trivs inte...
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
jag vill allvarligt talat flytta härifrån! jag står inte ut med bråk och sura miner nå mer! det är ju bara ett litet jätteproblem… jag är 17 och kommer inte ha någon säker inkomst framöver som räcker till alla mina utgifter..
har för tillfället 10 draghundar och det blir snart 11, bara dem kostar ca 3000:-/mån. jag hade kunnat bo i någon liten stuga nånstans, men jag har inte ens pengar till hundmat utan mina föraldrars ekonomiska stöd… hur ska jag då kunna betala, mat/hundmat, diverse räkningar mm. jag har inte ens råd att köpa stugan där jag kan bo!
jag vill verkligen inte, men jag får väll bo i den här skithålan säkert 2-3 år till! f****nn oxå!
jag vill ju ha mitt eget liv! och jag vill att det ska börja NU! det skulle ju vara hur skönt som helst om man hittade en kille som hade allt klart! ett litet hus, något uthus att bygga hundgårdar/hundhus av, stor bil, bo på bra ställe = inga grannar, och en riktigt bra/stadig inkomst.
men dem växer ju inte precis på träd…
vet faktiskt en, som faktiskt verkade intresserad, men det blir inte han.. av olika anledningar…
Vet hur frustrerande det är att inte kunna flytta när man verkligen behöver det.
Ibland finns inget annat alternativ än att vänta.
Men jag undrar hur 10st hundar kan kosta så lite? Är dom inte försäkrade?
Vad är det hemma som gör att alla är så sura hela tiden?
alla är inte försäkrade nej…
räknade bra mat på de 3000:- tänkte mer förskring till räkningar…
inte jag, utan mor och far som bråkar, sen är jag bara allmänt less på att inte ha "mitt eget liv"
"räknade bra mat på de 3000:- tänkte mer förskring till räkningar…"
Hänger inte riktigt med i den meningen
Angående att känna att man inte har "sitt eget liv" i din ålder så är det ganska normalt. Vet att jag själv och många vänner kände precis så. Men även vi fick stå ut eftersom vi inte hade jobb eller bostad.
Det är ju ett måste om man ska komma till eget.
Ett tips är att redan ställa dig i kö till bostad, speciellt om du bor i en stad som har flera års kö.
Förmodar att du redan söker jobb?
jag vet faktiskt inte själv! :P räknade iaf bara hundmat som kostar 3000:- va det "bra" du hängde upp dig på så ska det vara: bara.
jag sk ju gå klart gymnasiet, sen ska jag söka heltidsjobb.
har jobb nu, tills skolan börjar igen, sedan ska jag jobba helger.
kö till bosta? nu är det jag som inte hänger med… :/
Var även " tänkte mer förskring till räkningar." :P
Okey, låter som en bra plan att gå klart gymnasiet :)
I stan var jag bor är det vissa företag (som äger bostäder) som har flera års väntetid. Alltså man ställer sig i en bostadskö i väntan på en lägenhet.
ja vi har ju företag som äger bostäder, men vet faktisk inte om det är lång väntetid, men det är ju inte intressant. eftersom att jag ska ha hus/stuga utanför stan, inte lägenhet. så ska jag köpa huset, inte hyra.
#6 Okey, ja, ska man köpa så kanske det tar ännu längre tid. Det blir ju till att spara och sen ta lån. Och en del ger inte ut lån om man inte jobbat heltid ett viss antal månader.
Fast även hus och stugor kan ibland vara svårt att hitta lediga.
jo, kan ju vara det… men här uppe så säljs de ganska billigt jämfört med södra sverige. kanske 300 000 - 500 000 för ett mindre hus, har man tur så kan man hitta ännu billigare. kännr ju en del folk här i närheten :) ett annat alternativ är ju att jaga ut mor och far och sälja det här huset(vill inte bo här), då kan jag köpa i princip vad jag vill! :) sen kan man ju bygga nytt, men vette fasen om det blir billigare… (även fast jag inte behöver leja hantverkare, bara enstaka kanske)
#8 Okey. Kul att du redan har allt planerat, att du har ett mål :)
sedan vill jag dra till alaska några år oxå. men vet inte när, innan jag blir för gammal! :) funderar på att åka dit och jobba som kennelhjälp typ ett år iaf :)
#10 Låter spännande. Men var ska du ha dina egna hundar då?
????
ta med kanske? me det är ju oxå billigt *not* ;)

Det mesta kostar tyvärr pengar
#8 Du kan väl inte jaga ut din mamma och pappa ur deras hus för att sälja och ta pengarna till din egna bostad? Eller hur hade du tänkt? :)
Finns stora familjehus (som kanske inte är dom finaste på insidan) men som kostar runt 500 000 men även små små hus för 200 000 men då inte särskilt fina och kanske inte med uthus/skjul och grejer till hundar… Men även om du tar ett lån på några hundra tusen blir det kanske 10 000 kr i månaden som du måste betala ut i månaden + ränta… då har man knappt råd att leva. Inte roligt att börja livet med lån.
Finns ju dock hus man kan hyra men då är det inte så roligt att renovera och fixa när det inte ens är ens egna hus.
Du skulle inte kunna göra dig av med några hundar kanske? ^^,
Elr låta dom vara hos mor och far sedan hyra lägenhet i närheten? Åka dit varje dag och ta hand om dom.
#14 att sälja eller lämna dem är inte ett alternativ (de blir fler)
HUNDARNA ÄR MIN LIVSSTIL! vill ha dem alla med mig eller så blir det inget alls! och jag vill absolut inte bo i lägenet i stan! aldrig!
tänkte mer att jag skulle "jaga ut" dem tidigare;) för vi har pratat om att jag ska få huset :) och är det mitt så säljer jag ju det bäst jag vill! :)
#15 Jaha okej ;) Är du yngsta eller enda barnet? ^^
Min kille är yngsta och hans syskon har flyttat hem ifrån så han får ta över gården/huset senare i framtiden (vilket han vill) eftersom hans föräldrar vill ha mindre när de blir gamla. Så är det ju med många familjer :)
har inga syskon :)
Det finns ju en liten byhåla där det finns massor av bostäder som närapå skänks bort och där du kan fortsätta din livsstil, Kristineberg.
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Gör som Susan Butcher, hitta en bra plats i Alaska o bygg ditt hus där ;) tråkigt kanske om du har hounds om dom ska bo ute men polarraserna fixar ju det!
// Michelle