Relationer iFokus

Relationer

Etikettsex
Läst 2539 ggr
Zolah
2011-09-13 19:03
0

Lite rädd

Jag ska skaffa mig en stav i morgon, och jag lider av en jobbig nålfobi. eller snarare fobi för saker som skär i min hud ( har jag kommit fram till )

Vet inte hur jag ska kunna lugna mig själv, vill gärna ha den här och vet att det är den bästa lösningen för mig. Dåligt närminne och piller är ju som dumt, och jag tror jag har en liten överkänslighet mot kondomer. Och resterande funkar inte heller på nåt vänster.

Vad har jag att förvänta mig? har bett min pojkvän att säga åt dom att inte nämna spruta och liknande. Ska försöka överlista mig själv genom att ignorera det så mycket som möjligt.

får man lokal bedövning av nån form?

Ursh D;

Linnea
2011-09-13 19:20
0

Jag fick recept på smärtstillande plåster som jag hämtade ut på apotek. Nån timme innan jag skulle komma tillbaka till barnmorskan satte jag på det där hon sade att det skulle vara.

När jag sen skulle lägga mig på britsen så var det riktigt äckligt, även för mig som inte är jättekänslig. Det äckliga är att man känner att de trycker in den här jättenålen i huden och trycker in staven även om det inte gör ont. Så ja lite creepy men det gick snabbt iaf. Äckligt men jag kommer säkert göra om det när det blir dags.

Skynda långsamt så går det fortare.

Zolah
2011-09-13 19:32
0

Låter inte positivt :c

känns som om jag kommer dö i morgon T_T

Karmatarerskanise
2011-09-13 19:34
0

#2 Dör du så beror det förmodligen inte på staven i alla fall ;) Men jag kan tänka mig nerverna. Jag hade själv aldrig vågat det :) Tatueringar är inget problem, men att skjuta in något, njä tack :)

Men det kommer gå bra ska du se.

Zolah
2011-09-13 19:38
0

#3 mm, men problemet är att jag reagerar alltid ologiskt när jag väl är där. räcker oftast med att läkare nämner att det kanske kan behövas nålprover och jag börjar gråta hysteriskt :c

Trollhassel
2011-09-13 19:41
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag tyckte inte alls att det var så farligt. Jag fick lokalbedövning och jag kände ingenting. bara att hon höll i min arm. Titta åt ett annat håll och tänk på något roligt. Unna dig något fint efteråt som "belöning".

Tänk också såhär: Alla små stunder i mitt liv är mina egna stunder att må bra. Just den här lilla stunden är inte "min" men den går över snabbt och då kommer det en ny stund som är min egen.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Zolah
2011-09-13 19:43
0

Får försöka göra det bästa av det, får ju fördelar av det senare vad jag fattat, att blödningarna lugnar sig och att jag inte får lika svåra mens smärtor ( om jag har tur inga alls )

Linnea
2011-09-13 19:48
0

Det var som sagt äckligt men absolut värt det! Jag hade otur (som vanligt..) och har numera väldigt konstig mens och är det inte mens så är det flytningar mest hela tiden. Borde gå till gyn men jag har svårt för att ta mig i kragen. Har ju lite andra underlivsproblem som kanske spelar in.

Skynda långsamt så går det fortare.

Karmatarerskanise
2011-09-13 20:30
0

#6 För en hel del blir det så ja, men du har väl också fått veta hur det kan gå på andra hållet?

Ett par väninnor till mig hade ständig mens 3-4 månader och tog sedan ut dom (eller om en hade till och med 6 mån)

Zolah
2011-09-13 20:47
0

#8 Nej det har dom aldrig sagt :c ville undvika tex p piller då min mamma höll på förblöda av dom - så dtet känns som en information dom borde gett mig då jag berättade det för dem

Karmatarerskanise
2011-09-13 20:59
0

#9 Säg det när du kommer dit.

Karmatarerskanise
2011-09-13 21:29
0

#11 Va?

Zolah
2011-09-13 21:30
0

Jamen, jag gav ju dom bakgrunds information osv. Ska dom inte då skriva ner det eller nåt och sedan ordinera nåt annat om det är farligt för mig?

Karmatarerskanise
2011-09-13 21:35
0

#13 Farligt? Ingen har sagt att något är farligt, var får du det ifrån?
Du kan få mens som inte upphör, du dör inte av det.

Zolah
2011-09-13 21:38
0

jag var rädd att det skulle fortsätta blöda som det blev för min mor, det var det jag reagerade på :c

Karmatarerskanise
2011-09-13 21:42
0

SOm sagt, prata med dom imorgon.

Gur4m1
2011-09-14 00:00
0

Har fobi för nålar, kan bara säga att du inte ska titta på då de sticker dig XD Jag höll på att svimma när en sköterska skulle ta blodprov på mig. Som tur var såg hon det.

Jag brukar titta upp i taket och sjunga i skallen. Bita lite i kinden eller tungan, eller krama tummen hårt för att sticket inte ska kännas lika mycket.

Ständig mens är ju jättejobbigt, man kan be om järntabletter/köpa järntillskott osv. Att blöda är ju inte farligt, bara man ersätter järnet man förlorar iomed det.

Lycka till :/Lider med dig. Men du överlever för att se en ny dag.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Karmatarerskanise
2011-09-14 00:02
0

#18 Jag har tyvärr svimmat flera gånger vid blodprov :P Inget kul! Men man är ju till synes inte ensam om denna skräck.

Gur4m1
2011-09-14 00:07
0

Ja, det har blivit värre med åren- kan inte påstå att jag har någon aktiv tanke eller så- men ser jag en nål, penetrera min hud eller en vän så ..pang.

Svimmade när jag följde med en vän som skulle pierca sin läpp. Menar jag har dissikerat komagar och livmoder från får och förlöst kalvar och gruskultingar. Plåstrat om både mig själv och mina syskon osv- men en nål.. i någon annans hand, i samma rum, då svimmar jag :/

Men men…i mina ögon är det en "hälsosam fobi" ;D Lite som att vara rädd för hajar, ormar, tigrar osv :> *självbevarelsedrift*

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Karmatarerskanise
2011-09-14 00:08
0

Startar en tråd om fobider bara för detta :)

[Theriss]
2011-09-14 04:07
0

Jag har satt in stav två gånger och fick lokalbedövning. Kände inte någonting speciellt när de satte in staven. Men titta inte på det om du är känslig, det kan se lite otäckt ut och det blöder lite.

Trollhassel
2011-09-14 21:17
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag hade ingen mens alls under de 3 år jag hade staven. Tillslut nästan saknade jag det för att få känna att jag var en fungerande kvinna, så jag plockade ut den…och sen tog det inte många veckor innan jag både haft mens och blivit gravid. Haha!

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Zolah
2011-09-14 21:22
0

Var där idag, visade sig att det var fel dag. Har pratat med dom om att inte nämna spruta osv när jag är där, känner mig rätt lugnare nu .

Karmatarerskanise
2011-09-14 21:23
0

#24 Okey. :)

[duejpjds]
2011-09-15 18:14
0

Du får väl bedövningsplåster? Har jag i alla fall fått vid insättning… Och det har räckt gott och väl, alltså behöver du inte få bedövningen genom spruta!

Sen själva insättningen… Det går fort och är odramatiskt. Titta bort som sagt. Hämtar du ut själva staven på apoteket själv? I så fall, öppna inte förpackningen och titta utan lämna bara över den till barnmorskan.

Va bra att du kände dig lugnare efter besöket igår, och att de lyssnade på dig :)

Jag har inte fått mer mens av p-stav, tvärtom har jag helt varit utan i långa perioder. Vet inte vad som är vanligast men av hittills prövade preventivmedel så har jag tyckt bäst om p-stav! Hoppas det kommer gå bra för dig, Zolah!

Zolah
2011-09-15 18:18
0

Jag var där idag och fick staven, jag fick både plåster och bedövnings spruta. Så jag kände inte så mycket mer än själva sprutan, dock så mördade jag min pojkväns hand och pratade en hel del strunt.

Min pojkvän, som den sockersöta person han är överaskade mig med en av mina barnsliga fascinationer… Han hade köpt mig en my little pony samlar figur från den nya serien 'friendship is magic' vilket fick mig att bli lite extra distraherad.

Men allt som allt gick det bra, och jag för en gång skull varken gjorde illa nån , blev fasthållen, eller flydda längst korridorerna ^^;

Gyn borde ge mig sprutor i framtiden tror jag ._.

[duejpjds]
2011-09-15 18:33
0

Bra gjort! Och helt perfekt agerande av din pojkvän :) Hoppas du lägger den här upplevelsen på minnet så det går lättare i liknande situtioner framöver!

Karmatarerskanise
2011-09-15 19:28
0

Vad skönt att det gick bra!