Svider efter sex
Jag har märkt att det har börjat svida efter sex på mig. Det svider aldrig när vi har kondom, men nu har det alltså börjat svida. Det gör jätteont. Jag vill verkligen inte använda kondom igen, samtidigt vill jag ju inte ha ont efter sex… Kan det bero på att han kommer inuti? Eller finns det andra sätt att få det att inte svida?

Olika bakteriekulturer hos olika personer får en att reagera olika. Kissa och tvätta dig direkt efter han kommit i dig så borde det bli bättre.
Det gör jag men det svider ändå. =( Kanske slutar det svida om han kommer utanför eller nåt?

Ja förmodligen. Varför inte testa och se? Jag hade ett distansförhållande och varje gång vi sågs och hade sex fick jag problem som höll i sig nästan tills nästa gång vi sågs. Gynekologen kom bara fram till att jag var allergisk mot honom ;)
Sen kan det ju svida extra om du inte är ordentligt våt och spricker lite när ni har sex…
Våt är jag nog tillräckligt. =) Ja så tror jag att det är. Eftersom att det aldrig händer med kondom. Då slipper man ju dessutom krånglet med att gå ut och tvätta sig och sen gå tillbaka, då är det ju bara att torka bort. Ska testa det!
Testa att han inte kommer i dig.

Gör så :) det tar tid att vänja sig vid en annan persons bakterier.
precis som alla andra säger + sen kan man fått en infektion (måste inte vara urnvägsinfektion) som inte riktigt får läka ut. Om det svider även efter kondom så kan lösningne vara så enkelt att du ska sluta raka dig i underlivet (om du nu gör det) eller sluta tvätta dig mellan benen med två osv. Ju äldre man blir desto känsligare blir slemhuden, kan även ha att göra med hormoner som svänger som gör att man ibland är känsligare för micro-skador jsut före mensen eller efter.
Små, må skador som gör att det svider när man kissar, elelr "bränner " mellan benen när man sitter osv. Typ förslitningsskador som beror på att huden är irriterad pga någon anledning. En del behöer tid att vänja sig men man kan även vara allergisk.
Jag hade länge problem med sveda efter sex, jag testade svampmedel, testade för infektioner, unerlivskrämer, speciella tvålar, kost, övervägde att börja äta östrogen när det pågått i över ett år - (är 30 år) men lösningen för mig var att sluta raka mig :P Har _inga_ problem alls nu när hyveln fått ligga. Det viktiga är också att låta det läka ut innan man har sex, annars blir det bara en ond cirkel.
Så man får testa sig fram.
Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com
Med risk för att låta efterbliven nu har jag en teori. När man har sex tänjs ju slidan ut, och det blir som små små sår som man inte syns. Sen blir det väl lite som att strö salt i sår när man får sperma i slidan, eller? Det svider.
#8 Det beror oftast inte på att man tänjs ut, utan helt enkelt på friktionen. Men de flesta får små sår efter samlag, och det kan svida av spärman precis som du skriver.
#8 du har ju själv också salt men ja- det blir "microskador" som svider. Kan ännas nsätan som vid urinvägsinfektion- men det är det alltså inte. Det är pga bakterier när man varit med någon annan- både oralt eller med samlag (handlar inte bara om spermier alltså) så får du andra, främmande bakterier utifrån som normalt inte ska vara i slidan som kan irritera/förvärra de små, små såren- men såren i sig svider ju också. Tävttar man sig för noggrant/ofta eller tex rakar sig eller tex har hormonproblem- så försvagas din slemhinna och du får lättare dessa små- små skador.
Normalt att få så ibland, det har nästan alla tjejer jag någonsin pratat med haft- men när man har det nästan hela tiden, eller efter varje gång så ska man nog se över vad man kan göra. Att alltid kissa efter sex är en början, att kanske skippa tamponger, använda luftiga bommullstrosor eller sova naken osv. Ungefär som när man har svamp eller urinvägsinfektion- det kan linda besvären. Men viktigast- att låta det läka ^_^ Ha inte sex då det är irriterat, det kan förvärras och märta + sex blir = Man tar slutligen avstånd från sex eller utvecklar värre symptom.
Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com
TS; exakt var är det som det svider? (sorry om du skrivit det redan)
Är det vid urinröret eller i slidöppningen eller kanske till och med innuti dig?
Det känns som om det är inuti faktiskt, inte så mycket vid själva slidöppningen, där är det bara lite ömt.
#12 Då tror jag på småsår eller kanske fel PH balans.
Vad kan man göra åt det?
Ja, antingen då testa att han inte kommer i dig, och/eller köpa PH återställande medel på apoteket. Tror det är så tuber som man för in och sprutar in innehållet. Även glidmedel kan vara till hjälp om det nu handlar om småsår.
Blir du inte av med besvären bör du nog kolla upp det.
Okej, tack =) Eftersom att det aldrig känns så med kondom så tänkte jag att det måste ha med utlösningen eller nåt att göra.
#16 Då är det ganska troligt ja att det har med spärman att göra.

#17 OT, men din stavning på sperma får mig att fnissa! Låter som något mina vänner har hittat på! "jooo du vet den där spääärman, den är farlig den"
Men jag håller med övriga, friktionen vid sex kan skapa småsår, och sperman kan svida. Du är ju själv salt vilket oxå kan svida plus att ph-balansen ändras och han har andra bakterier än vad du är van vid. Hörde av en kompis att hon fick upprepade urinvägsinfektioner så fort hon hade sex med sin kille utan kondom. Med kondom var det inga problem. Så man kan nog vara känsligare i underlivet än vad man tror.
Qui dormit, non peccat
#18 Men oj! Jag vet ju faktiskt hur det stavas! Fattar inte varför jag skrivit det på det viset :P
#18 Betyder det att kroppen tids nog vänjer sig vid hans bakterier…?
#20 Det kan den göra, men det händer inte alltid, tyvärr.

Receptfria medel för att återställa ph-balansen är inget som funkar på lång sikt (gäller även ellen-tamponger). Har själv haft mycket problem med klåda så jag kontaktade gynekolog. Undvik trosskydd, enbart bomullstrosor, lufta så ofta man kan (naken), använd inte tvål i underlivet (enbart vatten).
Skynda långsamt så går det fortare.
Hm, för mig kliar det inte. Det bara svider i nån timme efter sexet, sen är det över.

Om det inte är ihållande skulle jag gissa på små sprickor. När jag fått problem har had kliat i evigheter.
Ah okej! Då ska jag och min pojkvän helt enkelt vara försiktigare i framtiden! Tack för alla svar!