Skriva av mig!
Man kan inte hata någon som man inte känner, eller någon man aldrig träffat, eller någon som aldrig gjort en något illa. Jag hatar inte människor, jag tycker inte illa om människor.
Jag tycker inte heller jag har rätt att be någon att bryta kontakten med någon dom känt innan dom lärde känna mig, så länge dom inte gör det av egen vilja, samtidigt som dom tänker på en.
Jag kan inte sluta tänka på det. Jag vet knappt var jag ska ta vägen. Ju mer jag tänka på det, ju värre blir det.
Okej, för att komma till sak. Min pojkvän har fortfarande kontakt med två av sina ex-filckvänner. Han har dom på facebook, msn och smsar med dom ibland. Dom skriver inget direkt hemligt för vill jag så kan jag få läsa, det vet jag (tycker dock inte att det är liksom nödvändigt, jag ska inte behöva läsa hans sms tex.) Men liksom bara det att han pratar med dom fortfarande… Att man liksom på nått vis får lära känna dom genom honom. Att dom är mycket snyggare än mig, har bättre egenskaper, bättre på saker.. Ja liksom allt sånt. Atthan har dom "ifall-ifall". Vilket jag igentligen inte tror.
Han har även kvar en massa gamla brev från sitt första ex. dom hade distansförhållande nått år innan hon flyttade genom halva sverige för att bo med honom.. Goooosh!
Jag har pratat med honom om det, men han verkar inte förstå att jag blir lessen avdet att det sårar mig. Och pratar vi om det försöker han bara byta änme, och tar jag upp det blir allt bara så dumt. Så jag undviker det liksom.
ÅHhhh.. Skönt att få det ur sig kanske. Jag vet inte alls varför jag beter mig så, varför jag inte kan sluta tänka på det. Det tar såååå på min energi att liksom tänka helatiden "undrar om han gjorde så med henne också" typ.. Eller bara liksom veta att… gud när jag liksom skriver ut det låter det dumt bara. Men ja.. Det är iallafall så det är. I vanliga fall är jag verkligen ingen svartsjuk person av mig eller så. Men det räcker med någon av deras namn.. eller något han har sagt innan så blir jag liksom helt….
Ja.. nu har jag skrivit av mig lite..
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Hej!! :)
Jagär ett av dessa "ex", som skrev kärleksbrev och flyttadeöver halva landet för min pojkvän som numera är någon annan, söt flickas pojkvän. Jag älskar honom, han är min jättekära vän- och jagär hans, i vått och torrt!
Vi har varit bästa vänner i…ptja…låt oss säga att vårt förhållande var 2 år och vi har känt varandra i 9 år. Så jag tänker skriva till dig som "dn andra kvinnan".
Du har problem- hos dig själv. Detser man bara man läser dina rader som svajjar hit ch dit- å ena sidan litar du på honom- i nästa mening visar du med ord att du faktiskt INTE litar på honom. :)Eller snarare så litar du inte på att DU ÄR VÄRD honom.
Ex är EX och ex blir man oftast av en GOD anledning-det betyder dock inte att man slutar att ha en gemensam hisotria bakom sig, gemensamma intressen eller bara allmänt "kommer bra överrens".
Man är inte vän med ett ex "ifall ens flickvän gör slut". Man har möjligen tjejkompisar- en hel radda på msn "utifall att"- kallas för "att hålla ett fönster öppet" och en sådan kille är inte värd mycket.
Börja lita på honom- genom att jobba med dina egna, destrutiva känslor, din osäkerhet runt detta. Försök hitta ett sätt att se på deras vänskap som gör det mindre "hotfullt", funder apå vad din pojkvän kan göra för att göra det mindre hotfullt (förutom att bryta kontakten- för det är inte din plats att be honom att bryta med en vän).
Skitmånga killar har haft sexmed sina tjejkompisar och fortsätter umgås efterde skaffat tjej- och tjejen får aldrig veta. Men direkt en polare är ett EX är det som "WOHHahaaha!" om det så går 10 år.
". Att dom är mycket snyggare än mig, har bättre egenskaper, bättre på saker.. Ja liksom allt sånt. Atthan har dom "ifall-ifall". Vilket jag igentligen inte tror."
Säger han det där eller är det helt dina egna ord och tankar-? Mitt ex fick en tjej att känna så för han talade om mig mycket- en av hans tjejkompisar trodde att han varkär i mig- men vi var bara så bra vänner och en stor del av varandas liv även efter att relationen tagit slut. När han förstod sin flickväns känslor och ja, även jag sagt åt honom för som ex och vän vill man inte att ens kompis nya flickvän ska vara svartsjuk eller må dåligt- och han slutade.
Detta är alltså en öm punkt som du bör ta upp med honom. Att "okej din vän-ditt ex är en bra tjej men kan du sluta jämföra oss/prata om henne hela tiden"-men bli inte sur eller sårad för att han pratar om sin vän :/
så tycker jag
Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com
Alla har ett förflutet, det kommer vi inte undan. Jag har själv kontakt med några av mina ex, för vi är bra vänner, inget mer. Det får framtida partner acceptera.
Att han har sparat brev tycker jag är helt normalt, det är ju minnen. Minnen tycker jag vi alla ska få ha.Vi ska inte behöva radera vårt liv för att vår partner inte tror på sig själv.
Detta handlar om dig och din självkänsla. Du måste jobba upp den.
Har själv tänkt som du gör i ett av mina förhållanden och det var hemskt för mig. Jag mådde så dåligt av mina tankar. Så det är viktigt att du kommer bort från det.
En kurator kan vara till hjälp. Har också hört bra om den här boken http://www.bokus.com/bok/9789137127576/sjalvkansla-nu-din-personliga-coach-visar-hur/.

Han har valt att vara med dig Hanna, för det är ju dig han vill vara med! Tycker det verkar annars en riktig toppenkille du har fått tag på, döma utav hans kommentarer på facebook!
Är glad för din skull, Hanna!
Och du vet var jag finns, om du skulle vilja prata om det! :)
Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?
Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet