Relationer iFokus

Relationer

Etikettoff-topic
Läst 1402 ggr
Karmatarerskanise
2011-07-15 12:51
0

Fredag

Vill önska er alla en trevlig helg! Hoppas det inte regnar för mycket på er :)

Vad ska ni hitta på?

ChristineL
2011-07-15 13:06
0

Det regnar massa! Och jag ska jobba hela helgen, kväll ikväll, dag imorron, kväll på söndag. Men däremot så ska vi unna oss ett restaurang besök imorron kväll också, jag får dock inte veta nånting, bara att vi ska ut :P

[Emma--]
2011-07-15 13:18
0

Ikväll blir det bio Glad Sen ska jag bara ta det lugnt.

Sara
2011-07-15 14:59
0

Jag väntar fortfarande på att föda barn, hade gärna åkt in och fått gjort det idag. ;)

Gått 12 dagar över tiden idag så på måndag blir det förhoppningsvis igångsättning om inget hänt innan.

Sara

Karmatarerskanise
2011-07-15 15:18
0

#1 Mysigt :)

#2 Vilken film?

#3 Hoppas den kommer själv nu i helgen :)

[Emma--]
2011-07-15 15:38
0

#4 Harry potter :)

Fridaaaa
2011-07-15 15:54
0

Fredagsmys med pojkvännen. Blir film eller något program på tv. Vet dock inte vilket ännu Skrattande

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Sillen-91]
2011-07-15 19:01
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Samma här, fredgasmys med Sambon <3

[_annaH]
2011-07-15 20:40
0

Regnat hela dagen.. Så det blir o titta på någon film o spela lite monopol :)

Hade gärna velat göra något kul men eftersom ja blev klämd av en tjur igår så har ja hemskt ont i bröstet o kan bara ligga ner :/

Fridaaaa
2011-07-15 20:45
0

#8 Aj :( Jag litar inte riktigt på kor/tjurar

[_annaH]
2011-07-15 20:50
0

#9 Näe dom är svåra att lita på. Ägaren blev även ivägslängd av en tjur igår :/ Dom vägde tjurarna, dom va jätte lugna så han gick in(dom va där inne innan oxå) sen helt plötsligt ändra han termprament o blev galen istället, så tyvär så är det svårt o lita på dom och man måste va på sin vakt hela tiden :/

[Mairah]
2011-07-15 20:58
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Regnet har öst ner hela dan. Vi har precis käkat och druckit lite lite gott ikväll och nu blir det snart att slå sig ner i soffan. Kanske blir det att se en gammal Peter Sellers rulle - Rosa Pantern. Alltid lika kul Cool Kanske är det nåt på tv att se. Vi får se.

Fridaaaa
2011-07-15 21:05
0

#10 OKej min killes styvpappa har köttkor & tjurar, men dem är snälla, skulle någon göra något dumt åker den direkt till slakt, han vill bara ha lugna, snälla djur.
Men jag tycker mjölkkor är lite "stirrigare" än köttdjuren.

[_annaH]
2011-07-15 21:20
0

#12 Jo det är klart, man ska alltid ha snälla tjurar :) Vet inte om det va för han hade precis bytt miljö. Men han åker iaf till slakt nästa månad :) För att få en lugn tjur så måste man "hålla på" mycket med dom vad jag hört.. Han har ca 800 tjurar på gården :o Lite svårt där, vet ändå inte ens om det är sant menmen. Sen beror det på hur föräldrarna är i tempramentet oxå. Avalr man på en aggressiv tjur så är risken att avkomman blir det,

Ägaren köper kalvar från en person och alla kalvar därifrån är jättemagra när dom kommer dit, även veterinären som va där igår tyckte dom va extremt magra, just från samma ägare. Han sa även att han inte tror dom fått npn modersmjölk från början. Tyvärr så hittade jag en kalv död idag, från den ägaren. Nu ska fler veterinärer upp dit o se hur den gården egnt. är. Kalvarna har inte heller vart så där "snälla" som dom andra. Han sa även att det va sista gången han köper från honom.

Nu vet inte jag vad "stirrigare" betyder :o men mjölkkor tycker ja är (oftast) rätt lugna. Te x skolans mjölkor (lösdrift) är väldigt kontakt sökande o kan stå o bli klappade i timmar!

pyromanen
2011-07-15 21:43
0

Säcka ihop efter för mycket jobb, och sen jobba lite till Skäms

Fridaaaa
2011-07-15 21:46
0

#13 Oj riktigt så många har inte han, runt 20-30 djur (alltså både tjurar och kor), han vill kunna ha det "hanterbart". På vintern när dem är i laugården, så är han där ca 3 ggr/dag, mockar 2 ggr/dag. och kalvarna föds alltid på vintern så att dem kan få så mycket mänsklig kontakt som möjligt (blir inte lika mkt på betet).
Stirrig? Betyder typ hispig, mer livliga på något vis :) Förstår du då? :=)

Veero
2011-07-16 15:41
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Igår var jag på nattklubben tranan då det var skumdisco! Skum upp till knäna och dyblöta vart vi Skrattande Vi var ett stort gäng som drog dit, här är en blid på en del av oss :) Och idag blir det att se sita delen av harry potter på bio :)