Relationer iFokus

Relationer

Etikettkänslor
Läst 9214 ggr
Pärlsocker
0

Hjälp.. Hur känner han?

Jag vet inte var jag ska vända mig så jag prövar här..

Jag håller på att dejta en kille, 5 gånger har vi träffats och minst 3 timmar per gång.. Saken är den att jag har nu blivit kär i honom, det kände jag förra gången.. Men han är otroligt blyg och är inte den som säger komplimanger osv, om ni förstår.. Sist hade vi sex för första gången oxå, det var otroligt romantiskt.. Nu funderar jag över om han är kär i mig, om vi är tillsammans? Hur ska jag fråga honom? När/hur ska jag ta upp ämnet? Jag frågade honom igår - " Hur känns det här med mig? " .. Han svarade " - Det känns jättebra!! " . Hur ska man tolka det? Jag låter kanske konstig men det var så många år sedan jag dejtade och var tillsammans med någon så jag känner mig lite vilsen.. Har till och med googlat på " Tecken på att han är kär " osv.. Kan säga några saker han börjat göra nu när vi träffas..

* Om vi sitter i soffan och ser tv/film så lägger han alltid armen om mig och smeker/pillar på min arm undertiden.

* Han kysser mig ömmt, smeker gärna min kind eller håller om mig i ansiktet medans han kysser mig.

* Han smeker mitt hår och kysser mig på sidan av halsen/nacken och tar min hand även om vi bara tittar på tvn.

* Vi pussas alltid hejdå.

* Han frågar mycket och verkar intresserad av vad jag säger.

* Han blir alltid blyg och får svårt med ögonkontakt om jag säger något smickarande till honom.

Jaaa.. Det är några av sakerna.. Idag eller i morgon ska vi träffas igen.. Vad tror ni, är han kär? Är vi tillsammans? På gång?

Hoppas på tips och råd..

Tack på förhand och kram på er.

ChristineL
0

Finns ju ingen annan än han själv som kan svara på det ;) Det bästa är ju att fråga rakt ut vad han vill få ut av att umgås med dig, men jag tycker att han låter intresserad :)

Gur4m1
0

Du beskriver honom som blyg etc- men ni har träffats flera gånger, haft sex, han svarar att det känns jättebra vad är det du ebhöver hjälp att tolka?

Prata med varandra. Säg rakt ut vad du tycker och tänker- är dags nu. :) Dvs att du måste bli lite sårbar också- Kanske ta första steget om han nu är sådär blyg av sig.

Säg att du gillar honom och att du fått uppfattningn att han är på samma sida som dig i boken- fråga rakt ut om ni är tillsammans nu, att du gärna vill det.

Blyga killr får man dra saker ur ibland :) Men du måste kunna lita på det han säger. Han säger att det känns jättebra…:)

Han låter KÄR, förälskad osv, precis som du- men man måste börja kommunicera och sluta att enbart "tolka" varandra någon gång  för att "vara steget före" :) Annars är det upplagt för missförstånd. Det är inte meningen att man ska ha sex med någon som man är kär i och sedan googla på nätet för att få svar på om personen är kär- antingen klarar du av att tolka det själv (medvetet eller undermedvetet på plats) - eller så måste du börja kommunicera dina tankar och känslor med samtal med honom- och få tillbaka och kunna lita på det ^_^ Jag har samma problem att "tolka det uppenbara". Är ju läskigt att lita på det, även om det är så tydligt ibland. Ibland måste man helt enkelt få höra det- med ord.

- Ja, vi är tillsammans

- JA, jag tycker om dig… osv

Jobbigt till en början, man blir sårbar när man inte vet vad den andre är ute efter. Men om han är blyg av sig så är han nog bara glad att du tar det steget och reder ut sakerna mellan er. Att klargöra- Att nu är vi tillsammans tycker jag! Dags att sätta *inne i relation på facebook* etc ;) eller vad nu det inebär för er.

Låter iallafall jättemysigt och han låter i mina öron som kär eller väligt intresserad av dig! Om han är ute på marknaden och söker någon så verkar du ha fångar hans intresse. absolut. Kan bara önska er lycka till! ^_^

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

pyromanen
0

Varför behöver du veta et mer säkert?

Ingår det inte så tidigt med en ny att man faktiskt är lite ute på "gungande grund" ?

Tycker du ska nöja dig med att han säger att det käns jättebra och vill träffas igen. Om du känner för det så ses fler gångar…  och se hur det utvecklar sig?

Sarah
0

slappna av, låt tiden utvisa, sluta tolka och kommunicera istället. :)

Niini
0

När maken o jag hade träffats ett tag så frågade han helt enkelt "är det officiellt vi nu?" (Ni kan ju gissa svaret Flört)

Pärlsocker
0

Åhh tack för svaren hittils, ska träffa honom idag igen och det bara pirrar!! Skrattande

Pärlsocker
0

#5 - Jag kan nog gissa svaret Flört

Gur4m1
0

Lycka till ^^_^Njuuuut!! :D

[swiss]
0

Det låter absolut lovande :D Känns det ändå osäkert, så fråga om han gillar dig lika mycket som du gillar honom. Förklara hur du känner så kanske han också börjar berätta om han nu är lite blyg och fortsätt med komplimanger :) Lycka till

Pärlsocker
0

Åh tack igen för alla svar, det känns så mycket bättre!! :)

Igår var jag hos honom igen.. Vi såg film och han höll om mig undertiden, sen höll vi handen, pussades och hamnade i säng. Efter det så låg han bara och höll om mig hela tiden, pussade mig och smekte mitt hår.. Sen satt vi oss i soffan och myste igen framför nästa film. När jag kom hem så tänkte jag att det enda sättet att fråga honom hur han känner var att sms:a, för jag vågade verkligen inte när jag var där. Hjärtat dubbelslog så mycket och jag blev alldeles skakis och febrig över att bara titta på honom KyssSkäms Men i sms:et skrev jag " - Jag var på väg att fråga en sak ikväll, men jag vågade inte.. Men jag måste veta, hur känner du? Är vi vänner eller är vi tillsammans nu? , eller bara på gång…? " . Det tog en stund innan jag fick svar ( han brukar vara supersnabb annars ) , men i sms:et skrev han " - Jag såg att du tänkte på något :) Ärligt talat så vet jag inte. Jag är inte så bra på sånt här.. Dock vet jag att det känns bra!! :) Pussss!! " …

Hur menade han då? Har han inte haft förhållanden förut? Han är 26 så något borde han väl ha haft? Han säger t.o.m att han saknar mig och längtar efter mig när vi inte träffas..

malinmagnusson
0

Allt du berättar som ni gör tillsammans tyder på att ni är som vilket nyförälskat par somhelst.

Sen tycker jag väl att det är lite kryptiskt att svara "Ärligt talat så vet jag inte.." på frågan om ni är tillsammans. Vad är det han inte vet? Vet han inte om han är kär i dig eller om han bara råkar hamna i säng med dig ändå?

Fråga honom öga mot öga om du är hans flickvän. Min nuvarande pojkvän frågade jag den frågan på vår andra date då vi kysstes första gången

Gur4m1
0

haha :D Sluta oroa dig!! Känslor är något osm växer fram. Känslor är det man känner just nu :) Just nu är en tid där ni verkar älvdigt "kära" och han verkr bry sig om dig, vilja vara nära dig osv. Njust av det. Att det dröjde tid är för att du av någon anlending lägger över detta på honom :D

Säg att du VILL att ni är tillsammans, fokusera på vad DU känner och vad du vill- så får han säga vad han känner och vad han vill. Även om han är 26 kan han ha vart med många- men vara ovan att identifiera sina känslor, att inleda en relation, att få sina känslor bemötta? Att vara kär? :) Det är minst lika svårt för honom som det är för dig, tänkt på det :) Och du är den som vill veta- då borde du även ge honom dina tankar om saken.

Kärlek kräver mod, men även tålamod :) Ha inte för brottom, njut och gör det där som i nu gör som får er att må så bra. Ni har dejtat i några veckor- finns ingen brådska att sätta ert förhållande i ett fack så länge ni båda tydligt vill umgås och tycker om varandra.

Min pojkvän jag är med nu var likadan- blyg, oerfaren när det kom till relationer med kärlek. Vi kom bra överrens men jag var den somv ar tvungen att ta upp det- Vad gör vi? Är vi exclusiva? :)

Med samtal och förståelse och huhu mycket stort mod från min sida (jag var så kär och så RÄDD!!! att bli nekad, att gå för långt, att skrämma bort! att förstöra det i hade just nu- men jag ville ha mer) så samtalde vi om saken, lättsamt. Hans syn på känslor, kärlek, hans känslor runt det som hände mellan oss och jag tog det lugnt. Vissa människor har svårt att uttrycka sig, ännu svårare att känna dessa starka känslor och våga erkänna dem. Lixoma tt ge plats för dem. Så ge honom tid, var tjejen han blev kär i och njut. Det växer fram hos honom han verkar bara behöva tid att förstå själv.

Jag tror absolut att han är kär i dig. Så chilla. :) Skadar nog inte att du är tydlig med vad duv ill dock. Att du tycker om honom och att du söker en seriös relation som ska vara.

Gur4m1
0

"Ärligt talat så vet jag inte.." Låter some tt sätt att skydda sig för han är osäker på vad hon vill/tycker. Ibland får tjejen acceptera att ta tag i ratten och börja styra skutan.

Gur4m1
0

"Jag är inte så bra på sånt här.. Dock vet jag att det känns bra!! :) Pussss!!"

Han är förmodligne inte bra på att vara den i kommando :P Den som tar tag i saken och säger "Nu är vi tillsammans, jag tycke rom dig jättejättemycket!!". Det sista han säger är att han tycker att ni har det bra som ni har just nu- vilket är bra. Han säger på ett kryptiskt sätt att han kanske är påväg dit, tilla tt bli KÄR i dig, sådärkär så man vill ingå en relation.

Prata med honom, öga för öga- var ärlig. Säg att du är nervös. Han är minst lika nervös och rädd som du är- om han är kär i dig. :D Lovar.

Om hans känslor är desamma komemr han bara bli lättad att du tar upp det. Men bli inte heller förstörd om han tycker att det går för snabbt. Då får du tagga ner och acceptera det :) Folk blir kära på olika sätt.

Sarah
0

Istället för att fråga är det väl bättre att säga att du vill vara hans flickvän :)

Pärlsocker
0

Åhh… Nu är jag där igen, nu funderar jag igen..

Ikväll frågade jag honom " - Om någon frågar om du är singel, vad säger du då? " . Han svarade " - Det var en som frågade i Lördags, men jag sa nej. " … Hmm, han vet alltså inte vad vi är än, men han säger till någon att han inte är singel..? Jag blir galen på det här, haha..

Gur4m1
0

Du ställer en massa luriga frågor och lägger över allt på honom ^_^ Han svarade väl bra, som du vill? Om någon frågade honom om han var singel men han sa nej- dvs hhan ser sig inte som tillgänglig- för han är "på gång" med dig. Det är väl bara bra???

Är inget att bli galen på. Han verkar vara en som inte vill stressa iväg och sätta namn på det ni har före han vet säkert.Det är fint tycker jag. Sen sätter du hela tiden över på honom att vara den som definierar er reltion. Säg att du tycker att det känns bra med honom, det ni har. Säg att du tycker att det känns som att ni är ett par och att det är bra. eller något åt det hållet- Ge honom lite tillbaka :D

Du grillar honom sedan blir du frustrerad för att han inte vet mer än dig ;))

Lycka till! du verkar ha en bra kille där så skynda långsamt!

Karmatarerskanise
0

#16 Förstår inte riktigt nu? Vad det inte det du vill han ska svara? Att han inte längre är singel?

Fråga en direkt fråga istället. Detta leder ju ingevart ;)

Salladshataren
0

Eller skicka en förfrågan på facebook om att ni har ett förhållande tillsammans, och se vad han svarar? Flört

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

Gur4m1
0

haha :> Facebookförfrågan innan man pratat om det :> Iofs vore det vekrligen att trycka upp det i ansiktet på honom- men rätt tydligt vad du vill då iallafall :) Men jag tror att man ska prata om det lite innan. Folk är så rädda för dem de gillar. Vad är man rädd för- att om man visar känslor, bra känslor så kommer man att bli nekad? :) Han gillar ju dig, uppenbarligen så sluta försöka lura och luska fram "var vi står". Fråga rakt ut, eller ännu bättre- säg rakt ut var DU anser att ni står. Att du anser att ni börjar likna ett par osv. Att du kns e honom som pojkvän, att du är kär i honom osv. Så får han sköta sitt- säga att han är kär, när han är redo :) Han är uppenbart förälskad i dig utifrån hans beteende och handingar så vila lugnt i den vetskapen.

hus-musen
0

#16 Ja förstår inte problemet, varför säger du inte bara att du gärna vill vara tillsammans med honom? Han har ju gett uppenbara vinkar att nej han är inte singel och ja han tycker väldigt mycket om dig.

Du kan ju inte lägga över allt på honom, utan du måste själv ta stegetFlört

Qui dormit, non peccat

Salladshataren
0

#20 Min nuvarande gjorde så, men som du sa så hade jag och han pratat lite om det innan Flört Men jag var lite halvseriös med mitt inlägg, haha!

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

line84
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Han blir kanske lite skrämd, tycker att det går för fort eller så tycker han att du ställer konstiga frågor.. :) Ta det lite lugnt, njut!! Sen kan du fråga om ett tag igen. Eller om du avvaktar lite så tar han kanske upp det snart! Känns kanske lite konstigt för dig att vara den som tar upp detta varje gång. Ha is i magen så ska du se att det ordnar sig! :)