Relationer iFokus

Relationer

Etikettallmänt
Läst 2481 ggr
[_annaH]
0

Orkar inte med han mer...

Ska åka utomlands hela juli och min pojkvän har typ panik över det? Han är rädd att något ska hända mig osv. Han sitter liksom och deppar över detta, vilket han gjort typ sen vintras. Nu orkar inte jag mer, själv känner jag att vi behöver va borta från varann ett tag nu. Då vi bott med varann i mer än ett halvår och inte vart utan varann sen dess, kanske några dagar men inte mer. Jag är lessen över att inte få sova med han på kvällarna, är även otrygg utan honom. Men jag vill träffa min släkt som bor utomlands, min mormor e sjuk o lär inte leva länge till, jag vill ju förstås hinna träffa henne innan hon går bort. Men han förstår inte det.

Har pratat med han o försökt förklara men funkar inte, hela situationen gör mig arg. Han förstör dagarna genom att vara lessen hela j*vla tiden. Vad ska jag göra? Jag orkar inte med han längre, älskar han otroligt mycket o skulle inte kunna tänka mig att leva utan honom.

Jag funderar på att lämna honom men är det värt det :(?

Karmatarerskanise
0

Du får säga till honom att du inte orkar med det mer. Berätta att du till och med funderar på att göra slut, för dett det är så jobbigt.

Hans oror verkar ju inte riktigt frisk, och han kanske behöver hjälp?

[_annaH]
0

Har sagt det till honom, även han har sagt att hans oro kan förstöra allt.. Hjälp skulle han verkligen behöva. Tror han inser det själv men vill inte göra något åt det.

Ska sätta mig o prata mer om detta med honom imorn. Hoppas det blir bättre, annars vet ja inte vad jag gör..

Karmatarerskanise
0

#2 Om han själv är medveten om problemet, så borde han vara vuxen nog att söka hjälp. Jag hoppas han inser det när ni ska prata om det. Han mår ju inte heller bra.

Håller tummarna!

[Wera]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Säg att du vill resa och tänka över eran relation, när man varit ifrån varandra ett tag inser man oftast vad man vill, vill man tillbaka? Saknar man varandra?

Jag var nyss utomlands utan min pojkvän, vi var dock bara ifrån varandra en vecka, men det var tillräckligt för att vi skulle sakna varandra enormt mycket :) Han ville inte att jag skulle iväg, men samtidigt ville han det för att han vill att jag ska ha kul, träffa min säkt m.m. Det är på två vis :) Men han var inte "depp" över det eller så. Dock förstår jag att det kan vara jobbigt när det är "en hel månad" (tycker jag) för jag skulle inte vilja vara ifrån min pojkvän så länge… min kille var dock orolig under den veckan jag var borta, men han sa ingenting för än jag väl var hemma. :)

Kanske kan han åka med dig utomlands men bara någon vecka? Om du vill förstås. Sedan åker han hem utan dig och låter dig vara kvar med släkten. Så slipper man vara ifrån varandra hela juli, om det är det han inte klarar av, att det är en hel månad, inte bara en helg eller en vecka.

hus-musen
0

Han verkar ju ha problem, det är inte riktigt ok att deppa ner sig totalt över att du ska hälsa på släkten under en månad. Han har ju vetat om att du ska åka ganska länge enligt ditt inlägg.
Vad är det han oroar sig för?

Qui dormit, non peccat

[_annaH]
0

Han kommer jobba hela sommaren, han kanske får ledigt i slutet av juli, början av august. Annars hade han följt med.

Vi har pratat o han känner sig lugnare. Vi kommer att höras varje dag :) Han va även rädd att han inte skulle känna likadant för mig när ja kom hem. Men vi får se hur det blir med det. Jag vet att ja bara kommer få starkare känslor för han.

Vi får se hur det blir helt enkelt..

Karmatarerskanise
0

#6 Det var en konstig rädsla måste jag säga.

line84
0

#6 Är han rädd att han inte ska känna likadant för dig när du kommer hem?? Hmm, låter mycket konstigt.. Obestämd Låter som att han letar en ursäkt för att göra slut när du kommer hem eller så säger han så för att göra dig orolig så att du inte ska åka.. För som du skriver så borde det ju vara så att känslorna känns starkare när man är ifrån varandra eftersom man saknar varandra.. Lycka till!

[_annaH]
0

Han är väll rädd att ja e otrogen mot han Rynkar på näsan Vilket jag ALDRIG skulle vara. Älskar han för mycket för att kunna göra det. Så ja förstår inte varför han ska va det… Tror nog att det är en ursäkt så ja inte ska åka helt enkelt..

[Wera]
0

Han kanske måste bygga upp sin tillit :) Och hans osäkerhet.

Sarah
0

Varför göraq slut, han kommer vara glad då du kommer hem igen. Vad är en månad i tid egentligen?