Relationer iFokus

Relationer

Etikettallmänt
Läst 2904 ggr
Anonym
Anonym
2011-09-15 20:55
0

Idiotkärring

Försöker ta det från början lite snabbt, Mamma och Pappa var gifta i typ 30år. Pappa var otrogen med en idiot som var mammas "vän". Dem skiljdes och pappa var jätte"kär" i mammas vän, vi kallar henne Groda. Grodan bor utomlands men skulle flytta hit för ett år sen, men ångrade sig och Pappa blev förkrossad och förstörd. Börja dricka ännu mera och vilja ta livet av sig ännu mera och gjorde många dumma saker. 
Pappa kom över grodan och träffade en ny tjej, vi kallar henne katt. Katten och han hade nydligen ändrat sin relationstatus på facebook och det såg Grodan och då blev grodan plötsligt intresserad av pappa igen. Grodan har massa skräp kvar i huset från när hon skulle flytta hit så hon åkte hit och skulle hämta grejerna, egentligen skulle katten komma på besök men pappa ljög att han skulle utomlands. Sen fick han mail från katten som frågade om han var med grodan, han sa ja, men att dem tar det senare.

Jag hatar grodan. Hon kommer bara hit för att riva upp alla sår, hon är en sån skithög med dåligt självförtroende som njuter av att förstöra för andra. Och nu börjar hon bråka med mig!!!!! Framför Pappa, och han tkr det är kul bara för han ser att jag håller i mig och inte flippar ut vilket jag hade gjort i vanliga fall.

Hon vill ge mina hundar mat hela tiden och jag säger nej, idag ville hon ge dem  ben men jag sa nej, hon frågar varför och jag säger att dem kan få flisor. Hon säger att hennes veterinär säger att det är bullshit, jag säger att jag skiter i det. Exakt denna diskussionen hade vi för ett år sen.
Jag trodde den var över efter att jag sa att jag inte vill ge dem sånt matben, och hon fortsätter. Jag håller på explodera av frusteration för jag kan inte prata det språket som hon gör så bra, men jag förstår allt. Så jag tittar bara ner i maten och säger "I dont care" mednas hon sitter där och pratar om ben, och hon bara fortsätter .. jag tittar på pappa och säger "oh my god!" sen på svenska. "Kan du säga till henne att sluta tjata på mig? Det är mina jävla hundar och jag vill inte ge dem några jävla ben, jag blir fan arg!"

Den jäveln kan lite svenska, så nästa gång hon kommer med sitt jävla snack om ben igen så kommer jag börja vråla på svenska massa skit. Hur hon bara kommer hit och river upp alla sår och gör mina hundar feta.

Jag behövde mest skriva av mig … jag undrar vad fan hon vill mig? Varför bråkar hon med mig?! Varför ska folk bete sig såhär? Och jag retar mig så jävla mkt på att pappa är en sån slampa, varför är han så korkad och släper in grodan in i huset igen?! Han sa till mig innan hon kom att han verkligen gillade katten

Sarah
2011-09-15 21:17
0

Det är din pappas val vem han vill vara med och det är ibland svårt att välja vem som ska vara i ens hjärta. Du vet inte heller vad det var som gjorde att hon inte kom, kanske hände ngt? Kanske är du sur på henne för att det  var hon som initierade att dina föräldrar gjorde slut. Jag hatade mammas nya kille, mitt sätt att straffa mamma för han hon ville skiljas, men jag gav honom aldrig en chans. Nu älskar jag honom. Vad hon vill dig? Förmodligen lära känna eftersom hon verkar tycka om din pappa. Jag tycker att du ska ge henne en chans och inse att hon kanske vill leva med din pappa, älskar honom och vill vara din vän.

Råa ben är alltid ok… och bra tandpetare.

hus-musen
2011-09-15 21:31
0

Alltså.. vad har hon gjort egentligen? Ingenting mer än att vilja mata dina hundar som det verkar.
Och ben är bra för hundarna att tugga på för deras tänder. Så länge det inte är kycklingben då, många hundar verkar flisa sönder dem och kan göra sig illa på dem.

Qui dormit, non peccat

Anonym
Anonym
2011-09-15 21:36
0

Grejen är att hon inte respekterar mig, det har hänt massa andra småsaker som jag inte orkar ta upp. Och pappa har själv sagt att han inte vill ha nåt med henne att göra, ändå kommer hon hit och sniglar på han.

Jag hatade henne först, eftersom "hon förstörde allt". Men sen tyckte jag att hon var okej, tills hon inte tyckte pappa var så intressant längre och dumpade han. Och jag blir så arg att hon kommer tillbaka nu när han är lycklig med katten. Hon kommer ju ändå bara försvinna igen.

Karmatarerskanise
2011-09-15 21:39
0

#3 Förstår att det är jobbigt.
Bor du hos din pappa?

Katti
2011-09-15 23:20
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Vet du vad, jag tycker på det du skriver att det är din pappa som är problemet. Han beter sig inte okej varken mot dig eller Katten. Och du vet det - eller hur! Och det gör ju saken ännu värre. Att han, som du står i beroendeställning till, inte ställer upp för dig är riktigt dåligt…

Råa ben är alltid okej som Sarah säger. Det är det allra bästa man kan ge sina hundar eftersom det är vad de är gjorda för att äta. Även kycklingben! Kanske vill hon vara hjälpsam genom att upplysa dig om det? Men självklart är det du som bestämmer vad dina hundar ska äta och hon ska respektera det. Jag tycker att din pappa ska säga ifrån till henne om hon inte gör det, vilket han ju tyvärr inte verkar göra.

Anonym
Anonym
2011-09-16 12:20
0

#4 Ja det gör jag tyvärr, men flyttar snart. Men jag vågar knappt det eftersom han kommer vara så ensam då, det var därför jag var så himla glad att han hade hittat katten. Och hon verkar gilla honom på riktigt, och inte på det sättet som grodan gör.

#5 Dessa ben var ju inte råa utan hade varit i ugnen, lammkött. Det jag retade mig mest på att hon liksom tjatade och höll på, och jag har kommit på henne att mata mina hundar i smyg flera gånger. Hon frågar ibland "Får jag ge dem?" och jag svarar "lite" och då häller hon upp som en hel jävla middag till hunden så jag har säger Nej hela tiden nu, och då gör hon det i smyg! Och Pappa är en sån mes och vågar aldrig säga ifrån, för grodan vill ju bara vara "snäll" enligt han

Karmatarerskanise
2011-09-16 12:42
0

#6 Du måste ta ett ordentligt snack med din pappa. Hans käring måste respektera det du säger, det är dina djur. Din pappa ska hjälpa dig i en sådan situation, inte stå och titta på och skratta!

Gur4m1
2011-09-16 12:45
0

Det är din far som är svag och gör valen; Både att supa sig full, göra dumma saker och att "falla tillbaka" på en "dum kvinna". Han är vuxen och jag förtår att du vill din pappas bästa och då är det lätt att skylla på omgivningen-men din far är VUXEN! Äve vuxna beter sig som korkade tonåringar ibland!!

De tär inte Grodans fel att dina föräldrar skiljde sig.

- Det är inte Grodans fel att din pappa sabbar mellan katten

- Det är inte grodans fel att din pappa väljer att ta till flaskan osv.

Grodan låter som en manipulerande kvinna - precis osm vilken kvinna som helst. Int emogen för sin ålder, impulsiv, passionerad, svartsjuk? :)

Men det är din pappa som gör valet att ge henne denna makt- för att han inte lär sig av sina misstag. De tär han som är kär i henne, det är han som låter henne påverka hans liv på detta sätt. Allt than ebhöver säga är: Nej. Men nu gör han inte det.

Ska du vara sur på någon så är det din idiot till pappa som släpper in denna groda och tillåter henne behandla dig och hundarna sådär.

Hur gammal är du?  Din pappa är inte en slampa, han är en jävla toffel :) Som inte ens kan stå upp för sin egen dotter.

Om du är 18 så flytta. Är du över 13 så får du vävl flytta till din mamma? :/ Eller så kan du försöka att möta Grodan med respekt- låter osm att det finns mycke ilska där och hon verkar lite…"omogen" i sitt beteende. Kanske är detta enda sättet hon upplever där ni får kontakt.

Försök…testa- att var hennes vän. Att med respekt förklara varför du vill att dina hudar ska behandlas på ett visst sätt- att de ttrots allt är dina hundar. Flippa inte ut om hon glömmer bort det- påmin henne bara, säg att det är okej. Ibland reagerar man på trots! :)  Hon lär ju känna att du inte tycker om henne, men det är inte henne du ska vara arg eller sur på- men just nu är det hon om får "skiten" för det din pappa faktiskt bär skulden till.

Jag lider med dig.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com