Relationer iFokus

Relationer

Etikettkänslor
Läst 34080 ggr
[Norrbysa]
43

Hur slutar man vara kär?

Alltså om man gillar någon och känslorna inte är besvarade…

Och man vill sluta vara kär i denna någon…

Så att man kan försöka vara vänner istället…

Hur gör man då?

[carlsbergs]
4

Om du har frågat personen om den har samma känslor till dig som du har till den,och svaret då är nej från personen.

Tyvärr finns det inte så mycket att göra då om den sagt nej.

blyger1
11

Jag har svårt att "bara" vara vän med någon jag är kär i. För mig är det bäst att då bryta kontakten helt. Åtminstone för ett tag.

Sara
8

# 0 Det kan man inte, tyvärr. Bara tiden läker ut sådana känslor och ju mer tid man tillbringar med den man är olyckligt kär i, ju längre tid tar det innan det går över.

Sara

Karmatarerskanise
2

Som övriga sagt kan man inte bara sluta tycka om någon, tyvärr.

[carlsbergs]
6

Det är inte alls omöjligt för vissa människor som kan gå på ett djupt medvetande och känna bort känslan för någon.Det är fullt möljligt.

Karmatarerskanise
1

# Du tror på det, inte jag.

[carlsbergs]
4

Jag vet,jag tror inte.

Karmatarerskanise
3

Okey.

Fridaaaa
0

Tror inte det finns något sätt att direkt sluta vara kär.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Otario
1

#9 Jag har klarat det. Var kär i en kille som gick en årskurs över mig för ett par år sedan och fick sedan reda på att känslorna inte alls var besvarade. Blev rätt besviken och kände mig lite nere, men eftersom jag inte ens kände killen (bara trånat efter honom på avstånd) så fortsatte jag livet som vanligt och slutade tillslut att tänka på honom på det sättet (han blev istället ett litet hat-objekt, haha!). Började söka efter andra intressanta killar och hittade en som fick mig att glömma den första totalt. Tänk vad ett litet "Hej :)<3"-sms kan göra egentligen! haha, ska inte dra in på den historien nu!

/ Emma

Fridaaaa
1

#10 Jag tror inte man kan vara kär i en person som man inte känner, tror det är med förälskelse än kärlek, men det är var jag tycker/tror Glad

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Karmatarerskanise
2

#10 Fast att ha känslor för någon man inte känner är långt ifrån samma sak som att ha känslor för någon man känner. Tycker jag.

Om jag är kär i en främling är det klart att det går över mycket lättare än om det är någon man känner och träffar.

Otario
2

#11 o #12  Jo, det har ni ju i för sig rätt i.. Men jag var som besatt av killen! Kanske inte var riktig kärlek direkt, men någon liknande känsla fanns allt där.

/ Emma

[halli]
3

Hur fan ska man bära sig åt ifall man har känslor för sin pojkväns kompis? Som dessutom också har en flickvän… blir lite svårt att undvika honom också eftersom dom umgås rätt ofta Rynkar på näsan

Karmatarerskanise
1

#14 Vad känner du för din pojkvän?

[halli]
2

Jag älskar honom jättemycket såklart, men enligt honom så har jag blivit mindre "gosig" o sådär, o jag vet inte, det kanske är att jag drar mig undan undermedvetet eller nåt.. men jag vill liksom inte göra slut med honom för detRynkar på näsan

[carlsbergs]
1

#0 Tror inte att jag gav så bra svar egentligen #1det är svårt att ge andra bra svar, och det var nog inget svar på din fråga heller när jag läser om.Men hoppas att det blir bra för dig så småningom när du vet hur du ska göra.För det vet man många gånger plötsligt bara en dag vad som blir bäst.

pyromanen
1

Var olyckligt kär i en kille för (räkna räkna ) 24 år sedan. Jättekär men det var inte ömsesidigt. Umgickes ändå en del i samma kompisgäng och hade rätt kul, samma våglängd på något vis. Har inte träffat honom på (räkna räkna) 20 år, men för ett par år sedan la han till mig på facebook och det känns extra kul när just han komenterar nåt jag skrivit…  antar att det inte nödvändigtvis någonsin går helt över Glad.

Karmatarerskanise
2

#18 Precis, en del människor kommer alltid få det att kittla till lite :)

[Mairah]
1

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

# 18 Precis! Detta du beskriver känner jag också mycket väl igen  Flört

Gur4m1
1

Jag skulle undvika perosnen i fråga tills jag kommit tillrätta med mina egna känslor. Att försöka vara vän med någon jag är kär i, skulle bara resultera i att jag söker halmstrån som visar att h*n har känslor för mig + jag skulle bara bli sårad och ledsen när h*n berättar om sina kärleksäventyr ;)

förälskelse är kemi, mer än något annat- det är därför det går över förr eller senare.. Ibland kan man i efterhand undra vad "f*n" som hände, vad man tänkte på, då perosnen plötsligt inte alls är speciellt attraktiv- medan andra gånger är kärleken - evig-  ;) omhöljt av ett rosa skimmer just för att man aldrig fick leva ut den.

Kan hjälpa att prata med personen, men min egen erfarnehet är att så länge man har känslor- så bör man undvika för du sårar bara dig själv. När du kan vara en bra vän, utan att bli sårad och ledsen när h*n träffar andra och du inte längre hoppas att få bli h*ns flickvän/pojkvän- då är ni redo att bli vänner ;)

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Cazzos
1

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Kommunikation is the key.

[Emma--]
1

#18 Vore intressant att höra hur många som har en sån person som alltid kommer få det att kittla till lite. :)
Tror i alla fall det är ganska vanligt att för vissa så dör aldrig känslorna ut helt.

Sara
1

# 23 Jag har en sån person. Det är 13 år sen nu men när jag ser honom så hoppar hjärtat fortfarande över ett slag och man funderar över vad som kunnat bli.

Men jag är inte kär i honom längre och är inte intresserad av att träffa honom. Så det är nog just det där "Vad kunde ha blivit." som känns. Vi hade en väldigt massa energi mellan oss men av olika anledningar så blev det aldrig nått.

Sara

[Norrbysa]
1

Åh va många fina svar. Tack. :-) Jag trivs så bra i hans sällskap och vi har så kul ihop. Jag vill så gärna vara hans vän och hoppas på att jag snart orkar kontakta honom. Just nu ligger jag lite lågt. Vill inte slänga mig in i någons annans famn heller bara för att komma över honom. Ska försöka tänka bort det hela. Känns som om det kan fungera faktisk. Fler tips på tankesätt är guld!

Gur4m1
0

Jag brukar bara fokusera på nnat helt enkelt- eller fokusera på sånt jag inte gillar hos personen.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

KungArthur
1

Det går att komma över en kille (eller i alla fall tränga undan känslorna) Jag var eller är fortfarande kär i en kille som jag ser mer än en gång i veckan. Men jag försöker bara tränga undan allt och tänka på annat. Han vet att jag tycker om honom och reagerade konstigt i nåra månader men sen beteede han sig normalt igen. Så det var alltså inte jag som var konstig efteråt.Jag tror också att man kan vara kompis med den man älskar. Kanske inte bästa kompis men kompis i alla fall utan bråk och umgås normalt.