Facebook eller inte?
Satt och tänkte på ett avsnitt av Tyra Banks pratshow jag såg förut.. Det var ett par som hade varit tillsammans ett tag men på killens Facebook stod det att han var singel. Så nu är min fråga till er; tycker ni att det är viktigt med vad som står på Facebook? Måste det stå "Är i ett förhållande med….." eller att man "har ett förhållande" eller måste man ens ha någon status på vad man är? Samt hur skulle du reagera om det stod på din partners sida att han var singel fastän ni är tillsammans? :)
Om den jag var tillsammans med hade facebook så skulle jag vilja att han hade "I ett förhållande" som status. Annars skulle det kännas som om han inte ville att andra ska veta. Och om han inte skulle vilja ändra från singel till I ett förhållande så skulle jag börja undra varför. Skäms han? Vill han inte ha ett förhållande? osv osv.
Skulle han inte ändra så skulle jag bli sur, om han inte gav en giltig förklaring. Är man tillsammans, tycker om varandra och trivs så varför skulle man inte kunna ändra status liksom? Mja så ligger det till för mig, jag skulle bli fundersam annars :P

Jo med tanke på att vi bor tsm och är förlovade med varandra så hade jag blivit sur om han hade "singel" på sin fb
Nu är jag ju äldre men på min FB sida står inget om att jag är i ett förhållande med…
De vänner jag har känner ju mig/oss
/Maria
Handlar lite om privatliv för en del, eller att man är emot det. Menar oftast har man ju bara människor som faktiskt känner en på sidan så alla vet ju om man är gift eller liknande.
Tycker Facebook fått för stor makt om tjejer och killar gör slut för att den andra partnern inte lägger till en som flickvän/hustru osv (man kan ju alltid be dem snällt- de kanske inte tänkt på det!!). Att inte lägga till sin partner är okej tycker jag, däremot är det inte okej att stå som singel- om man inte har en väldigt god anledning att man vill stå så- tex att man ännu inte berättat för sin föräldrar om sin tjej osv- och har dem på listan osv. Man får ju tänka så- vill man att första presentationen som flickvän för ens svröföräldrar och hans kompisar- ska vara via fejjan? Nä…
Jag står som "tillsammans med" min sambo, men vi väntade lääääänge innan vi lade till våran relation på facebooks status- långt efter att vi träffat våra föräldrar, vänner och så. Däremot stod vi inte som singlar när vi blivit tillsammans och det väckte såklarttt frågor i leden då vi inte skrev ut VEM vi var ihop med. Lite privatliv vill man ju ha rent så, men senare då alla ändå vet finns det ju ingen vits att inte skriva ut det- men heller ingen vits ATT skriva ut det :> Egentligen- alla vet ju.
Men singel…nej, skulle inte gilla att min kille står som singel såvida han inte kommer med en jääääkligt bra anledning till det. Har man däremot nyss blivit tillsammans, tex dejtat en vecka, en månad eller kankse bara två månader så ser jag inte varför man ska basunera ut att man är ihop för det är ändå fortfarande bara i startgroparna. Men man borde absolut inte stå som singlar :S Sänder ju fel signaler till de som eventuellt är intresserade :P Även om jag själv aldrig sett fejjan som ett raggarställe så är de ju så för många.
Viktiga är att behålla perspektivet och inte krsa ett förhållande som i vörigt känns bra- pga statusen på en internetsida.
Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com
Tycker det är ok om partnern har absolut igen status alls (såvida han alltid haft så) eller så den status han faktiskt har.
Jag skulle nog bli väldigt förbannad om maken hade som status att han var singel :P

Min pojkvän är listad som singel. Jag vet att det är för att han är lat :) Visst, jag skulle tycka att det var en fin gest om han ändrade sin status, men å andra sidan är vi inte ens vänner på facebook så det spelar ingen roll.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#6 Lat? Orkar han gå in och kolla sin fb så orkar han väl ändra sin status? Det tar några sekunder..
Men så länge det är ok för dig så är det ju lugnt.. ;)
Om jag hade haft en pojkvän så hade jag inte tyckt att det var ok att det hade stått singel på hans status..
Att basunera ut att han är "singel" känns väl lite fel tycker jag, men att inte ha någon status alls bryr mig inte. Det betyder ju bara att man inte skyltar med sin status.
Vi har båda lämnat relationsfältet blankt då vi hade ett så pass stormigt förhållande i början att det liksom inte var lönt att sätta "i ett förhållande med…", och sen har det bara blivit så att det fått vara så i fortsättningen också. Vi vet ju om att vi är tillsammans, och våra vänner med. Övriga bekanta kan säkert luska ut det genom våra bilder också om de prompt måste veta huruvida någon av oss är singel eller inte.
Skulle aldrig acceptera att det står "singel" när han inte är det. Då är ju något fel.
Men har man ingen relationsstatus alls så gör det mig inget, även om jag föredrar att man vill visa att man har ett förhållande och med vem :)
Om han loggar in varje dag och är aktiv så kan han lika väl ändra sin relationsstatus, skulle ju kännas väldigt skumt annars.
Men om det exempel är ngn som blivit påtvingad att ha fb och aldrig loggar in så skulle jag inte göra en stor deal av det

För mig är det viktigt. Det är ett tecken på att man står för vem man är tillsammans med och att man vill visa alla det.
Min man och jag har varit gifta i 1½ år och efter vårat första uppbrott så satte han sig som singel (även jag). När vi sen valde att fortsätta som gifta så ville han inte ändra tillbaka till gift. Jag undrade varför och kände det som att han skämdes för mig och inte ville visa sina vänner hur det faktiskt låg till.
Hade jag vetat att hans vänner visste att han fortfarande var gift hade jag kanske inte reagerat så mycket på det. Men dem visste inte och det fick mig verkligen att känna att jag inte var viktig.
Men efter ännu ett uppbrott som fick honom att inse vad han faktiskt hade så har vi nu statusen som gifta och han fick en del samtal från folk som inte visste att han var gift.. Kändes inte så kul men samtidigt är det skönt att han visar det nu.

#7 Tja, han orkar knappt kolla sin facebook :) Sådan har han alltid varit och jag tycker inte att det är konstigt.
#9 Nej, något är inte nödvändigtvis fel. Ens förhållande handlar inte om ett ord på nätet… Det behöver inte betyda ett dugg.

Jag har inget och killen har att han är i ett komplicerat förhållande med sin inneboende. Ingen av oss skulle nog gilla om den andre hade singel.
#12 om du mått ådligt av det, så hade det varit något fel- men VAD som är felet kan man tvista om. Jag tycker det är fel att man lägger så stor vikt på en communitysajt….
En annan sak om killen är känd för att ragga på tjejer på nätet. :> men då är det ju det som är problemet och det försvinner knappast av att man inte står som singel.
För de flesta verkar detta var viktigt som en bekräftelse på relationen. "att stå för våran relation-- dvs att såt för att han valt mig". Går också att diskutera :>
ansiktsboken…… hm.. sajten där världens befolkning skriver ner allt om sina liv. Allt om sig själva,, bilder på sig själv och sin familj. Dagens status. Dagens ord,, Familjens medlemmar, vänner mfl. Boken där en del skriver sånt som är sekretess… som kastas ut i världen.. puffa hit och puffa dit.. låtsas att du har en gård och skörda NU- nä, det gick åt skogen…. ett akvarium.. folk går upp en halvtimme tidigare för att hinna skörda och ta hand om f-b.. innan de går till jobbet trots att de börjar jobba kl 7. En del loggar in i smyg på jobbet, från skolan. många loggar in och skriver status på krogen… Inte en sida är fri på nätet utan att man måste "gilla" på f-b.
är vi ärliga då?? Ungdomarna är de då inte. många skriver in sina kompisar som sina föräldrar, barn och syskon. Är f-b en dejtingsajt? skicka Kramar, hjärtan, änglar mm…. f-b tar aldrig slut..
Å livet går vidare med eller utan f-b…
jag har inte inte förstått f-b..eller så har f-b inte förstått mig.

#14 Ja, om jag hade mått dåligt av det så hade det varit mig det var fel på - inte honom :) Då hade jag varit osäker i mig själv och inte litat på honom, men så är det inte.
Men ibland är det ju andras handlingar som gör att man blir osäker ^_^ Alla är inte lik starka som du är, tydligen :) Och just i det där fallet skulle jag faktiskt undra; Varför vägrar du sätta "inte singel" :) Om det är en kille som är ativ i övrigt på fejjan alltså. Han ska ha en orsak mer än "jag ids int".
Är man i ett förhållande ska det ju inte stå att man är singel tycker jag, hellre ingenting alls då:P
Jag hade "I ett förhållande" när vi blev i ett förhållande (och "Singel" nu när jag blev det:( ) och efter mycket om och men fick jag även ha hans namn där. Han ville inte först men ville sen göra det för mig, även om han själv hade sin relationsstatus dold för alla- något som inte gjorde mig något.
Däremot ville han inte bli vän med mig på facebook förrän efter vi hade varit tillsammans i över ett halvår, det störde mig enormt!
Privatliv ^_^ Både gentmot sina vänner och gentmot dig :) En del håller väldigt hårt på det!
Jag och min kille satte "I ett förhållande med…" första dagen. Det var för att vi redan hade känt varandra ganska länge och hade redan varit kära i varandra ett tag så det kändes inte direkt som en engångsgrej. Men egentligen är det väl inte så viktigt… Bar han inte sätter singel. Men jag tycker att det är kul att kunna se hans namn där uppe.
jag skulle inte vilja att min kille (om jag hade någon) stod som singel. det behöver inte stå att han är tillsammans med just mig, men att han har ett förhållande iaf :)

Det krävdes lite övertalning innan pojkvännen gick med på att ändra från singel till i ett förhållande på fejjan.
Han är väldigt privat av sig, men förstod till slut att det var viktigt för mig.
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.
Har man ändå facebook kan det väl lika gärna stå att man är tillsammans, vill man inte det tycker jag inte det ska stå någon status alls. Om det stod singel skulle jag bli sur, för då verkar det som att han inte vill att andra ska veta om oss eller också att han letar kontakt med fler tjejer.

Jag hade blivit ledsen om han skrev att han var singel. Därempt är det inte nödvändigt att set står "Är i ett förhållande", utan det behöver väl inte stå nåt alls isåfall!
"på min tid" var det statusen på "Lunarstorm" som man bråkade om ;))
Jag är sambo, varit tsm i 3 år, och vi har inget ifyllt alls.
Anledningen till det är att om det tar slut, så kommer alla kommentarer och helt plötsligt vet alla vad som har hänt.
Kan vara en aning jobbigt om man separerades på helt fel sätt.
Skulle inte ha ngt emot om det stod singel på hans status (om han nu inte kunde ha blankt), eftersom vi bor tillsammans o ser varandra varje dag. Jag litar på honom fullt ut. Statusen har ingen betydelse enligt mig.
// Fawo (;
Jag tyckte faktiskt att det var skönt att få kommentarer när jag ändrade från gift till singel. Då vet alla (typ!) på en gång och man behöver inte berätta det till höger och vänster!
Jag fick otroligt mycket stöd och peppning på fejjan. Både från vänner och såna jag inte känner. Det har helt klart hjälpt mig genom processen (så långt jag har kommit hittills…)
.
Jag tycker det skulle kännas konstigt och skumt varför det står "singel" när man faktiskt är i ett förhållande… min kille har inte facebook men jag har "i ett förhållande" på min status.
Jag skulle tänka lite som #1, håller även med #8, #9 - hellre blank status än att det står "singel". Sen tycker jag inte man måste skylta med vem det är heller, räcker med att det står att man är i ett förhållande. I början kan man ju alltid vänta ett tag om förhållandet är lite osäkert och stormigt, lite onödigt och jobbigt med folk som "jämt"/allt för ofta ska pendla mellan "i ett förhållande med…" / "singel" / i ett förhållande med (igen) & "singel" (igen).
Sen behöver man inte ändra statusen till ex. "komplicerat" eller sådant, det tycker jag är för privat och alla ska inte behöva veta sådant.
Jag tycker inte det gör något om man inte har relationsstatus uppdaterad. Men om jag börjar träffa någon och vi blir tillsammans och jag ser att han efter en tid fortfarande har statusen "singel" så skulle jag kommentera att han borde ändra. Skulle han inte vilja ändra så skulle jag bli fundersam. Men om han väljer att ta bort sin relationsstatus helt så den inte syns så är det helt okej, men såklart skulle jag helst se att det stod "i ett förhållande med…".
Jag själv är rätt seg med att ändra sådant, och jag kan dessutom känna att jag inte direkt vill visa alla jag känner när jag träffat en ny kille. Det är mitt privatliv och jag är nog för osäker på det där med relation för att våga ändra status till "i ett förhållande med…" under den första tiden, så jag väljer nog heldre att göra relationsstatusen osynlig tills man varit ihop ett tag och ser att det håller.
Medarbetare på westernridning.ifokus
Jag skulle också tycka att det var konstigt om min pojkvän nu hade haft en Facebook, varit aktiv på den och det stod att han var singel, på samma sätt som jag skulle tycka att det var jäkligt konstigt om han gick runt och sa till folk att han var singel (det är väl ungefär samma sak). Det handlar inte om osäkerhet, det verkar bara knäppt i min värld att ljuga om något sådant.