Relationer iFokus

Relationer

Etikettoff-topic
Läst 2255 ggr
pollymine
2011-07-19 14:26
0

GRAVID?

HALLÅ på er! jag har en lång och kanske inte så vanlig undran och fundering…

Jag funderar på om jag KAN vara gravid? Jag hade mens i slutet av juni, dock en konstig sådan, blödde litelite en dag, sen paus i två dagar och blödde då igen 3 dagar, men inte särskilt mycket. Jag brukar blöda i 6 dagar i sträck, alltid, har haft mens i 10 år (är 22) och den har varit regelbunden hela tiden, även efter p-pillren jag slutade med för 2 år sedan. Jag brukar  också få lös mage vid mens, men denna gång hade jag hård mage och det var något jag reagerade på då, men inte tänkte desto mer på.

Min menscykel är som sagt regelbunden och har alltid varit 29-31 dagar lång. Denna gång kom mensen 7 dagar för tidigt, och det har ALDRIG hänt förr. Den brukar också börja smygande, men idag har jag blött hela dagen ordentligt, lika som då den brukar komma igång, om inte mer..

Jag har funderat på graviditet trots att jag hade mens för 3,5 veckor sedan också, p.g.a. ett illamående jag haft i flera dagar förra veckan, ömmande bröst och ont i tjejmagen. Jag har även känt metallsmak i munnen vid ett flertal tillfällen och humöret har växlat från att ha känt mig riktigt deprimerad i flera dagar till att allt varit tipptopp!

Dessutom känner jag mig uppsvälld, från inte ens på mig ett par jeans som passade hur bra som helst för någon vecka sedan…

Tacksam för svar och funderingar!

Kalli
2011-07-19 15:47
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Gör ett graviditetstest? Fast tror att man måste vänta tills man egentligen skulle fått mens (om man inte får det). Det finns ju tjejer som fortsätter blöda (vet inte om man kan kalla det mens eg.) även fast de är gravida så omöjligt är det ju inte.

Karmatarerskanise
2011-07-19 16:27
0

Jag hade också gjort ett graviditetstest. Annars kan man ju spekulera i evighet utan att komma fram till något ;)

Kalli
2011-07-19 17:52
0

#2: Inte i evigheter, bara ungefär 9 månader. Flört

Fast man lär visserligen märka av det redan innan dess. Oskyldig

Wand
2011-07-19 18:49
0

Det enda sättet för dig att få reda på det är att ta ett graviditetstest. Men man ska inte ta det förrän tidigast 3 veckor efter senaste gången man hade sex oskyddat (eller den gången man tror att det kan ha knasat till sig) för innan dess visar det inte rätt har jag för mig. Kan dock minnas lite fel.

Det kan ju vara graviditet, men det kan också likväl vara så att din mens helt sonika har bestämt sig för att krångla till, eller så kanske du har börjat äta/träna annorlunda? Detta kan ge stor inverkan på hur mensen påverkar dig och ter sig.

Men som sagt, ett graviditetstest är det enda säkra sättet.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Gur4m1
2011-07-20 11:37
0

Som andra redan sagt- Testa dig :) Det är det ända sättet tt veta säkert. Sen får ju vi Kvinnor ofta spontana, tidiga missfall tex. Men ja, många blöder fast de är gravida. Andra tidiga tecken kan vara att man upplever äckelkänslor av saker man normalt gillat. Att brösten inte värker (om de brukar göra det normalt vid din mens). Eller att brösten värker fast du inte har mens! :D

Själv blev jag tokäcklad av grillad kyckling när jag var gravid, var bara i andra eller tredje veckan men blev ordentligt äcklad bara av att gå förbi sharkdisken där de grillade kött- som jag normalt älskar. Det var ett av tecknen jag kände av som gjorde att jag testade mig (då jag, likt min syster och mor- får mens fast vi är gravida) ^_^

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Asplyckans kaniner
2011-07-21 15:13
0

låter precis som mej när jag har mens , det med uppsväld mage & bajsar löst , vet inte riktigt , men jag tycker att du ska göra graviditets test då jag skulle tycka att det känns säkrare