Förändring..
Hej! Jag och min kille har nu varit ihop i ungefär 3 veckor, fast känt varandra mycket längre än så. Jag älskar honom men jag har ärligt börjat tveka lite. Vi har bara oftast sett film, badat och umgåtts på så sätt, nu när jag har varit med honom och hans familj och fått se hur han är mer i ''vardagen'', man lär känna varandra på ett annat sätt så. Jag tycker att han är oförskämd, otacksam och jag gillar inte alls hur han är. Med bara mig som tex. när vi sett film så har han ju självklart varit trevlig, lite blyg och så men med familjen var det en helt annan person. Jag vet att jag älskar honom, men jag har börjat tveka på om jag verkligen gör det. Gillar även inte att han nu har börjat tafsa mycket, han försöker göra grejer som jag inte vill som jag sagt nej till. Jag har förut ''sagt'' att han skulle kunna vara den som tar min oskuld inom en snar framtid men även det vill jag nog inte nu. Jag vet inte vad jag ska göra just nu. Jag älskar han som han är med mig, ensam, då jag inte visste hur han var och då han inte tafsade.. När vi var på väg hem därifrån visste jag inte alls vad jag kände, kunde inte ens säga att jag älskade honom och innan vi for var jag helt säker på allt. Någon som kan ge något tips eller så, behöver allt..
Oj, om du tvekar redan efter 3 veckor, och du ser sidor du inte gillar, så verkar det nog som han kanske är fel för dig.
Har du sagt till att du inte vill att han taffsar?
Ja, det har jag gjort, ett antal gånger fast kanske lite mer osynligt som att jag alltid drar bort hans hand m.m fast nu klagar han bara på att ''det var så länge sedan'' och sen när jag säger att jag inte vill så frågar han alltid om det är något och ''att jag inte älskar eller litar på honom''.
Jag kan gråta ut med honom, prata med honom om allt och allt sånt där men nu när jag lärt känna honom på det sättet så har jag som bara blivit mer och mer avlägsen från honom.. Men även fast jag ogillar hans sidor som jag nu fått se så är jag ändå lite fäst vid honom. Han säger att han skulle kunna göra allt för mig, att han verkligen vill kämpa och att han vill att det här ska hålla men jag är ändå så osäker..
Det låter som om ni passar bättre som vänner än som par
/Maria
Håller med bumbleboo faktiskt. Ni verkar passa bättre som vänner.
Jag tycker faktiskt inte att ni verkar passa som ett par med de sakerna du tar upp och har märkt redan på 3 veckor.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Kan också bara instämma med vad bumbleboo säger.
Tvekar du redan efter 3 v så är det nog dags att dra öronen till sig. Kanske räcker det att ni bara har en vänrelation.
Mitt ex var likadan, han var trevlig och så mot mig, men mot sina föräldrar var han dryg och otacksam. Men efter ca ett år så var han inte lika trevlig och gosig längre. Och ju längre det gick vart han bara otrevligare och efter 3,5 år stod jag inte ut längre. :o
Och sedan som ovan, om du känner så redan efter tre veckor, så kommer det säker komma fram mer som får dig mer övertygad.
Efter att ha tänkt länge så bestämde jag mig för att göra slut med honom, så det är över nu för våran del. Låg och grät där ett tag men hoppas att det var det bästa valet, tack för alla era svar!
Jag tror det var ett bra beslut.
/Maria
Jag tror också att det var ett bra beslut, det kommer nya killar :)
#8 Starkt av dig! Är aldrig lätt att göra slut, men ibland måste man se till sitt eget bästa.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Instämmer jag med. Hoppas du hittar dig en kille som du kan lita på i alla väder, och som du vet var du har.
Du gjorde helt rätt.