Relationer iFokus

Relationer

Etikettskilsmässa
Läst 8639 ggr
johan
2007-03-26 12:45
0

Sjuårskris?

Jag har aldrig upplevt det själv, men det verkar vara vanligt att många förhållanden tar slut efter ca 7 år (+-månader). Om det stämmer, varför är sju år så kritiskt?

Mvh // Johan

Annette
2007-03-26 14:27
0

Man kanske är mitt uppe i småbarnstiden, det kan vara kämpigt. Har man barn tycker jag det är ens skyldighet att försöka rädda förhållandet. Det finns proffisionell hjälp att få. Om det ändå inte går att reparera, ja då har man gjort allt man kan för att försöka åtminstone.

Celia
2007-03-26 19:51
0

Har hört något om att livet börjar 'om' vart sjunde eller åttonde år. Kanske en fråga att ställa på någon av de sajter som vet mycket sånt (häxor, healing, insidan) - jag tror att jag har läst detta i någon bok jag har. Fast vilken det är, är en annan fråga…

Hur som helst - stämmer detta så tror jag att det är därför som det krisar efter den tiden.

[SharpMissy]
2007-03-26 23:34
1

#2 Lite off-topic såhär: Saturnus gör en kvadratur i horoskopet vart sjunde år när den vandrar runt i zodiaken. En kvadratur är en jobbig aspekt enligt astrologerna och just Saturnus handlar om lärdomar och motgångar/strävan.

Personligen vet jag inte, kanske det bara är en klyscha att det verkligen är sju år det oftast handlar om… Man kommer säkert bara ihåg dem som säger sig ha varit ihop sju år och sedan separerat, de andra fäster man inte sin uppmärksamhet vid.

=)

Tom
2007-03-28 02:51
0

Jag tror inte att det stämmer och jag har hört olika människor vid olika tillfällen säga så om olika antal år.

Tom (inne på det 14:e året med min kära sambo:)

johan
2007-03-28 14:23
0

Jag har hört rätt många som brutit just runt sju år. Min tolkning är att det då gått så långt att man tycker att det antingen måste man gifta sig och skaffa barn då eller så kan man lika gärna göra slut. Det går inte att ta det som det kommer längre. Det krävs en plan helt plötsligt.

Mvh // Johan

Grodan
2007-03-28 17:58
0

#2 coolt, så kan det ju fasiken vara…

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

bubbelbubbel
2007-04-01 17:31
1

jag har också hört olika om olika år.
först är halvårskrisen, sen är 2 och tre års krisen, sen har man ingen förrens tio år. haa, jag vet inte, jag tror man krisar lite när det händer, alla har ju sina ups and downs…

[Sajberlena]
2007-04-02 15:05
0

Men är inte detta ett fenomem som drabbar även andra saker i livet?

Har hört att efter just 7 år på en arbetsplats börjar de flesta fundera på att byta jobb t ex… Jag vet med mig att det var efter ca 7 år som jag började leka med tanken på att sälja mitt företag! Sen tog det visserligen tre år till innan jag gjorde slag i saken, men ändå - tanken fanns där.

Kan ju också nämna att vi har sju år mellan varje barn - undrar vad det betyder? Flört

Martin
2007-04-06 15:21
0

#8 Jag har aldrig jobbat mer än 2 år på samma arbetsplats. :o)

Fast nu har jag hamnat rätt här i livet. I juni är det två år, och här kommer jag stanna resten av livet. Har hittat världens bästa yrke.

mvh Martin

CarlS
2007-04-06 17:52
0

Vi har fortfarande inte haft vår 7årskris jag och min Anna. Månne det är något fel på oss? Glad Vi firar ju snart vår 32 åriga bröllopsdag.

Nej, allvarligt talat. Vi har väl också haft våra duster. Men om de kommit vart sjunde år har jag ingen koll på….

//CarlS

loreena
2007-04-17 00:30
0

Har inte märkt av några kriser.. Det blev tretton är för oss nu!