Relationer iFokus

Relationer

Etikettkriser
Läst 2521 ggr
Swars
0

DATING-HJÄLP!

Jag är i stort behov av tips på olika "dejter" man kan göra med en kille man träffar. Har ingen möjlighet till att vara hemma så är det någon som har lite bättre förslag?

Hjääääälp!!!!!!

Mona22
0

beror ju helt på vilket intresse ni har . första dejten kan man ju ta lite allmän. kanske bowling eller en fika bara för att lära känna varandra bättre. sedan middag eller så.

Bara förslag.

Swars
0

Vi har träffats två gånger och jag skulle säga att vi definitivt är oerhört intresserade av varandra. Kan väl tillägga att vi är 17 och 18 så det kanske känns lite knasigt med middag.. Men tack för tipset! :)

Mona22
0

en fika och hitta på något roligt. kanske bara ta en promenad och prata?

pyromanen
0

Åka o bada vid nån fin sjö? (nåt såntdär ställe där det inte är andra?)

Swars
0

#4: Det var ett riktigt bra förslag! Tack! :)

Gur4m1
0

Picknick i en park. Gärna där andra fmailjer och människor är  om det är första dejten :) Du kan ta med färsk frukt och bär och gott bröd och kanske öl/cider (om ni har åldern inne) ;) Man kan ju också välja nån mer privat plats om man är på det humöret.

Ingen tung, kladdig mat alltså. Kanske vid en strand eller kanal om ni bor i Sthlm tex där ni kan sitta och tala om saker.

Äta ute funkar ju alltid men välj ett intimare ställe där ni sitter avsides eller så, så ni kan prata öppet och naturligt med varandra utan att känna att andra sitter och lyssnar eller stör. Snackar ine då om dyra lyxresturanger utan någon billigare, ysig pub/sylta med dovt ljus.

Om du har häst tex så skulle det vara en bra första eller andra dejt :D

Eller liknande intressen, tex cross, paintball- något där man leker och kan slappna av och ha ett kul minne att prata om i efterhand, tror jag är en bra dejt ^_^ Gärna något som du är kunnig med, eller han- men som är rätt nytt för dig eller honom- eller båda! :D

En annan kul grej är äl att släpa med stackaren på IKEA där ni tillsammans kan planera er första gemensamma lägenhet sedan käka god mat i cafeterian..nej…visstja. Det där är MIN drömdejt :>

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

OttoIsTheShit
0

eller om man bor nära gbg så är liseberg ett tips. hade min första dejt med en kille där och vi hade väldigt roligt :)

You know you're not the way you seem
You're not a puppet on a string
Maybe it's not too late
You could still feel the hand of fate
Just close your eyes and play the game <3

Swars
0

#6: Det där lät ju kanon! Varför inte kombinera era förslag och ha picknick vid ett avlägset ställe vid en sjö och bada efter vi har fikat? :D

Jättesmart det där med hästen, får släpa ut honom till min häst och tvinga upp honom på hästryggen, hahaha! ;)

Swars
0

Ville bara berätta att vi skulle gå en promenad ut till stallet för att pyssla om hästen och så men det slutade med att vi gick en promenad längs elljusspåret i skogen tills vi hittade en gigantisk sten som vi satte oss på och så satt vi där i nästintill två timmar och pratade! Sen gjorde han mig sällskap hem och kvällen avslutades med en kyss!

En perfekt kväll! :D

Gur4m1
0

ÄR han rädd för hästar? ^_^

En kille jag tog med till stallet var så "yes , Im on……Im cowboy!!" Men när vi väl kom dit och en häst som stod kvar i stallet (som han först inte uppfattade) rörde på sig så fick han panik och duckade sedan flög han ut ur stallet som om hästen vore en återuppstånden T-rex eller någonting. Men haft flera lyckade "dejter" där man låtit killar klappa hästar i hagen och provrida lite  ^_^ Många killar gillar ju tanken men av någon anledning har de aldrig testat pga att det är en sådan utpräglad "tjejsport" under de yngre åren :/

Men mysigt att det slutade med en kyss ^_^

*pirrigt*

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Karmatarerskanise
0

#9 Låter helt perfekt :) Gött!