 5 knappt talar svenska och jobbar på restaurang, den 4:e talar typ ingen svenska alls (men han jobbar inte på restaurang vad jag vet XD) och den 5:e är ett svinigt fyllo i samma trapp som jag (han spärrade vägen så jag inte fick gå förbi och så han skulle kunna tafsa)

Nä, så ledsen får vi hoppas att han inte blir!

Känns lite bättre nu :-) Har haft mycket sista tiden och då blir jag jätteaspig och då går allt fel :-/

Karmatarerskanise
0

#10 Då får vi hoppas på att du får lite bättre dagar framöver :) Och bra att det känns lite bättre! Det kommer gå bra ska du se! Bara att kräka av dig här när du behöver det :)

Lyan
0

#11 :-)

Jenahbella
0

nu har ja inte läst allt i tråden men du kan ju lägga till han å sen maila å skriva att du inte är intresserad av en pojkvän just nu :) 
vänner kan man inte få för många av :)

Lyan
0

Såg nu att #10 kan misstolkas. Jag menar inte det som något fel med att det i princip bara har varit knappt svensktalande restaurangarbetare utan att det är lite komiskt att det varit så :-)

Han har skickat ett PM med bara "hur mår du?", jag har inte svarat ännu men ska göra det när jag funderat lite på hur jag ska skriva

Denna kommentar har tagits bort.
Lyan
0

Har sagt till honom nu att jag inte är intresserad av ett förhållande och att jag skulle sagt det igår men att jag inte fick fram det. Tror han blev rätt besviken men skönt att ha det sagt iallafall

Jenahbella
0

va bra att du sa de !:)

Karmatarerskanise
0

#16 Kan tänka mig att det är skönt :) Nu slipper du den gnagande oron över det.

Lyan
0

Ja, verkligen!