Avsaknad av intimitet
Det här kan bli långt så jag ska försöka korta ner det så gott det går.
Jag och min flickvän har varit tillsammans i 1 år och 3 månader. Hon är den mest fantastiska och fascinerande människan jag någonsin träffat. Hon är olik alla andra jag har dejtat.
Vi har en otrolig förståelse för varandra, vi kommunicerar bra och och har ett speciellt band som jag aldrig tidigare har haft med en annan människa.
Problemet är bara att vi aldrig är intima. Det hade bara gått några månader in i vårat förhållande när hon inte ville vara intim längre. Det började med sex och sedan eskalerade det. Nu får jag inte hålla om henne, knappt ens lägga handen på hennes hand, pussar sker väldigt sällan och ingen passion finns kvar.
Hon älskar mig lika mycket, det vet jag. Jag vet också att hon har en intim svacka (som även jag har haft en gång tidigare, innan vi träffades) och att jag måste härda ut..
Jag vet dock inte hur länge jag orkar.. Jag får vara intim med någon annan om jag vill, vi har inga såna regler i vårat förhållande, men jag har ingen större lust att vara intim med någon annan.. Jag vill känna passion med min flickvän!
Ibland känns det som att jag borde göra slut.. Avsaknaden av intimitet och passion gör mig mer lättretlig i hennes närhet och det gör att vi tjaffsar ofta. Ibland känns det som att vår relation mer liknar en kompisrelation än något annat..
Vad ska jag göra? Finns det något jag kan göra?
I början då jag läste ditt inlägg så kändes det som att min pojkvän skrev det.. haha!
Men jag tycker absolut inte att du ska göra slut med din flickvän för en sådan sak. Som sagt så kommer man ibland in i svackor. Jag själv har alltid älskat att pussas och kramas och vidröra min pojkvän hela tiden, än idag då vi varit tillsammans i snart 15 månader, men det är inte alltid vi är sexuellt intima eller något på det viset.
Jag är säker på att din flickvän "bättrar sig" snart. Kan det vara något som orsakar detta? Har hon börjat med p-piller? Börjat äta dålig mat/mycket skit? Har ni någonting outrett, eller är det kanske något i hennes privatliv som gör att hon tappar suget? Sådana saker kan påverka väldigt mycket i kroppen och sinnet.
Prata med henne och försök reda ut vad som är knas.
I ett förhållande vill man kunna hålla om varandra och känna tryggheten av partnerns armar, och jag kan förstå att det är frustrerande för dig om hon har slutat upp med alla möjliga intima/kroppsliga saker.
Om du försöker reda ut det och ni ändå inte kommer någon vart, då kanske du kan börja fundera på om det verkligen är lönt att fortsätta. Svackor har vi alla mer eller mindre, men att inte ha någon som helst närhet och passion i ett förhållande kan smärta något oerhört.
Men jag tycker absolut inte att du ska ge upp ännu! Du säger att du älskar henne och är säker på att hon älskar dig - det är värt att kämpa för.
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
Att efter 1 år och 3 månader inte ens ha kroppskontakt tycker jag signalerar på att något är fel.
Att man har svackor när det gäller sex är helt naturligt men att tappa kramar, smekningar, en puss osv. känns märkligt.
Kan ni prata om detta? Har du någon susning om vad som ligger bakom?
Annars skulle jag rekommendera att ni tillsammans gick och pratade med någon "parterapeut" eller liknande.
/Maria
Första tanken jag får är dålig självkänsla? Nu vet jag inte om hon har det, så därför frågar jag.
Fast det låter väl i och för sig märkligt att det gått så pass lång tid om det bara skulle vara pga dålig självkänsla. Jag bara spånar lite.
Men om ni nu älskar varandra så borde ni försöka prata om det här. Har du försökt med det?
Visa för henne att du inte alls har bråttom med det där om hon nu inte kan eller vill, men säg också att du verkligen vill försöka förstå varför hon känner sådär. Berätta att du vill hjälpa henne att slippa känna så.
Om du berättar vad detta har för effekt på dig så kan det hända att hon får fel uppfattning, även om du tar det väldigt försiktigt.
Mvh Nathalie

Jag kan bli likadan då ngt är fel i relationen. Jag säger inte att det är ngt fel mellan er, men det är viktigt att ni pratar om det.
prata med henne, låter som att ni inte riktit pratat ut om detta så du med säkerhet vet vad det beror på.
En svacka är en sak och om man inte vill hha sex får man ofta dåligt samvete, känner ksuld inför sin partner och känner press och krav av så enkla saker som kyssar och kramar. Är viktigt att reda ut varför hon har svackan. Har det hänt något? Är hon sjuk? Abort?
Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com
Jag säger också prata!
Min erfarenhet säger mig att någon är fel när man inte ens vill pussa sin partner. Att man är mindre sexuell i perioder är normalt, men inte att dra sig tillbaka helt. Så det är viktigt att prata om det och ta reda på vad som felas.
Kanske mår hon dåligt över något, har hamnat i en depression eller så har något i ert förhållande förändrats.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
vissa e väl assexsuella, eller va de nu kallas också, men antar att det e bara ett fåtal. för det mesta måste väl brist på intimitetsbehov bero på annat, ex. konflikter, jobbiga erfarenheter av sex med andra tidigare, uppväxt med lite fysisk kontakt, (inlärt beteende), påverkan av mediciner eller sjukdom, eller kanske bara negativt tänkande, tankar har nog en stor påverkan på oss. känslor sitter nog mycket i hjärnan.