Relationer iFokus

Relationer

Etikettsex
Läst 1898 ggr
Zolah
0

Sex problematik

Jag har haft ont under sex, förr trodde jag att jag var överkänslig mog kondomen, Men nu har jag p stav och får ont på precis samma ställe

i början går det bra, men bara en liten bit in så börjar det svida… inget ser anorlunda ut eller känns anorlunda. det gör bara ont som om nåt skaver :c

nån aning vad det kan vara?

Karmatarerskanise
0

Har aldrig varti med om något svidande innuti, så jag har ingen aning eller gissning tyvärr. Hoppas någon annan kan komma med förslag.

Mitt råd är att kolla upp dug hos gyn, och förklara för dom.

Zolah
0

Jag var ju hos gyn för att skrapa, och hon nickade som mest instämmande om att det kunde vara känslighet mot kondomen.

Men nu är ju kondomen väck :/

får troligen gå dit om jag inte finner nån annan lösning

Karmatarerskanise
0

Hoppas det löser sig, man ska inte behöva ha smärta vid samlad.
Tyvärr finns det dom som alltid har det, och en del klarar inte av att ha sex alls pga detta.

Zolah
0

Hade ju inte smärta förut, utan det börja komma oftare nu på senare tid.

Själv gillar jag inte ens att försöka ha sex när det gör ont, ricken finns ju att man spänner sig då och sedan får ännu ondare.

Ibland önskar jag att bara nåt litet skulle kunna gå på räls numera ^^;

hus-musen
0

Hur länge sen är det du bytte till P-stav? 
Du kan ha reagerat på kondomen, och därför skadat slemhinnorna. P-stavens hormoner kan göra slemhinnorna skörare, så det tar lägnre tid att läka helt och slemhinnorna är fortfarande känsliga.

Vestibulit kan ju uppstå senare oxå. Men det bästa är nog om du hör med din gynekolog ändå. Man ska inte behöva ha ont.

Qui dormit, non peccat

Zolah
0

Få se nu,  8 dagar sedan. Var ju också ordinerat att inte hålla på med akten oskyddat i 7.

Hmm, ska jag prova att låta det vara en vecka och om det fortfarande gör ont då, gå till gyn?

vad är vestibulit?

Karmatarerskanise
0

#6 Google is your friend; http://www.vestibulit.se/

FerretCrow
0

Jag hade samma problem efter att jag fått barn. Ibland kan det komma perioder då slemhinnorna blir torra och pröva att använda lite extra glidmedel. detta fungerade för mig iaf.

Zolah
0

ok, ska testa avstå ett tag från sex. och se om det blir bättre , annars så åker jag och kollr upp det. men känns som om det var nåt 'stort' skulle dom sett det då jag blev skrapad där nere

Karmatarerskanise
0

#9 Behöver inte vara något stort för att det ska skapa problem i sexlivet. Så jag hoppas de kan hjälpa dig så du slipper besvären.