Är detta normalt?
Hej! Jag har precis dumpat ett as, och jag mår jättebra utan han. Han var min första och värsta pojkvän, jag skriver ner några punkter som jag undrar är normalt hur en kille beter sig. Jag känner att jag har fått en lite "skadad" syn på ex sex.
1. Är det normalt att ens partner blir sur om han inte får sex?
(Även om jag har mens, diarré, migrän eller bara allmänt sjuk.)
Jag har typ aldrig sexlust eftersom jag äter massa mediciner hela tiden och mår skit av biverkningar, kroppen reagerar inte ens på gos. Men jag försökte ändå för hans skull, och när det gör så jävla ont i musen att jag börjar gråta så blev han skitsur. Det är ju fan inte mitt fel!
2. Är det normalt att ens partner går och tittar på porr varje natt, trots att man erbjudit sig att göra andra saker tillsammans?
Jag lät han kolla på porr, men inte när liksom jag finns "tillgänglig" på ett eller annat sätt. Hellre liksom när jag ligger på sjukhus eller är bortrest. Vi bodde ihop.
3. Är det normalt att hota "Skynda dig och bestäm, jag kan inte hålla mig längre." när ens partner precis varit otrogen och man vill ha tid att tänka över om man ska förlåta eller ej?
Ja, det rövhålet så sa. Och jag är så jva arg på mig själv som förlät han, han borde få en rejäl pungspark.
4. Är det normalt att försöka kräva en speciell handling? Ex oralsex? Annars "hota" att gå göra det med ngn annan?
Hans könsorgan luktade skit, jag försökte förklara det med snälla ord och sa att jag är väldigt känslig för dålig lukt och kommer förmodligen att spy. Jag sa åt honom att tvätta sig nogrannare där nere. Och då blev han sur och sa att han SKA FÅ det ngngång av ngn.
Efter jag dumpat han så har jag fått sexlust, när ingen finns tillgänglig .. ehhm! Jag tror jag blev äcklad av alla hans beteende och tvång, så jag tror allt blir bättre med "NÄSTA". Just nu känner jag bara för att leva celibat, men ändå inte … jag vill ha någon! Men det känns som alla är idioter omkring en, och jag har en tendens att bli en bitch varje gång någon gillar mig som jag inte gillar tillbaka. Jag vill att ni skriver om era erfarenheter om pojkvänner, men bara BRA erfarenheter … av snälla killar. Finns det såna?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag tycker det låter fel i det han gjort. Låter inte alls bra, jag får en spontan känsla av att han verkligen inte var mogen för ett förhållande. Det handlar om att ge och ta.
Ja, det finns fina och snälla killar.
Min kille är ett exempel, jag kan inte ha sex på grund av att det gör ont när han försöker komma in men också på grund av att jag inte bli upphetsad. Vi har inte haft sex på ett par månader och han väntar snällt och försöker inte skynda på något.
Han är min första pojkvän och jag kan inte ha fått en bättre start i relationslivet! =)
Min killkompis är också ett ljus, han har bara haft en flickvän och ett KK men jag vet att han inte är ute efter sex och han kan vänta. En fin kille även det! =)
Tyvärr finns det många idioter både hos tjeje och killar, men bland de finns även de underbara guldkornen.
Man måste bara vaska lite! 
-.::Mvh Evve::.- Medarbetare på Kanin.Ifokus
----------------------------------------------------
Hoppas på det bästa, var beredd på det värsta!
----------------------------------------------------
www.evveesbjornsson.blogg.se <--- Min blogg
Var glad att du slipper honom!
Bra gjort att dumpa fanskapet, i alla ovanstående exempel är det han som gör fel, inte du.
Sara

Det låter som att du har en ganska bra syn på sex ändå, med tanke på att du ställer alla dessa frågor!
Svaret är såklart nej, han och hans beteende var inte normalt.
Blev långt inlägg men jag hade så mycket att säga om ditt idiotex ;D
1. Ja det är "vanligt förekommande" och något som man inte ska acceptera. Man står på sig helt enkelt! Eller gör slut om killen inte slutar bete sig så! :/ Att ha sex mot sin vilja är ett övergrepp på sig själv, anser jag och många andra. Varken du eller han har rätten att KRÄVA sex från varandra, sex är något man har tillsammans. Din kille var som du sa, ett as, förmodligen inte riktigt mogen för ett förhållande.
2. Ja, det är normalt att män tittar på porr, däremot varje natt vet jag inte, det lär ju variera. JA väljer själv att se på onani och sex som två olika saker. Alltså ingget du ska belasta dig själv med, såvida din kille inte slutade ha sex med dig och enbart ägnade sig åt porr/onani :/ Som sagt, onani är en sak, sex en annan. Porr tillhör kategorin "fantasier och onani" ;I
3.Hm, nej..alltås ditt ex är ett omoget svin, kort och gott. Det är säkert "förekommande" men inte Acceptabelt på något sätt, hajjaru? ^_^. När en kille säger så, så menar han en sak; skynda dig, jag är oförmögen att ta på mig nsvaret för otroheten,samt om du säger nej till att ta tillbaka mig- om du är snabb- så kanske jag hinner få ihop det med någon annan, tex tjejen jag var otrogen med, eller nån annan brud jag har liggandes i garderoben. Typ. Det är ett fullkomligt normalt beteende…på en skitstövel!
4. Det förekommer också men tillhör kategorin "Skithögar i vårt förlutna….never look back again" osv. Behöver du ens fråga? :D Omogna idioter kräver sexuella handlingar på det sättet för att, tyvärr, de inte älskar dig, utan för att du enbart är någon de har makt över. Var hittade du den här idioten?
Tejejen, luktar killens manick skit så säger man "NEJ, gå för helvete å tvätta den eller sug på den själv!!". En rätt fin regel när det kommer till sex är: Kan han inte göra det på sig själv så kan han absolut inte förvänta det sig av mig…end of story.
Du har haft otur men se det positiva i det: Nu slipper du honom och nu känner du igen ett rötägg på mils avstånd! Reducera aldrig mer dig själv till att behöva stå ut med ett sådant svin igen- men tyng inte heller ditt framtida kärleksliv med rädslan att denna man på något sätt är en mall för alla andra män- för det är han inte.
Var singel, red ut vad DU behöver- efter en sådan kille behöver du nog stärka dig själv lite, tror du inte? Så du kan ge den där pungsparken om någon försöker göra samma sak mot dig igen?
Är du kåt är risken bara stor att du tar någon, någon som blir fel. Fixa en älskare men var singel, ett halvår eller så. Nöj dig inte med en relation förens du verkligen är KÄR, inte kåt, attraherad eller så- utan verkligen kär, för att killen är snäll,omtänksam, hänsynsfull och för att han respekterar dig.
Min kille är underbar, han är omtänksam och låtsas iallafall med stor framgång att lyssna på alla mina problem. Han har alltid funnits där för mig- när jag inte ville ha sex pga en grej under en rätt lång period. När jag säger nej är det inget tjaffs, gnäll eller tjat, någonsin. Nej är nej. Han har aldrig någonsin erbjudit mig att suga hans smutsiga, slänsoststinkande dase- han skulle hellre kasta sig själv på en spetsad påle, för han är inte uppfostrad av idioter. Sen är han så jävla snygg, tycker ju jag ;)))
En sådan kille finns för dig med där ute, men tro mig, det är värt att ge sig den tiden att hitta honom och är man upptagen med en idiot eller nån "halvdan" typ så kommer du aldrig att hitta honom :S så Singla lugnt!
Gällande ditt ex- fira att du slipper aset and never look back!
Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com
Tack för alla svar!
Anledningen att jag behövde höra från andra var eftersom han försökte manipulera mig .. "Man måste ställa upp för den andra". Ja visst, men inte kanske 24/7 och gå med på allting. Då kan han skaffa en knulldocka! :)
#5 dejtar liknande psykopat :P (för ja, de msåte fan vara det, manipulativa och noll empati för den de påstår sig älska). Bra att du är ute ur relationen- Det ärsta med sådana där relationer är att trots att de är så STÖRDRA och kräver helt sinnessjuka saker- så börjar man tvivla på sig själv. Det är sådana där män som blir en hustrumisshandlare till slut -_-
Ja … fast jag har slagit honom många gånger … men han har förtjänat det varenda gång och fått varningar 100 gånger innan han fått smällar.
Du, jag har också varit "psycho" på mitt sepe - ex. Det är ju grejen- de drar fram ens sämsta sidor, trycker ned en och sedan säer de "du är ju int emycket bättre, VEM FAN vill ha dig" "du är ju störd". Men det är ju för att man blir kuvad och behandlad utan respekt- det är naturligt att "slå ifrån" då, hur svag man än är så gör man alltid revolt någon gång. Men man får tusenfalt igen.
Nu uppmuntrar jag inte att man slår på sin partner, är inte okej när tjejer gör det heller. Men är det självförsvar så ser jag inte problemet faktiskt.
Vr bara glad och njut av att du gjort slut och tyck bara synd om alla hans framtida tjejer- om han någonsin får någon.
Haha ja jag har aldrig slagit någon så mycket i hela mitt liv och jag hatar att slå folk, har slått min syster men det är ju en annan grej hehe!
Har en liten klump i magen då idioten kanske ska komma hit och hämta lite skräp och lämna en grej som han råkade få med sig. För han är sån som börjar grina och "ångrar" allting och jag börjar grina så fort ngn annan gör det, så jag vet inte om jag ska försöka vara trevlig eller bara vara skitelak direkt när jag ser han!
Ställ sakerna nu framför din dörr så när han kommer ås skyfflar du bara ut dem på bron/trapphhuset å så får han snäll överlämna din sak :)
"råkade få med sig" - jo men elleruhr -_-
Problemet med manipulerande idioter är att de alltid försöker ha övertaget och gör vad som helst för att behålla det. Du dumpade honom, så ge honom ingen chans att ens försöka tjata sig till något :P
#10 Hahah jag tror faktiskt inte det var meningen att ta mitt icakort, men det det vore typiskt han ändå om han "råkade" glömma ta ut den ur plånboken.
Han är rädd för min pappa och mina systrars pojkvänner, så om han börjar gnälla så kan jag låtsas ropa på dem ifrån huset så sticker han nog! :D
"ställa upp för den andra" ???!
Om det är en kärleksrelation vi pratar på då ingår ömsesidig respekt och en vilja och önska att ha det skönt tillsammans. Om han försökt pressa dig eller tvinga dig göra saker du tycker är otrevligt då är det inte kärlek! Han gör dig ju illa då!
#12 Ja, han påstod att han alltid ställde upp för mig och är bered på ställa upp för vad som helst som jag ber om. (Sex då. Men eftersom jag inte var så intresserad av det så "får" jag ju inget så varför ska jag ge nåt jag inte vill? Den jäveln kunde inte ens massera mig istället.)