Säger man såhär?
Jag har precis haft ett tjafs med min pojkvän. Vi har varit ihop i ungefär 4 månader och vi bråkar ungefär en gång i veckan.
Varje gång gråter jag och är helt förtvivlad.
Nu bråkade vi om en sak och han sa helt plötsligt "du är cp".
Säger man så till någon man älskar?
Jag försöker att behärska mig, bete mig vuxet och inte säga såna elaka saker.
Jag är 19, han 28. Ändå är det HAN som slänger ur sig sånahär barnsliga påhopp när vi bråkar som det han sa alldeles nyss "du är cp".
Gör man såhär? Är det ett acceptabelt beteende?
Om någon vill veta vad vi bråkade om kan jag dra det i korta drag: Vi skulle träffas idag, han ville ses igår men det var försent så vi bestämde vi skulle ses idag istället vid lunchtid. Klockan slog 16.00 och han hade inte hört av sig ännu, jag hade ringt säkert 40 gånger och var orolig som bara den (han är efterlyst så jag trodde han blivit tagen av polisen).
Jag letade upp hans närmaste's nr för att höra med dom om dom hört nåt. Precis då ringer han och har förklaringen att han sovit fram tills nu. TROTS att han somnade redan vid 23.00 igår utan att säga godnatt elr något som han brukar göra.
Jag blev upprörd och frågade varför han inte hört av sig, han förklarade att han hade sett mina sms mitt i natten när han vaknade men sket i att svara för han trodde jag sov.
Han sa att han kunde komma till mig senare istället. Och vad gör han? Jo, han ställer in det också för han ska träffa sina polare istället (flera st vid olika tillfällen).
Där brast det för mig och jag sa att jag var besviken på honom och så förklarade jag varför.. då kom det "Du är cp".
Överreagerar jag eller var det ett okej beteende av honom?
Hjälp!

"han är efterlyst så jag trodde han blivit tagen av polisen"
det låter som du har problem, och mer än att han kallar dig CP
#1 Hur menar du nu? "Jag som har problem"? Du får gärna förklara lite tydligare för jag förstår inte riktigt

Är inte han en dela av det liv du lever och han tycks mycket strul och problem och då har du det också problem alltså.
#3 Okej.. fast nu var min fråga om detta är ett acceptabelt beteende av honom eller inte.. 

#4 självklart inte, lite mer vuxen borde han ju vara och det var inte så vuxet att missa massa tider ni hade bokat ihop heller du har rätt att bli ledsen och orolig.
Jag tycker verkligen att hans beteende är barnsligt och helt oacceptabelt! Jag skulle aldrig acceptera att min pojkvän kallar min cp!! INTE ok :/
Jag tror att du kan hitta en snällare kille ärligt talat….
Tycker inte nån av er beter sig accepterat.
För det första är du ihop med en kriminell som dessutom inte verkar repsektera dig- ändå förväntar du dig en massa saker från honom och blir esviken, ledsen och bråkar med honom för att han kallar dig för cp?
Bråk en gång i veckan..eller mer- är det hållbart, ser du en framtid med det? Tänk att det ska vara sådär stormigt i resten av ditt liv och du är så ung nu- blir du inte trött av den tanken?
Det är inte okej att kalla dig för cp, å andra sidan skulle jag bli skitgrinig om nån började skicka sms å skit till mig mitt i natten- bett polare dra åt HELVET för mindre :P
Dålig stil att inte höra av sig under dagen- men å andra sidan, är grabben säkert under stress om han dessutom är efterlyst- så han sov, å du börjar bråka då han berättar det. Klart han hellre drar till polarna… Sånt folk gör när de fattar att mer tjaffs/ett bråk väntar när man ses.
Ja du är 19 och han är 28, men åldern på pappret säger sällan mycket om ens mognad. Varför undrar du om det är acceptabelt det vet du väl att det inte är? Och berättar man såhär om sin relation får man räkna med att få höra åsikterna om den- så jag hoppas att du inte tog illa upp för att jag säger vad jag tycker att det låter som.
För det är i all välmening! Det är tungt att läsa när en person beskriver en jobbig relation och innerst inne själv vet att det inte kommer att funka. för nej, "kärlek" överlever inte allt.
Jag skulle acceptera läget och glömma bort honom. Lixom du borde inse att du förtjänar bättre än det där.
Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com
#7 Det är väl klart jag "börjar bråka" (snarare REAGERAR?) när han bryter löfte efter löfte om att vi ska ses. Vem som helst skulle reagerat på en sådan sak.. tror jag!
Och kriminell? Nja, det han gjorde var för 2 år sedan, dom dömde honom nu. Så han är inte kriminell, utan snarare före detta.
Tycker inte att man ska bråka en gång i veckan när man bara varit tillsammans i 4 månader! Då ska man vara nykär och allt ska vara frid och fröjd…
#8 absolut! men som #9 säger så är ni bara 4 månader inne i relationen och redan har ni så stora problem- problem jag skulle oroa mig för om de dök upp efter år tillsammans. Skulle jag behöva stå ut med sådant beteende efter bara några månader så skulle jag fetdumpa honom.
Men är han efterlyst eller inte??? ÄR hn efterlyst så är han kriminell eftersom han håller sig undan? Eller missförstod jag bara det du skrev? Vilket som verkar han vara en riktig strulpelle och vissa tjejer verkar ju gilla det. Om du GILLAR att bråka å behöva tjaffsa å "reagera" på en massa skit hela tiden så kör på..
Själv vill jag kunna fokusera på livet i övrit och de "bra" känslorna. för mig är en partner någon som ska vara ett stöd, en källa till glädje och gemenskap, ett skönt samliv osv. såklrt även dåiga saker händer men du fattar grejen. Men jag vet folk som bråkar enormt, hela tiden, och hållit ihop i flera år- men i efterhand har de oftast tagit slut och de ångrar att det inte hände förr än senare.
Jag skulle gå medans jag kan- innan ni blir förlovade, flyttar ihop, blir involverade med varandra ekonomiskt och kanske även får barn ihop. för du lär sitta en dag och känna att "kärleken" inte räcker för att gneomlida detta med honom. ja, såvid inte bråkandet "turns you on" big time förståss.
Klart du ska reagera men är du tillsammans med honom är det lite som att reagera på att en ko bajsar på ditt tält då du tältar i en kohage. Han beter sig så, du kan inte förändra honom- du kommer alltså att få bråka med honom till världens ände.
Men jag kan nog tala för de flesta normalt fungerande människor: Nej, man kallar inte sin älskade för CP, in fact ser jag själv inte att det är okej att kalla NÅGON för cp. Sjukt omoget och insnöat.

#8 man måste ta sitt straff om man begår brott och det tar tid innan en dom träder i kraft och två år är ingen lång tid.
Att göma sig är inte rätt, vilket straff är det han gömer sig för (tid/pengar)
Håller med dig!! Det är liksom en hjärnskada….inte ok att kalla sin flickvän för hjärnskadad heller……….

Ja herregud, förlåt att jag mästrar, men med den åldersskilnaden, hans kriminalitet (ja han är kriminell om han är efterlyst) bråk redan, din känslighet och hans omogenhet med personangrepp, det här är inte en relation du vill ha resten av ditt liv. Jag skulle inte det iaf. Gur4m1 har sagt det som bör sägas bra, spring därifrån.
#10 Det gör så fruktansvärt, fruktansvärt ont när jag förstår att du har rätt. Tårarna rinner i floder och jag håller emot så mycket att det känns som huvudet ska sprängas.
Vi har ju våra glädjestunder tillsammans, varje gång vi ses är jag i himlen, jag är den lyckligaste människan på jorden. Allt är verkligen perfekt, sexlivet t.ex som jag aldrig varit nöjd med tidigare, är himmelskt med honom, jag har aldrig haft det bättre med någon annan. Det är därför jag stannat, för jag tror inte jag kommer få uppleva samma sak med någon annan.
Allt är perfekt förutom domdär småtjafsen över telefon.
Jag är inte tillräckligt stark att lämna förhållandet. Och jag förstår att det bara misshandlar mig mer. Jag misshandlar mig själv genom att stanna.
Men jag kan inte, jag kan verkligen inte. Jag är inte tillräckligt stark.
Jag har smsat honom nu, sagt att vi inte kan ha det såhär längre. Att han får vara den som gör slut.
Men du, det finns miljarder killar i världen! Självklart kommer du träffa en lika bra och ÄNNU BÄTTRE!! Du förtjänar bättre!!
Du borde gå stolt ur den här relationen och tänka på vad du har lärt dig att du vill ha och vad du inte vill ha. Ställ krav på framtida partners, finns många som är bra i sängen ;)
Skickar en styrkekram!

Han kommer nog inte göra slut men du kan låta honom var den som driver eller inte driver att ni träffas ett tag så kan du se hur mycket han vill träffa dig.
#15 Allting kan väl inte vara så perfekt om han är efterlyst.???
Nu var ju inte detta huvudfrågan men jag ser det som ett ganska stort problem.
Tveksamt om det inte t,om hamnar under "skyddande av brottsling" för din del.
Ursäkta om jag hamnade utanför den egentliga frågan men för din skull så är ju detta ganska allvarligt.
/Maria
#19 Jag har kollat upp detdär skyddande av brottsling och eftersom han redan är dömd och bara har dragit ut med själva tiden för att ställa sig, så ska det vara okej för min del.
Han skulle ställa in sig självmant när sommaren var över sa han, och det är i princip nu.
Han ville inte missa sommaren (han blev kallad till början av juli).
Det blir tydligen en annan sak om polisen inte tagit in honom och åklagaren dömt honom ännu.
Och jo, allt var perfekt, förutom tjafsen över telefon. Vi bråkade aldrig irl (på riktigt) bara över telefon som tjafset startade
Alltså- jag har haft en kille som verbalt och fysiskt misshandlade mig- men ändå lät jag osm dig: "Men jag älskar honom så- han är så snäll, vi har det så bra när vi HAR det bra…"
Men övriga tiden då? Nu reducerar du era "bråk i veckan" till "såtjaffs över telefon" :) Bråkar ni eller bråkar ni inte.
Bra stunder, bra sex- gör inte en bra relation. En bra relatin är 99% bra stunder och 1% där man knske har kriser, eller problem man måste lösa tillsammans. Hur ska man orka leva livet om man ska oroa sig över att det ständigt ska ta slut, energin går till bråk osv.
Sen som #14 påpekade- du är känslig (inget fel på det men det är sån du är som person- head on) och då är denna man vekrligen inte rätt för dig :/ Det ser man ju bara i hans sätt att hantera detta-
Din tårar, dina skrik, din ilska- kommer inte att förändra honom. Endast när han själv vill det. Precis som att du inte heller ska behöva stå ut med ett sånthär barnsligt beteende. Kan du se en framtid med honom, att ni har barn tillsammans, ett hus eller lägenhet?
Det finns ALLTID någon bättre där ute och rädslan för ensamheten är aldrig någon orsak att stanna med någon som inte behandlar en "rätt".
Mitt störda ex övertygade mig om att ingen man skulle någonsin stå ut med någon som mig- idag har jag en underbar pojkvän och vi har varit ihop i flera år. Om jaginte lagt undan min rädsla för den nära framtiden och gjort slut med mitt ex- så skulle jag aldrig ha träffat denna underbara man- flera år senare.
Det är så livet fungerar. Vill du ha kärlek så kommer du att finna det men då måste man också släppa "kärlek" som är fel.

Du är 19 år! Tror du inte att sex blir bättre när man är äldre och vet vad man håller på med? Att stanna ett tag för bra sex kanske är en anledning när man är äldre och vet mer, men när man är 19… nej. Det är en dålig anledning att stanna.
#21 Om vi bråkar en gång i veckan, 1 av 7 dagar, så är det forfarande 6 dagar fyllda med kärlek och lycka..
Jag blir så tom, jag har inte ens något vettigt att svara med.. för det du säger är så rätt. Så sant.
Jag vill också ge alla som lagt tid på att svara mig ett STORT tack!
Massa kärlek till er.
LEdsen att du är ledsen, men det är ju självklart att du blir det, du har mycket att fundera över.
För att sätta det i perspektiv:
6 dar i veckan av lycka där du normalt ska ha 7, det blir 52 dagar med bråk om året- av 365 dagar. Det blir i grova drag ca 14% (1/8 del av er tid) där er energi går till att bråka. Bråk är något som tynger en relation såvida ni inte kommer fram tills aker som faktiskt inebär förändringar i er relation. Tyvärr känner jag/tror jag- att bråken är återkommande om liknande saker. Det är därför ni bråkar så ofta.
För du är käsnlig och han är "blase" och har säkert lätt för att skita i saker. Ni är möjligen helt enkelt allt för olika. Sen som 19åring skulle jag vara lite rädd att engagera mig i en som är nästn 10 år äldre men beter sig som en 15åring? Skulle du dejta en 15åring?
Som någon annan redan sagt- en äldre, mer erfaren kille är oftast en bättre älskare (min egen erfarenhet). Du kan hitta en 20+åring som faktiskt lever upp till sin ålder, sitt ord och till att förtjäna dig som flickvän, okej!
Sköt om dig! och lycka till!

#25 1 dag i veckan = 1/7 :P hihi sorry
"grova drag" ;))) Men ja, det hade kanske varit enklast så bara :>> Det är iallafall jävligt stor del av ens liv :S

Han är en brottling så länge han inte har sutit av sitt brott och förändrat sitt sätt att vara/tänka.
Nu väljer han eget datum på sitt straff bara för att få ha en skön sommar, det käns som en väldigt egoistisk man och som också kostar pengar då polisen får lägga kraft på att leta efter honom.

Jag har blivit psykiskt misshandlad av min nuvarande sambo under flera år. Vet att det inte är värt det, så innan det gått för långt för dig, lämna honom för du är värd så mycket mer än vad han är värd dig.

Verkar vara en hemskt omogen kille du har. Jag tycker du ska fundera på om det verkligen är värt att lägga tid på en sådan människa. Ni bråkar en gång i veckan. Det är inte särskilt uppmuntrande för dig. Du kan hitta en bättre och inte minst är du värd en bättre!
Är han värd din tid ? Han är mycket äldre än dig och borde bete sig moget.
Lite OT.
Blir så sur att folk går runt och säger CP till andra. Det är en sjukdom och man väljer inte att bli CP 
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus
Stort tack återigen för er tid ni lagt på att svara mig. Tusen tack! Värmer enormt.
Känner mig fruktansvärt tom idag, som om jag precis klivit upp ur ett koma tillstånd, eller ett tillstånd när jag legat på marken och blivit misshandlad. Skum känsla jag aldrig haft förut.
Men det var för att era ord fick mig att inse vilket liv jag lever.. och att jag inte kan ha det såhär.
Bra att du insett ditt eget bästa! Vet att det är grymt svårt att göra slut med något man älskar eftersom man sårar sig själv så mycket, men ibland är det det bästa!!
Ta all styrka och gör slut, precis som du säger själv, du kan inte ha det såhär…
Håller med de flesta andra i tråden.
Han är kriminell, kallar dig för saker vilket är respektlöst både mot dig och mot de som lever med hjärnskada, han väljer att vara efterlyst för att få en fin sommar, han struntar i när ni bestämt att ses, ni bråkar ofta trots att det bara gått fyra månader. Självklart är hans beteende inte acceptabelt, men det svaret vet du innerst inne själv. Är det verkligen värt att lägga tid på honom?
Det finns tusentals andra killar som kommer behandla dig bättre, så dina anledningar som att sexet är bra eller att du är för svag för att orka göra slut håller inte. Bra och ännu bättre sex kan du få med andra killar och att göra slut är väl jobbigt, men om detta fortsätter några år till så kommer du vara nedtryckt så långt i skorna att du inte vet hur du ska ta dig loss.
#31 Jag är glad att du insett att förändring måste ske på ett eller annat sätt. Du klarar det vad du än väljer. Gör du slut så kommer du återhämta dig, stannar du måste du kräva förändring, annars kommer det inte att fungera och frågan är isf om han är beredd att ändra sitt beteende såpass mycket?
Att tro att en sådan man, som är 28 ska ändra sig är som att be om månen. Hade väl arit annorlunda om han varit en stackars, ung pojkvasker osm ännu inte var torr bakom öronen.
Lycka till TS!
Ja, precis. Därför är det kanske ingen större idé att hoppas på det.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag och min pojkvän kallar aldrig varandra för sådana saker hur arga, ledsna eller besvikna vi än blir, vi bråkar inte ofta heller. Inte acceptabelt alls tycker jag! Och jag skulle reagera likadant, tycker inte du överreagarede eftersom ni faktiskt hade planerat och bestämt för att träffas, att bara ställa in träffen för att träffa andra är aldrig okej!
Sen håller jag med #9. Jag och min kille hade inte vårat första "bråk" eller ens småtjaffs för än efter ett halv år.
Idag tog det slut. Han gjorde det tillslut efter ett bråk.
Vi bråkade återigen och han sa massa fula grejer till mig (jag har förvisso gjort fel som svarade när en kille ringde mig, som jag var kompis med för länge sen o som jag inte pratat med på länge, när jag lovade pojkvännen att radera alla såna kontakter)
Han sa att jag var sjuk i huvudet och "inte för att vara taskig, men du behöver terapi hjälp"
Ja, jag behöver nog det efter att ha spenderat 4 månader i ett ohälsosamt förhållande.
För jag har mått ruskigt dåligt med honom emellanåt och det börjar kännas ordentligt nu.
Det konstiga är att jag inte gråter längre. Som om tårarna tagit slut.
Kanske har dom det också, jag har gråtit så mycket så nu är jag bara tom.
Det känns knappt längre.
Jag kanske inte fattar vad som har hänt.. gråten, paniken och förtvivlan uppenbarar sig nog först framåt kvällen.
Jag har ingen aning om hur jag ska tackla detta.

#38 grattis, första dagen på resten va ditt (fria) liv 
#39 Tack, fast jag ser det inte riktigt så. Kanske kommer sen..
Lite ot: nån som vet hur tusan man tar bort sin msn?! Han börjar spionera på mina kontakter nu o får för sig en massa, jag är rädd att han ska börja bråka ännu mer och behöver ta bort hela kontot för att slippa. Hjälp!

#40 Byt lösen eller spärra kontot. Man kan inte ta bort det.
Qui dormit, non peccat
"(jag har förvisso gjort fel som svarade när en kille ringde mig, som jag var kompis med för länge sen o som jag inte pratat med på länge, när jag lovade pojkvännen att radera alla såna kontakter)"
- Nej du har inte gjort fel, eller jo- du lovade något du inte höll- men han krävde till att börja med något helt sjukt från dig :) Dina vänner ska väl inte han kontrollera- nej du har det bra utan det där kräket.
Du låter som en tjej som blivit misshandlad eller var på väg in i ett sådant förhållande. Du tar på dig hans fel och dessutom tar du åt dig när han säger att DU är den som är störd! :)
Lycka till och ge dig jsälv tid och hoppa inte på första bästa love-train som psserar ditt hus. Blocka ditt ex på fejjan å msn och SVARA inte när han ringer eller skriver till dig- bjäffsa inte emot, LÅT honom inte bråka med dig. Ingen kan bråka mot "the wall".
Så fick jag göra med mitt "miffo-ex" som också kallade mig för störd :P Det var ju aldrig han det var fel på. Han gjorde också slut (men jag ångrar att det inte varit jag osm var stark nog att göra det-) men sne vvar han den som svassade efter mig i ett halvår- sa elaka saker om mig, anklagade mig för saker- Sådana män ska man hålla långt bort från sig och enda sättet att sätta en fot i munnen på dem så de blir tysta är att aldrig ge dem chansen att tilltala dig!! Skriver/ringer han- ignorera, klicka bort, bemöda dig inte ens att läsa vad han har att säga.
#42 Detdär var också en svår fråga, för dom killkompisarna jag hade, hade jag lärt känna via nätet (jag har varit väldigt deprimerad i mina yngre år och har därför förlorat alla mina vänner, lärde känna nya via nätet när jag sen mådde bättre)
Och han tyckte inte det var normalt att jag hade killkompisar från nätet (han påstod att dom bara hade kontakt med mig för att ha sex med mig). Enligt honom kan man bara vara kompisar om man lärt känna dom på andra sätt än nätet.
Och han har väl en liten poäng i det egentligen.
Men det ursäktar inte att han kallar mig för sjuk i huvudet.
Jag ska göra allt jag kan. Men att klicka bort samtal o ignorera honom kommer bli FRUKTANSVÄRT svårt.
Vi får se om jag klarar det.

#43 Man kan visst ha webvänner, jag har flera vänner via internet. Så ditt ex har fel.
Det kommer vara svårt i början, men det blir lättare att bryta kontakten helt på en gång än att hålla på och vela. Så för din egen skull, skaffa ryggrad och stå på dig, annars kommer han trampa på dig.
Qui dormit, non peccat

#43 idiotiskt att du inte får ha webbvänner! är han så orolig och inte litar på dig så var det lika bra att ni inte är tillsammmans längre.Du kommer må mycket bättre utan honom även om det kanske känns jobbigt i början.
Du är värd mycket bättre.
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus
Måste ävl erkänna att jag också ogillar om min pojkvän börjar ha massa tjejer på nätet- men berr på VILKET sätt. Har du dem som vänner- så är de ju just vänner- men sitter de och överöser dig med komplimanger och "förslag" och vill se bilder på dig hela tiden så är det ju knske inte bara vänskap de är ute efter- men det är ju fortfarande ditt val.
"Jag ska göra allt jag kan. Men att klicka bort samtal o ignorera honom kommer bli FRUKTANSVÄRT svårt."
Klart det är. Att det är svårt är inget tecken på att det är fel :) Det är alltid svårt att bryta upp ett fröhållande, även de dåliga och destruktiva. För att i LÄNGDENgöra det snabbast och enklast för dig är att bryta ALL kontakt. Det finns inte en enda anledning till att fortsätta ha kontakt med honom. kortsiktigt är det ju kanske skönare att svara, att bråka lite, tjaffsa å vara ett litet offer när du svarar och idioten är elak mot dig- igen. Men det drar bara ut på läkeprocessen och det faktum att HAN måste komma över dig också :) Och lämna dig ifred.
"umgås" du med dina nätvänner och hell, du kanske tillochmed kan träffa kärleken där- en som int ebehandlar dig som en idiot.
Lycka till.

Skönt att det är slut. Men nu måste du se till att det fortsätter vara det. Radera honom ur ditt liv och låt honom inte komma in igen. Lycka till!
Hur går det för dig?
Känner igen mig så mycket, TS! Jag hade en liknande pojkvän, psykisk misshandel är vad det är. Två år var jag i det förhållandet och nu tittar jag tillbaka på det och skrattar lite. För visst var det bra ibland, och allt det hårda blir till läxor sen.
#40, 41
Själv har jag avslutat konton använda till MSN. Har gjort detta genom att vara inloggad på mailen:
Alternativ / Fler alternativ… / Kontoinformation (lösenord, alias, tidszon) / Avsluta kontot / …