Wingman
Hej!
Jag har fått uppdraget att agera wingman åt min kusin. Är det någon av er som har gjort det? Jag har verkligen ingen aning om vad jag ska säga när jag ska gå fram till någon, det slutar typ med att jag säger: "Hej, det här är min kusin" hahahaha, så tips mottages tacksamt

prata med personen och ta reda på vad den gillar, och säg kanske jo men här kommer min kusin, han/hon hade jag samma diskussion med igår eller nått och dra in kusinen i samtalet. När de pratar ursäktar du dig med attt näee måste på toa eller ska bara köpa nått att dricka osv
Eller så säg hörrdu, min kusin tyckte du var söt men han/hon är lite blyg och så vinkar du till dig kusinen!
Bara spåna vilt ju! Förhoppningsvis framstår du som lite knas men trevlig och din kusin blir rena charmören
Qui dormit, non peccat
Jo, men det svåraste är ju just att veta vad man ska säga när man går fram haha :D
Men tack så jättemycket för tipsen!
Förklara gärna vad Wingman är för någonting
/Maria

#3 Betyder medhjälpare helt enkelt
Uttrycket wingman har nog blivit stort just pga serien how i met your mother som är en komediserie om relationer bland annat.
Qui dormit, non peccat
Nu var det några år sedan men jag har bara agerat wingman en gång och då sa jag helt enkelt åt en kille att gå och hångla med min kompis, det fungerade. Fast då hade dom redan pratat lite iofs. Men det enda som behövs är egentligen att presentera dom för varandra och vill man hjälpa till lite mer så kan man dra upp ett ämne dom kan prata om så har man brutit isen.
Man kan ju alltid sno från how I met your mother som #4 nämnde ("Have you met Ted?").
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
#4 Nja, Wingman fanns långt innan den serien vill jag minnas.

#6 Ordet ja, men efter serien som är ganska populär så har användningen av ordet ökat markant vad jag märkt iaf.
Qui dormit, non peccat
Tack
/Maria
#7 Okey, själv har jag inte märkt någon skillnad. Hör aldrig någon använda det :P
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jah hade heller ingen aning om vad en Wingman var för något. Men nu vet jag 
Vad är orsaken till att du ska agera wingman? Är det för att personen är blyg? Eller har personen svårt att prata med personer av andra könet (eller samma kön om det nu är så)? Eller har personen svårt att ta första kontakten? Är det någon speciell person som du ska presentera för eller är det random intresanta människor ni möter ute?
Om det är någon vem som helst ute så är faktiskt "how i met your mother"-repliken (have you met ted) väldigt bra. "Har du träffat min kusin ***, h*n gillar bilar/hästar/golf/wathever?" och sedan bara gå. Det blir ju en lite pinsam tystnad så det gäller att din kusin inte är jätteblyg eller har svårt att prata för här lämpas ju allt över på personerna, men man hjälper dom att faktiskt möta varandra.
Jag för min del hade inte behövt en wingman till just den biten, alltså att gå fram och möta nya människor. Det har jag inga problem med, men när jag frågat vad personen heter så tar det ofta stop för mig och jag kan inte komma på vad jag ska säga. Jag behöver att min wingman ser till att samtalet rullar vidare efter första hejet, så att man hittar något att prata om, först då kan min wingman lämna (vilket min wingman inte alls måste så länge h*n inte tar över samtalet utan låter oss vara centrum, men tappar vi pratförmågan är det bara bra om h*n finns kvar och hjälper till att prata vidare).
Så där gäller ju att du vet vad din kusin behöver hjälp med.
Medarbetare på westernridning.ifokus
#11 Hon är allmänt blyg, hon vågar inte gå fram och sen så har hon svårt att hålla igång samtalet i början också… Och ja, random människor :D
#12 Aha, ja då är det ju inte så bra idé att överge dom, utan då får du hänga kvar ett tag. Brukar du själv ha svårt att kommunicera med människor ute? Om inte så är det väl bara för dig att "babbla på", men låt inte samtalet handla om sådant som intresserar dig utan om sådant som intresserar din kusin och var inte för på utan lämna utrymme så att kusinen lätt kan ta över samtalet. Det gäller att du känner din kusin (vilket jag antar du gör?) så att du vet när det kommer upp ett ämne som dom har gemensamt och kanske till och med styra in dom på ämnen som dom har gemensamt. Om hon gillar djur så kan man fråga om han har djur, om han svarar ja en hund så är det lätt för kusinen att fråga vidare om den hunden, annars säger du 'min kusin har också hund' så blir hon lättare involverad i samtalet. Så tänk igenom innan lite intressen som din kusin har så du har några ämnen att dra upp.
Medarbetare på westernridning.ifokus