OT-läsa vidare.
Visste inte vart jag skulle skriva så det fick bli här i "OT kategorin" ;)
Alltså jag är så himla sugen på att plugga vidare till något roligt!! något som jag verkligen känner för och som jag verkligen gillar!
Problemet är att jag måste läsa en massa kurser inna för att söka in på själva utbildningen…
Jag gick omvårdnad och läste därmed inte så många kurser som jag är i så stort behov av i den utbildningen jag har i åtanke.
Jag skulle isåfall behöva läsa till:
* Biologi B
* Fysik A
* Kemi A + B
* Matte B + C + D
SUCK!! jag känner för att kräka. Det kommer ta flera år känns det som. Är det ens lönt? Finns det någon som kan uppskatta HUR lång tid det kommer ta rimligtvis? Jag vill gärna klara av det så fort som möjligt men jag kommer jobba samtidigt så det kan ju inte gå hur fort som helst.
Känns som en omöjlighet eftersom jag inte är den som är "pluggtypen" men om man verkligen satt sig för det så borde det väl gå?
Medarbetare på Hundar.ifokus
Matte kan du ju ta på distans jag gick ma b och den kuren var bara 2 månader på NTI, så det går ju at göra ganska fort i alla fall matten..
Ja, du skulle kunna bli klar på ett år trots att du jobbar samtidigt. Go! Bättre att börja någonstans och sen se var man hamnar :)
// Michelle
Det klarar du! KOntakta de som har hand om studier och kolla vilka kurser som finns på distans, och kolla upp hur lång tid man har på sig.