Räknande pappa
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Idag har jag fixat och grejat hela dagen för att kunna gå ner till min pojkvän och äta mat hos de, blev bjuden på det.
I 3-4 veckor har pappa gnällt om att M ska ringa angående om h*n vill köpa hästen som h*n just nu har på foder för ev. senare köp.
Men h*n har varit lite seg med detta av olika okända anledningar, men pappa kan såklart inte heller ringa men gnälla kan han.
Idag har jag som sagt grejat hela dagen, jag har planerat denna resa i en vecka nu för att få ner köpekontraktet till M.
Blev bjuden på mat hos pojkvännen och de äter vid 17:00 ungefär, men frågade om det ev. kunde gå att skjuta lite på det så pappa hann skriva kontraktet så jag kunde ta med det också på en gång.
Men istället för att skriva på kontraktet så åker han ut med sin partner och hennes barn och fiskar i 3 timmar, totalt ignorerar att kontraktet ska skrivas på. Jag frågar hur vi ska göra med pengarna som resan kostar att göra och han blir jätte arg och fräser "ska jag släppa allt det här nu bara för att du ska ha det och det på en gång!!??" men jag svarar lugnt att jag frågade hur vi skulle göra, jag sa inte att jag skulle ha pengar nu - inte ens i närheten.
Ändå blir han förbannad och ska vrida allting och få det att låta som om att jag är jätte arg och ska ha som jag vill.
Nu är det över 3 timmar sedan han kom hem, han har totalt ignorerat kontraktet och blir jätte arg när jag frågar.
Sen visar det sig att han inte ens skrivit ut nåt kontrakt!
Han har klagat i 3 veckor på att M inte kunnat ringa men kan själv inte ens skriva ut ett j***a kontrakt så det är klart med hans uppgifter osv!
Sen ska JAG få till att M ringer för att det ska bli något, pappa kan inte göra något men det är han som ska sälja och INTE jag.
Ändå har jag fått vara en himla medlare mellan de två för pappa kan inte göra något själv.
* Jag fick lägga ut annons för pappa vet ingenting om hästen ifråga, bara jag som hållt på med hästen ifråga så jag vet men pappa räknade blankt med att jag skulle göra det. Hästen skulle säljas för ekonomiska skäl men strax efter att hästen åkt så sätter sig pappa ner och kolla på en ny häst
* Jag fick bestämma tid när M skulle komma och kolla och en tid där M skulle hämta hästen ifråga. När M var här fick jag inte säga någonting utan att pappa blir sur, det är ju hans häst och han som säljer… Bara det att det är jag som haft mailkontakten och allt angående annonsen för de som svarat på den.
* Jag ska åka ner och kolla hur hästen har det (visserligen också för att jag saknar häsen väldigt mycket) och fråga ut M om hur h*n tänkt sig angående köp och så.
* Jag ska medla mellan pappa och M så det blir något, pappa kan inte prata själv tydligen
* Jag ska fixa så M ringer upp pappa angående vad som ska gälla i kontraktet och inte för pappa kan absolut inte åka ner och ta detta öga mot öga…
* Jag ska leta upp ett himla kontrakt.
Jag får göra allt, jag har lagt ner 5år på att få till denna häst och när de åren gått så kommer pappa på att det går att sälja hästen eftersom denna nu är hanterbar!
Men inte tusan har han frågat mig om jag vill ha något utav det vi får för hästen eftersom att det är jag som tränat upp hästen till det värde hon har idag. Hennes värde i pengar har stigit med 11000kr och jag får inte ens ett tack..
Nu säger pappa också att vi får väl skicka det på posten, NU efter 3½ timme! Jag har fixat mängder med saker för att allt ska gå smidigt till och han har gnällt i 3 veckor men inte ens kunnat fixa ett himla kontrakt… Jag blir så trött.
Och som plus på allt så är ju pappas partner här, när hon är här så blir pappa så himla sur hela tiden. Går inte att prata med honom om något, allra minst detta trots att han gnällt i 3 veckor.
Jag blir så otroligt trött och ledsen så jag vet inte vad…
Han räknar blankt med att JAG ska göra ALLT med hästarna men det är inte ens mina hästar, det är HANS hästar det är han som satt 5åringen till världen, det är han som bestämde sig för att skaffa INTE JAG!
Pojkvännens familj har ätit, jag känner mig enormt dum som inte kommit och nu vill jag inte ens dit.
Pojkvännen har inte ätit då han vill äta med mig, jag vet att han är vrålhungrig nu och jag ska be han äta utan mig för jag kommer ändå aldrig härifrån. Känner mig så otroligt värdelös just nu!
-.::Mvh Evve::.- Medarbetare på Kanin.Ifokus
----------------------------------------------------
Hoppas på det bästa, var beredd på det värsta!
----------------------------------------------------
www.evveesbjornsson.blogg.se <--- Min blogg