Relationer iFokus

Relationer

Etikettoff-topic
Läst 1101 ggr
Karmatarerskanise
2011-08-03 20:10
0

OT Båttur

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kom nyss hem från en mysig båttur i mammas och pappas båt. När vi hade ställt båten gick vi till ett rökeri vid sidan om och köpa lite lax, sill och rökta räkor. Detta mumsade vi sedan på i båten. Vindstilla, sol och bara underbart!

Max var också med Glad

[Mairah]
2011-08-03 20:17
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Det dät lät trevligt. Söt vovve förresten Skrattande

Emo
2011-08-03 20:18
0

Låter helt underbart. Man får ju en riktig nostalgikick av din berättelse. Ligger båten i småbåtshamnen i Råå? Nära till rökeri där? Finns där fortfarande småålar? Mums. Glad

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Karmatarerskanise
2011-08-03 20:19
0

Han tackar :)

Det är så somrigt att göra så. Åka båt, köpa mat från rökeriet och sitta i båten och äta. Titta på folket som badar, på de som fiskar krabba och kolla hur många utländska båtar det ligger inne på vår "brygga".

Karmatarerskanise
2011-08-03 20:20
0

#2 Alldeles riktigt. Lasses fiskrökeri i råå hamn :)
Såg inga småålar idag. Är nog inte säsong nu?

Emo
2011-08-03 20:25
0

På den tiden vi hade båt där brukade jag köpa små ålar. De var så goda. Sill och i synnerhet makrill rökte vi själva. Även stenbit och ål kunde vi röka, men det fick vi inte så ofta. Det var mest torsk och sill man kunde fiska då. Vi hade också en hund som älskade att vara på sjön.

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

[Mairah]
2011-08-03 20:26
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Var länge sedan jag käkade rökt firre. Nu blev jag sugen till tusen på det tillsammans med kokt färskpotatis och gräddfilssås och en god sallad.

Mums, nu jag börjar nästan dregla ju… Tungan ute

P.s köpte mycket rökt fisk på Öland en gång i tiden då jag tillbringade somrarna där Flört

Karmatarerskanise
2011-08-03 20:26
0

#5 Världen är bra liten :)