Relationer iFokus

Relationer

Etikettkänslor
Läst 2033 ggr
Salladshataren
2011-09-04 20:46
0

Plötsligt händer det!

Denna helgen har jag träffat nog den finaste och underbaraste människan i hela världen Skrattande Och då hade jag inte haft några förhoppningar eller förväntningar, men det känns som det är han med stort H Flört

Jag är så kär!

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

Banankaka320
2011-09-04 21:00
0

Avensjuk! :( 
Men fan vad kul för dig Skrattande

tvättäkta bybo
2011-09-04 21:21
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

samma här! men det har som runnit ut i sanden… tror jag… men helt har han väll inte glömt mig och jag har helt klart inte glömt honom ;)

Karmatarerskanise
2011-09-04 22:16
0

Vad kul att läsa! Skrattande
Känslan jag förmodar du har nu är något av de finaste man kan känna!

Gur4m1
2011-09-05 00:57
0

Vilket mysigt och fint inlägg att läsa :D Man kan inte annat än bli glad för er skull och önska lycka till! :)

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Fridaaaa
2011-09-05 08:34
0

Vad roligt. Mysig känsla:D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

ChristineL
2011-09-05 10:27
0

Åh, vad härligt! Grattis till er! :D

Salladshataren
2011-09-05 11:23
0

Tack allihopa :D Längtar en massa efter honom :)

[Mairah]
2011-09-08 14:22
0

Det här var verkligen ett uppigande inlägg att få läsa. Blir jätteglad för din skull Salladshataren GladSkrattande

Grattis och lycka till! Skrattande

Ilya
2011-09-08 15:40
0

Åh vad mysigt, håller med Hera om att det är den underbaraste känslan i världen!

Salladshataren
2011-09-17 10:05
0

Han är inte så underbar som jag trodde… Rynkar på näsan

Karmatarerskanise
2011-09-17 13:11
0

#10 Tyvärr visar det sig ibland att paradiset inte var så vackert som  man trodde.

Ilya
2011-09-17 13:46
0

#10 Hänt nåt särskilt? Rynkar på näsan

Salladshataren
2011-09-17 14:07
0

Hänt och hänt, han är så upptagen med plugg så han har inte ens tid för mig. Ärligt talat så har jag knappt pratat med han på 6 dagar. Men han har tid till att gå hem till sin mamma och titta på film och spela WoW, men inte dra iväg något sms till mig.

Får inte höra längre om att han saknar mig eller att han tycker om mig. Han ser ju inte problemet.

Så ja, jag har funderat på ringa till han och säga att jag gör slut, sen bryter kontakten med honom. Han bryr ju sig inte längre (jag upplever det så). Jag fattar att jag inte kan komma före studier, men han prioriterar hellre spela wow eller vara hos sin mamma och kolla på film.

När jag var hos honom förra helgen så satt han mest och spelade wow. Han var knappt social med mig. Förutom på fredagkvällen när jag kom, då var han iallafall glad och se mig Obestämd

Jag tror han inte fattar heller att han spelar lite för mycket, jag mår riktigt dåligt om jag ska sitta inne en hel dag. Men sen finns det inte så mycket att göra där han bor.

[Mairah]
2011-09-17 15:05
0

Nääej, vad trist att höra. Obestämd

Gur4m1
2011-09-17 15:50
0

Oj en wowspelare….känner igen problemet.

Wow är dock ett sätt för honom att "slappna av" från pluggandet- så jämfört inte wowspelandet med att han inte hahr tid för dig.

DÄREMOT så ska man aldrig acceptera att en kille spelar när man är där :D Där är iallafall jag stenhård- Varit med en wowspelare som spelade all sin lediga tid. Min nuvarande spelar också men när jag är hos honom så vet han att spel är förbjudet område. Speciellt wow ;)

Ni har precis täffats så det är ju tråkigt att han redan tar dig så förgiven :/

Trist, men du, det finns andra gullputtar runt hörnet. Sådana som inte kastar bort sina liv för spel.

Salladshataren
2011-09-17 17:40
0

#15 Fast han spelar ju inte wow på vardagarna, för då har han skola :P Men det blir andra bud när han kommer till mig nästa vecka. Då har han ingen möjlighet till att spela WoW :) Sen finns det saker som man kan hitta på hos mig också, som tur är.

Så jag får väl hoppas att detta inte fortsätter, alltså med att vara jätte upptagen så länge till. Annars får jag se mig om andra killar, för jag vill inte ha någon som inte ger mig bekräftelse.

Fridaaaa
2011-09-17 17:44
0

#16 Förstår hur du känner! Det är klart att man vill ha bekräftelse.
Och att spela WOW när han är med dig är respektlöst tycker jag,

Salladshataren
2011-09-17 20:08
0

Idag har jag pratat lite med honom på telefon och sms. Men så klart så slutar han svara på smsen, han säger inte till att han lägger sig. Han lovade att han skulle in på msn, men inte då! Obestämd

Visst han har blivit sjuk, men fortsätter i samma stil. Imorgon kommer jag ringa honom, men jag vet inte om jag ska ställa ett ultimatum eller ska bara säga att jag inte vill vara tillsammans med honom pga hans beteende? Fast det kommer vara ett bombnedslag för honom. Men jag har försökt prata med honom om det utan att komma någonvart…

Trodde inte jag skulle bli så sårad igen som jag har blivit nu….

Karmatarerskanise
2011-09-17 20:13
0

#18 Jag hade nog gjort slut, om min partner inte visade att den vill vara tillsammans med mig. Om du dessutom försökt prata med honom och det inte gått, så finns det väl kanske inte många utvägar.

Du har alltså förklarat att du behöver känna dig behövd och saknad? Att han måste visa att han bryr sig?

Fridaaaa
2011-09-17 20:14
0

#18 Jag hade gett honom 1 chans att bättra sig, vill han inte det eller inte klarar det hade jag gjort slut.

Salladshataren
2011-09-17 20:16
0

#19 Ja, men jag vet inte om han fattade det :/ Kan ju alltid försöka igen och förklara. Men ja, jag känner mig jävligt sårad och besviken…

Karmatarerskanise
2011-09-17 20:17
0

#21 Ta det öga mot öga, utan att vara anklagande. Var bara förklarande, berätta att du behöver det lilla för att må bra.

Salladshataren
2011-09-17 20:21
0

#22 Då får jag ta det med honom när vi ses helt enkelt. Då har jag tid att förbereda mig, och kanske han bättrar på sig under den kommande veckan.

Men han använder gärna skolan som ursäkt (fast skolan har varit en väldigt stor överdrift i och med att han kunde göra andra saker också, som inte var skola), och jag noga med att påpeka att jag vet att han har skola och skolarbeten.

Gur4m1
2011-09-17 20:26
0

Är detta nån typ av distansförhållande? Tror också på att ge en chans att bättra sig- ni hahr ju precis inlett detta. Din instinkt att detta inte är okej är korrekt anser jag- men plats för misstag msåte också finnas där :)

Säg att de tär slut mellan er om han inte skräper sig, kort och gott. Det där med att inte vara anklgande osv är normalt något jag förespråkar men folk som "lägger locket på" med att spela spel eller inte komma på msn/svara på sms när man kommit överrens om det- måste schockas igång. De msåte förstå allvaret och inse att man är påväg bort pga det beteendet. Att beteendet är sårande fr man känner sig betydelselös och tagen frö given (som kan vara en försvarsmekanism från hans sida om ni har ett distansförhållande- att det är jobbigt att tänka och städnigt "umgås" med dig virtuellt så man "stänger" av istället och ser fra emot att ses irl).

Ta det öga för öga, absolut.

Då ser du också hur upriktig han är.

Salladshataren
2011-09-17 20:44
0

#24 Distans vet jag inte, har ju 4 eller 5 mil till honom :) Det är bara att han har skola om dagarna.

Men jag kommer säga som det är och hur jag upplever honom. Sen om han inte fattar eller vill bättra sig så drar jag.

Han har berättat att hans ex hade planerat att vara otrogen mot honom, kanske inte är så konstigt om hon gjorde det om han behandlade henne så som han gör mot mig Obestämd

Salladshataren
2011-09-17 20:48
0

"Att beteendet är sårande fr man känner sig betydelselös och tagen frö given (som kan vara en försvarsmekanism från hans sida om ni har ett distansförhållande- att det är jobbigt att tänka och städnigt "umgås" med dig virtuellt så man "stänger" av istället och ser fra emot att ses irl)."

Om han kör på den stilen, så kan han lika gärna säga det. Än att han ignorerar mig.

Visst, jag fattar att han inte vill bli störd när han håller på med skolarbete. Stänger av mobilen osv… Men jag tror inte att han är upptagen dygnet runt med skolarbetet!

[Mairah]
2011-09-19 14:27
0

Säg som du känner och upplever erat förhållande när ni ses, så får du höra sen vad han svarar. Förhoppningsvis.  Märker du att det bara är tomma undanflykter så tycker nog jag med att du ska se dig om efter någon bättre, som fortsätter att visa sitt bättre jag, även efter en tid tillsammans Flört

Slösa inte bort tiden annars på något som inte verkar fungera.

Salladshataren
2011-09-19 16:06
0

#27 Konfronterade honom igår - igen. Slutade med att han blev sur/förbannad. Han tycker jag är överkänslig, han tar avstånd ifrån mig för han tycker jag är för klängig. Ja, som du säger så kommer han mycket med undanflykter. Det var han som pushade till ett förhållande, inte jag.

Jag tycker om honom, men jag låter mig inte bli behandlad såhär! Jag tänker inte höra av mig på ett tag, han får komma till mig. Jag är inte heller rädd för vara ensam igen…

Salladshataren
2011-09-20 10:37
0

Jag har bestämt mig nu, vill inte ha honom längre. Blir bara mer och mer arg på hur han beter sig och behandlar mig. Ska jag lägga ner tid och energi om att meddela honom om att det är över?

Karmatarerskanise
2011-09-20 12:01
0

#29 Ja, jag tycker det är bäst att meddela honom om att det är slut.

Gur4m1
2011-09-20 17:46
0

Självklart berättar man ju att det är slut ^_^

hoho.. hur många "ex" har du där ute ;)

Kul att råka möta någogn av dem ute på stan

-VAFAN sallad!! ÄR du otrogen?Vem fan är dne där snubben du kramas på!!!??"

Akward.

[Mairah]
2011-09-20 18:55
0

# 29 Visst tycker jag att du skall göra det. För ditt eget avsluts skull, om inte annat Glad Du gör alldeles rätt i som går vidare med ditt liv.

Salladshataren
2011-09-20 19:45
0

#31 Tja, har bara tre stycken. Och ingen av dem bor i min hemstad, så då får de komma hit om de ska få syn på mig Tungan ute

Känner mig inte alls motiverad till att höra av mig till denna person :/ Fast det lät ju ändå på honom om att det var slut. Men han tycker det är väl bättre att jag gör slut så han kan få sympati ifrån sina polare…

Karmatarerskanise
2011-09-20 20:32
0

#33 Du gör ju självklart det du tycker känns rätt.
Men personligen föredrar jag raka kort.

Salladshataren
2011-09-20 20:35
0

#34 Det gör jag också, men anser att han inte har kört med raka kort mot mig :P

Karmatarerskanise
2011-09-20 21:31
0

#35 Ännu bättre då att du visar hur man ska göra ;)

Salladshataren
2011-09-21 18:13
0

Har meddelat honom att det är slut och till svar får jag: "Gött". Visar ju hur mycket han brydde sig om förhållandet. Jag bryr mig inte, han har inte vart schysst mot mig så varför ska jag vara schysst mot honom?

Gur4m1
2011-09-21 18:21
0

#37 hans svar är bara för att jävlas och hålla masken, Tråkigt att det inte blev bra. Skönt kanske att han visade sitt riktiga ansikte i ett så tidigt skede också :/ Det finns finare fiskar i havet! Lycka till!

Salladshataren
2011-09-21 18:29
0

#38 Ja, jag tror detsamma. Men tycker att det är konstigt att han inte gjorde slut om han tyckte jag var så jävla dum och överkänslig? Obestämd Eller så vill han ha sympati ifrån sina polare och måla upp mig som den "onda".

Jag har verkligen inte gjort något fel, jag ville prata med honom om förhållandet. Men blev bara beskylld för vara överkänslig, diverse undanflykter och att han försökte undvika konflikten genom säga att han ska sova…

Som du säger Gur4m1 så är det bättre att han visar sitt sanna jag nu än senare Glad

Nu ska jag ta det lugnt, vill VERKLIGEN inte bli sårad igen…