Nöjd med din sommar?
Är du nöjd med din sommar hittills?
Har du gjort något kul eller ska du göra det?
Tjo jag är väl rätt så nöjd med min sommar. Var till sommarstugan med barnen och var även på Särkänniemi (som grönan). Jag fick ett jobb under semestern.
Jag fattar inte vart sommaren har tagit vägen! Jag har bara jobbat :P Men det känns bra, jag trivs på min arbetsplats och har under det här 1,5 året där arbetat två påskar, två midsomrar, en jul och ett nyår så jag tänker vara ute i god tid för att få semester under hela det kommande jul och nyår, fast han egentligen vill att man ska jobba den ena helgen.
/Christine
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Nej, så jävulskt dåligt väder! Regn, blås, regn, blås! Badat två gånger på hela sommaren! Enda bra var utomlandresan första veckan på sommarlovet och troligen även Göteborgsresan som blir av om en vecka. :) Om vädret blir bra. Midsommar var väl rolig trots brist på sol, men annars har jag bara suttit "hemma". Och jobbat tre veckor.
För dåligt väder, för dåligt med pengar och för dåligt med umgänge. Nöjd? Nej!
Nja. Kasst väder har gjort att jag inte fått en endaste liten timme på "sommarjobbet". Är inte heller berättigad till någon form av ersättning så ekonomin grämer en (läs: arbetslös biolog finnes till snarast behövande!).
Paulina
#5 Usch vad dåligt!
Min egen sommar har varit OK. Har inte hänt så mycket, men har haft lite småtrevligt då och då.
Lär inte hända så mycket heller. Trodde jag skulle till Sthlm en helg, men blir visst mamma o pappa som åker istället och jag stannar hemma med deras hund.
Nej. Den har varit onödigt stressig med massor av strul och tjaffs på jobbet. Bokade in min semester också, men chefen kom till mig efter en vecka (när jag redan hade bokat min resa någon dag tidigare) och säger att jag inte får ta semester då! Så trött och less på allt! Behöver verkligen komma iväg från allt strul och tänker åka ändå.
Nej är inte alls nöjd. Har mått så dåligt och sämre blir det
#7 Tråkigt när det inte fungerar med jobb!
#8 Det låter ju inte alls bra :/
Det är förjävligt när vården 2011 i Sverige är så dålig som den är. Man måste tydligen vara dödssjuk för att få hjälp. Jag har känt ett diffust illamående i ca drygt en månad som har kommit och gått som i vågor. Emellanåt har det varit ganska som vanligt och jag har kunnat äta som vanligt. Men sedan fredag 15/7 har det varit konstant. Jag sover inte en hel natt. Vaknar hela tiden och måste svälja svälja svälja för att inte kräkas. Försöker jag äta det minsta så kommer det upp.
Jag har varit 3 ggr till vc som inte bryr sig ett dugg. Imorse åkte jag in akut bara för att genast bli hemskickad "Ditt ärende är inte akut, gå till din vårdcentral"
Nu sitter jag här med primperan (tabletter mot illamående) som jag inte lyckas svälja, de åker bara upp och ner i halsen. På 1,5 vecka har jag gått ner 5 kg.
I övrigt är jag nöjd med mitt liv, lyckligt sambo, så detta är inte psykiskt. Något är väldigt fel i min kropp. Och nej, jag är inte gravid.
Förr eller senare lär jag ju måsta åka in för att få dropp iaf om detta fortsätter.
Så här är det att bo i norra Sverige 2011
Sommarflickan jag liden med dig, vart i norr bor du? du kan PM:a
Min sommar har varit rent utsagt över=(&%¤&/
Bensår som gör ONT. Värme som ger mig feber. Ni som vill ha "vackert väder" ska bosätta er i Lycksele på sommaren…
Och jag har varit väldigt trött… jag sover som en katt
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Ja! Har varit på almedalen och föreläst och efter det fick jag en inbjudan att prata inför riksdagen, semestrat lite hos svärföräldrarna på gotland, två av mina bästa vänner har gift sig och midsommar var i sommarstugan med släkten. Nu sitter jag tyvärr och pluggar till en omtenta så semstern är slut :( men har vari mysigt, mycket tid i trädgården med mina grönsaksodlingar och mycket mys med killen. Hade velat vara ledig längre!!
Har jobbat alldeles för mycket. Tog på mig extrauppgifter med kort varsel (hur dum är man på en skala?) så det har blivit mycket mer än heltid. Hinner varken vara trevlig mot familjen, måla fönster, eller titta på blommorna jag sådd innan dom vissnar. Funderar på om jag har råd att ta ett år tjänstledigt…
Jag är inte helt nöjd då jag inte fått något sommarjobb som jag ville.. sedan har inte mina kompisar varit så tillgängliga. Det har lett till att jag varit uttråkad och nästan skapat någon typ av ångest :/ Vill ju göra något om dagarna innan skolan börjar!
Sommaren började med att jag gifte mig så bättre start kan man inte få ;) Sen bröllopsresan var super o sen resten av sommaren har mest gått i arbetets tecken. Men skönt det också att ha något att göra. Önskar dock att vi skulle hunnit vara mer på sommarstugan än vad vi hunnit.
Jag har knappt märkt vilken månad det är… Allt bara flyter ihop för mig (är föräldraledig). Har gjort en del småsaker som bio, konsert och sånt, men i augusti åker vi till Öland två gånger =) Ska bli jätteroligt!

Lite för varmt
jag har så mycket jag vill få gjort och fixat och det går ju lite långsammare och trögare i värmen
(gråter inte vettas)
Denna sommar är vikt till jobb på gården och vi har kommit en bra bit på väg och det är ju många utomhusveckor kvar i år