Problem med killar
Jag som aldrig haft killar efter mig tycker detta känns bara konstigt…
Mitt problem är att min mamma som blivit särbo med en annan man har en son som min mamma och hennes särbo tycker hade passat mig perfekt och likaså för honom.
Jag har träffat honom, pratar över internet och så, men jag är inte alls intresserad. Dels för att vi är så olika. Det finns inget gemensamt.
Men han verkar intresserad.
Grejen är att jag är intresserad av en annan kille som också är en kompis till mig. Jag vill helst hålla det hemligt för min mamma vad jag känner för kompisen tills den dag det händer något om det gör det.
Men bara för att hon inte vet något om det kan hon inte förstå att jag inte kan ge den här killen en chans.
Jag tycker verkligen det är en jobbig sits. om jag skulle dejta honom skulle det vara för att han och alla andra hade velat och inte för min egen skull.
Jag vill ju inte vara elak heller.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Tycker au ska tala om för din mamma att du inte är intresserad av den killen. Du behöver inte berätta om den andra som du gillar om du inte vill, det kan ju faktiskt bara vara så att du inte gillar din mammas särbos son på det sättet! Och tänk om ni börjar dejta och det skiter sig, då kanske det blir jobbigt att ses i fortsättningen på middagar osv.. Det är inte elakt att säga det, tycker det är mer elakt om du går med på att ses, på det sättet, utan att du egentligen vill för då ger du honom falska förhoppningar. Lycka till! :)
du kan ju säga till din mamma att du är intresserad av någon annan, men inte vill berätta vem det är än :)
och som #1 skriver så kanske de blir mer konstigt om du träffar den här andra killen och ger honom förhoppningar och sedan "dumpar" honom och så måste ni ses ändå på middagar osv.
Håller med de andra du ska ju inte dejta någon du inte tycker om :S
Och jag skulle tycka att det kändes konstigt om jag var tillsammans med min mammas pojkväns son :S
Mvh Amanda
Är även medarbetare på Dokumentärer :)

Min moster har träffat en ny man som har en son. Och min kusin och hans son är tillsammans och har varit det bra länge nu. Snart ett år tror jag, och då är ändå kusinen 15 år.
Men som alla andra sagt, tänk vad konstigt det blir när det tar slut! Och tänk om det går så långt att man flyttar ihop och alla bor tillsammans (om barnen är så unga att de inte har något val) och det tar slut mellan sonen och dottern..
Men nu har ju du inte ens några såna känslor för den killen så det är bara att tala om det för din mamma. Att tvinga dig till något sådant skulle bara förstöra relationen mellan allihop tror jag.

Du får välja själv. Tänk på att om din mamma gifter sig med hans pappa blir det din "bror". och skulle förhållandet inte funka blir det bara jobbigt.
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus

Det är väl bara att säga som det är, jo han är trevlig men inget för mig. Tycker det verkar konstigt att era föräldrar försöker para ihop er! Tittade på din profil och såg att du är född -85. Känns som att du är tillräckligt gammal för att dejta vem du vill liksom.
Qui dormit, non peccat
Ja precis, av den anledningen känns det bara konstigt att dejta honom. och man måste hela tiden tänka på vad man gör och säger eftersom man hela tiden kommer träffas sålänge min mamma och hennes särbo är tillsammans.
Jag inget intresse i honom alls. Jag har inte gett honom en chans, men jag tycker att om det inte finns det minsta attraktion i första mötet lär det inte vara rätt.
Ja precis. jag är snart 26 år, så jag kan döma själv. Men egentligen vill hon bara mitt bästa och hon är säkert orolig att jag ska träffa någon som det kanske skulle sluta med mycket besvär med. Men jag får hoppas att de ger upp hoppet snart. Bara det att jag tycker att hela situationen är jobbig.

Säg ifrån ordentligt ändå, man måste få träffa vem man vill och göra misstag när man är ung. Dessutom, bara för att de är föräldrar så betyder det inte att de vet vad som är bäst för dig eller vilken partner som passar dig.
Qui dormit, non peccat
#7 Du måste säga till ordentligt, så att dom förstår att det är ditt liv.
Din mamma kanske måste lära sig att du är vuxen, och kan hantera dina relationer själv.
Tack för alla svar:) Jag har väldigt svårt att säga till ordentligt, men det är något att träna på. och samtidigt, jag kan inte göra som alla andra vill heller.
Jag har inte hört mycket om honom på det senaste så det verkar ha lugnat ner sig lite, och det är bra.