Aktiviteter med sitt ex
Nu är det tyvärr så att det nyligen har tagit slut med pojkvännen, men vi är fortfarande vänner. Vi vill ses, men vet inte riktigt vad vi ska göra. Jag älskar honom ännu och när vi är ensamma blir känslorna lätt överväldigande varför det skulle vara bra att göra saker bland folk så här i början, picknick och att titta på film känns inte som så bra alternativ just nu. :/ Någon som har några idéer?
Det kommer kvitta vad ni gör. Känslorna finns där i vilket fall som.
Så mitt råd är att vara ifrån varandra ett tag innan ni börjar umgås, annars kommer ni aldrig komma ur "spåren".
Det är klart att känslorna finns där hursom, men vi har träffats och det är bara när vi är ensamma som gråten och ledsamheten kommer fram. När vi är bland andra så är det lättare att hålla fokus på det som sker runtomkring istället för att gå in i sig själv. Och vi vill verkligen ses för att kunna bygga upp vänskapen på nytt.
#2 Förstår det, men jag tror inte på att bygga upp en vänskap samtidigt som man fortfarande har den andra sortens känslor för varandra. Känslorna kommer vara ivägen. Vet detta själv eftersom jag försökte mig på vänskap för tidigt efter ett break up.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag håller helt med Hera. Om ni kan ses och har trevligt när ni ses så verkar det inte vara något problem med vänskapen. Varför vill du strö salt i dina sår? Eller när du ett hopp att han ska ändra sig?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Håller också med Hera. Ska ni inte bli ihop igen så träffa inte honom! Jag har gjort det misstaget och det tar en evighet innan du kommer över honom! Radera honom helt, för din egen skull.
Vi är bästa vänner och kommer förhoppnngsvis och förmodligen förbli det, han har förändrat mitt liv till vad jag aldrig trodde var möjligt, att radera honom skulle aldrig aldrig nånsin gå. Vare sig vi blir tillsammans igen eller inte så kommer han alltid att ha en särskild plats i mitt hjärta.
Vänta tills känslorna försvinner, annars kanske man råkar göra saker ihop man ångrar sen
Om du fortf har känslor så borde ni ta en paus tills du är "okej" med det- dvs inte längre älskar honom- för osm vän så kommer du tt få höra om hans nya flirtar, tjejer osv och det kommer att såra dig.
Jag är 100% för att umgås och vara vän med sitt ex, men man måste verkligen bli VÄNNEr då och kunna gå bort från att man är ex- vilket är i princip omöjligt så länge man har känslor för den andre.
Men saker man gör med ex är samma saker man normalt gör med sina vänner- går å fikar, snackar om saker, festar, bio, film osv :P Så kan du inte det just nu för du år dåligt- hint, hint..då är du/ni inte reod för den biten ännu!
Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com
#8 Precis, håller med i allt.